Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta

Vierailija
16.06.2025 |

Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4

Kommentit (2308)

Vierailija
1861/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerta se on ensimmäinenkin, kun näkee tällä palstalla, että joku sekoaa totaalisesti. 

Murkulla mieliala kuohatelee. Kunhan tuokin kloppi kasvaa, niin maailma opettaa.

Maailma on kyllä jo opettanut millaisia naiset ovat.

Vierailija
1862/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerta se on ensimmäinenkin, kun näkee tällä palstalla, että joku sekoaa totaalisesti. 

Murkulla mieliala kuohatelee. Kunhan tuokin kloppi kasvaa, niin maailma opettaa.

Kun naisvihasi on noin kova, erikoista on, että meidän naisten kanssa haluat aikasi viettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten täytyy siis nyt tuoda jotain muutakin pöytään, jotta naiset motivoituisivat parisuhteisiin heidän kanssaan.

Mitä nainen tuokaan pöytään? Naiset kokevat yhtä usein yksinäisyyttä kuin miehet.

Teille jotka ette tykkää tästä kommentista: eikö mies saa tiedustella naisilta samaa kuin Ida tiedustelee miehiltä?

Vierailija
1864/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun naisvihasi on noin kova, erikoista on, että meidän naisten kanssa haluat aikasi viettää.

En vihaa naisia, osoitan vain millaisia olette.

Vierailija
1865/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä yksinäisten miesten olisi parempi vastata näihin kysymyksiin, eikä niin että nainen toimittajana kirjoittelee omia näkökulmiaan mistä ei tiedä yhtään mitään. Veikkaan että kyse on jostain muustakin kuin siitä että "mies vaan on kylällä yksin ja naiset haluaaa tehdä töitä kaupungissa" :D Maailma muuttuu ja moni mies etsii tarkoitusta itselleen ja itse en ainakaan usko että se tarkoitus löytyy tinderistä tai nyky-yhteiskunnan ihanteista. 

Minä voin yksinäisenä miehenä vastata oman näkökulman. 

olen ihan normaali suomalainen nuori aikuinen, urheilen, pidän itsestäni huolta, olen koulutettu jne. Enkä lainkaan rumimmasta päästä ja olen yksin sekä yksinäinen. Minun kohdalla tämä johtuu aika pitkälti siitä että koen naisten asettavan miehille valtavat paineet nykypäivänä. Pitää olla sitä ja pitää olla tätä mutta ei saa olla sitä eikä saa olla sitä, paitsi silloin kun nainen haluaan että on jonkinlainen kuitenkaan sitä selkeästi mainitsematta. 

Miehenä koen että on todella vaikeaa nykypäivänä tehdä oikein tai olla naisen silmissä oikeanlainen. On paljon helpompaa olla yksin. 

kyllä minä ilman pillua pärjään, vaikka oishan sekin kiva aina aika ajoin. Enemmän kuitenkin kaipaan läheisyyttä ja yhteenkuuluvuutta jne. 

nykyään tuntuu että miehet ovat naisille kertakäyttökamaa.

Vierailija
1866/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten yksinäisyysepidemia on noussut viime vuosina kuumaksi puheenaiheeksi sekä uutisissa että sosiaalisessa mediassa. Puheenvuoroissa käsitellään yleensä miesten kaipuuta parisuhteeseen, ja vaikeuksia tämän saavuttamisessa.

Ida on löytänyt yhden jutun vuodelta 2016 tukemaan väitettään. Hyvää työtä Ida!

Miksi et kuitenkaan huomaa näitä juttuja:

https://anna.fi/ihmiset/suhteet/hanna-wass-parisuhteessa-parjaamista-pi…

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/8f61d697-3e14-418d-b65d-5fbddc36c4c5

https://www.eeva.fi/jutut/rakkauden-nalka

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/445f808e-7cc5-4ba9-aff8-32e1ba802835

Vierailija
1867/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisjutuissa kirjoitetaan, miten miehet jäävät ilman ja miten yksinäisyys piinaa miehiä. Puhutaan myös tahattomasti lapsettomista miehistä ja ääripäässä tietenkin tahdonvastaisesta selibaatista

Ida, jos edes yrittäisit niin löytäisit juttuja naisista. 

Lisäksi Incel-liikkeen on perustanut nainen: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45284455

Vierailija
1868/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpia laiminlyöntejä ja pahoinpitelyjä lasta kohtaan voi olla yksinhuoltajuus. Kaikki mallit ja asenteet tulee äidiltä, pahimmillaan miehiä panetellaan koko lapsen kehityskaaren ajan. Lopulta lapsesta tulee vässykkä, jos mies ja miestenvihaaja, jos nainen. Teitäkö meidän pitäisi elättää ja ylistää? Syylliset löydetään jälleen miehistä, vaikka eivät ole päässeet edes näkemään lapsiaan. Pitäisikö asiat ajatella hieman laajemmassa perspektiivissä?

Vierailija
1869/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä yksinäisten miesten olisi parempi vastata näihin kysymyksiin, eikä niin että nainen toimittajana kirjoittelee omia näkökulmiaan mistä ei tiedä yhtään mitään. Veikkaan että kyse on jostain muustakin kuin siitä että "mies vaan on kylällä yksin ja naiset haluaaa tehdä töitä kaupungissa" :D Maailma muuttuu ja moni mies etsii tarkoitusta itselleen ja itse en ainakaan usko että se tarkoitus löytyy tinderistä tai nyky-yhteiskunnan ihanteista. 

Minä voin yksinäisenä miehenä vastata oman näkökulman. 

olen ihan normaali suomalainen nuori aikuinen, urheilen, pidän itsestäni huolta, olen koulutettu jne. Enkä lainkaan rumimmasta päästä ja olen yksin sekä yksinäinen. Minun kohdalla tämä johtuu aika pitkälti siitä että koen naisten asettavan miehille valtavat paineet nykypäivänä. Pitää olla sitä ja pitää olla tätä mutta ei saa olla

Missä nämä paineet on asetettu? Pitää olla sitä tai tätä - kuka on näin sanonut? Onko se jokin iso joukko oikeita, todellisia naisia, jotka olet tavannut ja tuntenut vai odotuksia, jotka olet ikään kuin ottanut itseesi vaikkapa nettikeskusteluista?

Vierailija
1870/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njää...kerrot vain itsestäsi. Ikävä kyllä, joku voi luulla yleisemminkin miehistä.

Vierailija
1871/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisjutuissa kirjoitetaan, miten miehet jäävät ilman ja miten yksinäisyys piinaa miehiä. Puhutaan myös tahattomasti lapsettomista miehistä ja ääripäässä tietenkin tahdonvastaisesta selibaatista

Lisäksi Incel-liikkeen on perustanut nainen: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-45284455

Eli ongelm on se, et Ida kirjoittaa miehistä. Ylipäätään. Olisko juttu ait ok, jos olisi kirjoittanut naisista myös? Eritellen? 

Vierailija
1872/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inceleiksi itseään kutsuvat sekä miehet että naiset. Ihan yleistä tietoa. 

Vierailija
1873/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko naiset joilla ei ole miestä jääneet kelkasta?

Eivät ole. Naiset mittaavat miehen arvon sillä saako se pillua

Tämä on niin totta, jos miehellä on nainen niin mies kiinnostaa muita naisia, miestä tullaan iskemään baarissakin kun oma nainen lähtee vessaan, mutta eron sattuessa mies saa vain valjuja haleja ja säälittelyä, säpiä ehkä aluksi pari kertaa mutta sitten hiljenee.

Vierailija
1874/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelm on se, et Ida kirjoittaa miehistä. Ylipäätään. Olisko juttu ait ok, jos olisi kirjoittanut naisista myös? Eritellen? 

Hän esittää miehistä väitteitä jotka eivät pidä paikkaansa. Se on se ongelma.

Syy Idan toimintaan on hänen miesviha

Vierailija
1875/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimpia laiminlyöntejä ja pahoinpitelyjä lasta kohtaan voi olla yksinhuoltajuus. Kaikki mallit ja asenteet tulee äidiltä, pahimmillaan miehiä panetellaan koko lapsen kehityskaaren ajan. Lopulta lapsesta tulee vässykkä, jos mies ja miestenvihaaja, jos nainen. Teitäkö meidän pitäisi elättää ja ylistää? Syylliset löydetään jälleen miehistä, vaikka eivät ole päässeet edes näkemään lapsiaan. Pitäisikö asiat ajatella hieman laajemmassa perspektiivissä?

Ja ratkaisu tähän mielestäsi on...?

Vierailija
1876/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko naiset joilla ei ole miestä jääneet kelkasta?

Eivät ole. Naiset mittaavat miehen arvon sillä saako se pillua

Tämä on niin totta, jos miehellä on nainen niin mies kiinnostaa muita naisia, miestä tullaan iskemään baarissakin kun oma nainen lähtee vessaan, mutta eron sattuessa mies saa vain valjuja haleja ja säälittelyä, säpiä ehkä aluksi pari kertaa mutta sitten hiljenee.

Säpiä?

Vierailija
1877/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätärkö sinä yksinhuoltajia? Olisko ratkaisu, ettet elätä?

Vierailija
1878/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen minä olen?

Vierailija
1879/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset yliarvioi oman tasonsa. Ylipainoinen tai ruma nainen ei ole kaunis vaan se on alhaista tasoa joten sille kuuluu ruma ja köyhä mies.  Meille tavallisille miehille kuuluisi tavallinen nainen eikä ruma nainen.

Vierailija
1880/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjäävä nykymies Suomessa ole pudonnut kelkasta. Mutta sopivien naisten määrä on todella pieni. Minua ei kiinnosta feministi humanteri, joka toitottaa jenkkien vasemmistoliberaalien maailmankatsomusta ja wokea. Sellaista ihmistä ei voi ottaa vakavasti. Mitä sitten jää? Ei mitään. Siinäpä realismi nykymiehelle. Suomalainen nainen (yleistäen) on yllättävän huonolaatuinen vasemmistolainen hermokimppu, jonka paras saavutus on lähinnä somessa loukkaantuminen, "kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin". Oppikaa ja kehittykää, ette ole mitään eliittijoukkoa syntyperänne vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän