Minkä ikäisenä lopetit matkustamisen siksi, kun olet jo niin vanha?
Kommentit (38)
Minä olen 52 ja olen päättänyt, että mannertenvälisten lentojen sietämiseen pitää jatkossa olla joku TOSI hyvä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla on nykyään homoja ja pridea. En kestä sitä. Loppu
Eli et voi käydä töissäkään?
Pride-demonia tukevia yrityksiä on lopulta tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et voi käydä töissäkään?
Pride-demonia tukevia yrityksiä on lopulta tosi vähän.
"Yhyhyy! Kun en saa vapaasti kohdella ihmisiä huonosti! Kun mää niin tahtoisin! Väää!"
En ole koskaan pitänyt matkustmisesta joskus sen jälkeen kun teini olin.
Lopetin matkustamisen, koska olen liian köyhä.
Lopetin lentomatkustamisen vähän päälle viisikymppisenä, kun mulla todettiin sairaus, jossa varsinkin pitemmät lennot ovat riski. Sama sairaus aiheuttaa myös väsymystä, joten mikään matkustaminen ei oikein nappaa. Nuorempana olen kyllä reissanut ja asunut ulkomailla, joten en koe menettäneeni mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten näet niitä kaikkialla? Itse en ole koskaan nähnyt prideä(!) elävässä elämässä, vain kuvissa ja tarinoissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole aikuisiällä käynyt kuin Tukholmassa ja Tallinnassa eikä kiinnosta pätkääkään. Inhosin jo lapsena matkustamista, vanhempien piti aina päästä johonkin. Suoraan sanottuna pidän matkustelevia ihmisiä vähän yksinkertaisina.
Mukavasti sanottu, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä aloittanut ja olen nyt 61. Saa nähdä innostunko.
heh samaa ajattelin, häfintuskin olen aloittanut. 70v.
Olen toki matkustellut, mutta se on mun mielestä yliarvostettua.
Eihän se ikä ole yksin mikään este, vaan eniten vaikuttaa se, minkä kuntoinen on ja millainen terveys on.
Emme ole matkustaneet ulkomaille sitten vuoden 2019, ennen koronaa. 2020 maaliskuussa, kun maailma meni kiinni, olimme lähdössä Thaimaahan niin kuin monena vuonna aiemmin. Olisi juhlistettu 60-vuotispäivää.
Ei vaan ole tullut lähdettyä, ja Kaukoitään lennot vain pitenee. Ensin meni kiinni Venäjä, nyt Lähi-Itä epävakaa. Kohta itään pitää kiertää Afrikan kautta!
Espanja, Kreikka ym. ei vaan kiinnosta, eikä myöskään Pohjois-Amerikka. Etelä -Afrikkaan voisi lähteä safarille tai Mauritiukselle rantalomalle mutta liian pitkät lentoajat.
Suoria lentoja maakunnasta on mutta usein off season, jolloin esimerkiksi Välimeren seutu on liian viileää.
Mun äiti näyttää nyt lopettaneen paitsi jotkut Pärnun reissut isän kanssa. Äiti on 75. Voi liittyä siihen, ettei enää ole kaveria, jonka kanssa reissata ja ei tykkää yksin. Isä ei ole koskaan tykännyt matkustaa pidemmälle, mutta äidin ystävä matkusti hänen kanssaan. Ystävä on jo 80 ja kaikenlaisia terveysongelmia. Minusta vanhempien juttu meni aika kivasti, koska olihan se helpompaa kahden tuloista maksaa yhden matkoja ja isä ei aidosti halua lähteä mihinkään. Muutaman kerran äiti on pakottanut sen johonkin Kreikkaan, Englantiin, Ranskaan jne. vuosien saatossa. Mutta ei se nauti. Mieluummin on mökillä hyttysten seurana. Eläkkeelle jäätyä tuo oli vielä toimivampaa, koska saattoi kaverinsa kanssa ottaa äkkilähdön johonkin ex tempore alle 24h lähtöön aikaa. Aina oli raha lähteä ja halu sekä aikaa, kun ei enää tarvinnut töissä olla. Samalla ei tarvinnut miettiä arkisia järjestelyitä, kukkasten kastelua, kissan hoitoa jne. Isä jäi kotiin pitämään taloa pystyssä ja isälle se kävi hyvin, koska ei varmaan aina jaksa äitin hössötystä ja sai olla hetken rauhassa itsekseen.
Anoppi ja appiukko matkailevat edelleen monta kertaa vuodessa ja ovat 76v. Englanti, Italia, Ranska suosikkeja. Anopilla paha lentopelko ja matkapahoinvointi, mutta sinnikkäästi vaan!
En ole vielä lopettanut, mutta lopetan, kun jään eläkkeelle ja tulot pienenee. Nyt vielä mennään, kun on taloudellisesti mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
En ole missään nähnyt pridea. Miksi olet noin vahvasti liikkunut homopiireissä?
Vierailija kirjoitti:
En ole aikuisiällä käynyt kuin Tukholmassa ja Tallinnassa eikä kiinnosta pätkääkään. Inhosin jo lapsena matkustamista, vanhempien piti aina päästä johonkin. Suoraan sanottuna pidän matkustelevia ihmisiä vähän yksinkertaisina.
Sanoo kokenut ja fiksu matkailija joka on käynyt Tukholmassa ja Tallinnassa.
Itse haaveilen Ranskasta ja Italiasta, jostakin rauhallisemmasta, mutta kuitenkin eläväisestä paikasta ilman suuria turistilaumoja ja jonottamisia ym.