Tarviiko sitä aurinkorasvaa jos ulkoilee n. 15-30min päivässä kesällä?
Yleensä tuon oleskelen joskus 12.00-14.00 maissa niin mietin onko aurinkorasva hyödyllinen? En makaile tunteja auringossa. Joskus saatan viipyä kauenmpaan.
Kommentit (167)
Rypyillä pelottelu on kyllä vihoviimeinen argumentti. Aivan stanan ulkonäkökeskeistä. Hyvinvointia se ei ainakaan lisää, toisin kuin aurinko :)
Vierailija kirjoitti:
Rypyillä pelottelu on kyllä vihoviimeinen argumentti. Aivan stanan ulkonäkökeskeistä. Hyvinvointia se ei ainakaan lisää, toisin kuin aurinko :)
Sinähän se tässä ulkonäkökeskeinen olet itse, pitää grillata ihoa ruskeaksi jostain kumman syystä ja tuomita heitä, jotka auringon haittavaikutuksilta suojautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se tässä ulkonäkökeskeinen olet itse, pitää grillata ihoa ruskeaksi jostain kumman syystä ja tuomita heitä, jotka auringon haittavaikutuksilta suojautuu.
Miksi oletat, että tavoittelisin rusketusta? Enkä myöskään tuominnut auringolta suojautuvia.
Vierailija kirjoitti:
Noita värillisiä ei voi sitten laittaa muuta kuin kasvoille. Muuten sulla menee kaikki vaatteet ja laukut heti sotkuun ennen kuin ehdit kotiovesta poistua. Tahraa pahemmin kuin meikkivoiteet. Eikä muuten lähde nahkalaukusta millään irti se fysikaalinen mönjä.
Kuulostaa tosi terveelliselle vaihtoehdolle kun ei lähde edes irti millään ja tämmöistäkö sitten vaan ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on luomu aurinkorasva? Mulla on joku tavan Normalin Refuele kasvoihin. Ei ole varaa monen kympin voiteisiin.
Mut ihosyöpään ja sen hoitoihin, saati ryppyjen poistoon on varaa?
Kuules nyt tollukka se Refuele on aurinkorasvaa jossa on korkea suojakerroin ei maksa kuin muutaman euron ja on saanut erittäin hyvät arvostelut. Meinasitko että vain LUOMU aurinkorasvasta saa suojan?
Vierailija kirjoitti:
Kellonajalla suuri merkitys, klo 12 vaarallinen ja sitten helpottaa nopeasti.
Kesäaikahan sen sotkee niin, että todellisuudessa uv-huippu on siinä 13 paikkeilla. Eli pari tuntia sitä ennen ja sen jälkeen kun pysyttelee pois auringosta, niin on jo suurin osa vuorokauden uuveesta vältetty.
15 min - tai 30 min -tai enemmän.
Juuri pahimpaan uv-aikaan eli laittaisin. 30 min. on jo tupla-aika suositukseen nähden oleskella auringossa suojautumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kellonajalla suuri merkitys, klo 12 vaarallinen ja sitten helpottaa nopeasti.
Muuttuu turvalliseksi vasta klo 17
En käytä ikinä aurinkorasvaa, paitsi veneillessä. Ulkona hakeudun aina varjoon ja kävelylenkit teen niin, että olen aina osan ajasta varjossa.
Ihme hysteriaa.
12.14 korkeimmat säteilyarvot.
Mutta jos nyt olet vartin ja käytät leveälieristä päähinettä varjostamassa niskaa ja kasvoja sekä keho on muiltakin osin vaatteilla suojattu, niin ehkä selviät ilman säteilyvaurioita ihollasi!
En käytä. En ole koskaan käyttänyt. Suomessa, miksi?
Vierailija kirjoitti:
En käytä. En ole koskaan käyttänyt. Suomessa, miksi?
Valo on vaurioittavaa myrkkyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en tarvitse tuollaiseksi ajaksi aurinkorasvaa. Minun ihossa ei ehdi tapahtua kirjaimellisesti mitään tuossa ajassa. Mut tottakai jos kenellä on iho sellainen, että palaa herkästi, niin kannattaa laittaa. Itse en edes omista aurinkorasvaa. Ihot ovat erilaisia.
Jo pelkkä ihon päivettyminen kertoo ihovauriosta, peruuttamattomasta sellaisesta. Otahan asioista selvää.
Ei mun ihoni päivety tuossa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on luomu aurinkorasva? Mulla on joku tavan Normalin Refuele kasvoihin. Ei ole varaa monen kympin voiteisiin.
Itse en ole ulkona. Sairaalalaskut menevät ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ulkona. Sairaalalaskut menevät ulosottoon.
Mene olemaan ulkona
Vierailija kirjoitti:
Monissa aurinkovoiteissa on niin rankat hajusteet, että niitä ei voi käyttää, varsinkaan kasvoilla.
Kids-tuotteissa ei ole hajusteita, eikä väriaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en tarvitse tuollaiseksi ajaksi aurinkorasvaa. Minun ihossa ei ehdi tapahtua kirjaimellisesti mitään tuossa ajassa. Mut tottakai jos kenellä on iho sellainen, että palaa herkästi, niin kannattaa laittaa. Itse en edes omista aurinkorasvaa. Ihot ovat erilaisia.
Jotku foliohattuilee ja sanoisi, että vaikket huomaa mitään, niin silti siellä sellaiset dna-muutokset tapahtuu että ne voi vaurioksi määritellä. Vähän sama kun tuossa tämän vuosikymmenen alussa liikku pöpö, jota ei huomannut oikeastaan mitenkään, mutta ei se estänyt panikoimasta sitä
Iholla on oma suoja-aika ja toisten ihotyyppi kestää UV-säteilyä paremmin kuin toisten.
Kestää paremmin joo, mutta sama säteilymäärä tulee kuitenkin kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luomu fysikaalinen suoja kasvoille, esim. Mossa , yksi putkilo 13 e, riittää koko kesäksi, koska on niin riittoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luomu fysikaalinen suoja kasvoille, esim. Mossa , yksi putkilo 13 e, riittää koko kesäksi, koska on niin riittoisaa.
Köyhälle on turha myydä tuotetta sillä kulmalla, kuinka riittoisaa se on. Jos ei sitä 13 euroa ole laittaa, niin ei ole, ihan sama vaikka riittäisi seuraavallekin kesälle. Tuolla rahalla syö useamman päivän ja jotkut ihan aidosti joutuvat valitsemaan, käyttääkö rahan ruokaan vai ostaako lääkkeitä tai muita välttämättömyyksiä. Sitä on työssäkäyvän välillä vaikea ymmärtää.
Jo pelkkä ihon päivettyminen kertoo ihovauriosta, peruuttamattomasta sellaisesta. Otahan asioista selvää.