Tarviiko sitä aurinkorasvaa jos ulkoilee n. 15-30min päivässä kesällä?
Yleensä tuon oleskelen joskus 12.00-14.00 maissa niin mietin onko aurinkorasva hyödyllinen? En makaile tunteja auringossa. Joskus saatan viipyä kauenmpaan.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin tänäkin aamuna koiralenkkejä varten kasvoihin ja nyt jotenkin vaivaa kun epäterveelliseksi sanottu aine on naamassa iltaan asti.
Mikset osta luomu aurinkorasvaa jos noin ahdistaa??
Ei siinä tuskin kärähdä, mutta voihan sitä vaatteilla ja hatullakin suojautua.
Kellonajalla suuri merkitys, klo 12 vaarallinen ja sitten helpottaa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kellonajalla suuri merkitys, klo 12 vaarallinen ja sitten helpottaa nopeasti.
Se on 11 - 15.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin tänäkin aamuna koiralenkkejä varten kasvoihin ja nyt jotenkin vaivaa kun epäterveelliseksi sanottu aine on naamassa iltaan asti.
Ei aurinkorasva ole epäterveellistä.
Mitä on luomu aurinkorasva? Mulla on joku tavan Normalin Refuele kasvoihin. Ei ole varaa monen kympin voiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on luomu aurinkorasva? Mulla on joku tavan Normalin Refuele kasvoihin. Ei ole varaa monen kympin voiteisiin.
"Fysikaaliset aurinkovoiteet eivät imeydy ihoon, vaan muodostavat iholle suojakerroksen, joka heijastaa auringon UV-säteet pois. Nämä aurinkovoiteet sisältävät yleensä mineraaleja, kuten sinkkioksidia ja titaanidioksidia"
Vierailija kirjoitti:
Niin ovat vähän kalliimpia, mutta sanoin vaan että tuollaiisiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sen pestyä pois 🙄.
No eipä paljon kannata. Tuo on niin lyhyt aika. Ainakaan ei kannata jättää kemikaaleja iholle iltaan asti muhimaan yhden vartin ulkoilureissun takia.
Saako D vitamiinia jos ei oleskele kesällä ollenkaan auringossa?
Vierailija kirjoitti:
No eipä paljon kannata. Tuo on niin lyhyt aika. Ainakaan ei kannata jättää kemikaaleja iholle iltaan asti muhimaan yhden vartin ulkoilureissun takia.
Mikäs kemikaali pelkoinen täällä o? :D
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kosteusvoidekin pestä pois heti laiton jälkeen?
Minä en laita. En pala koskaan, enkä pidä rasvoista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en laita. En pala koskaan, enkä pidä rasvoista.
Onko sellaista aurinkorasvaa joka ei ärsytä silmiä?!
Ite oon enemmän ulkona, mutta laitan vain naamaan ja fysikaalista. Sitten pukeudun legginseihin ja pitkähihaisiin, niin ei muualle tarvi. Jos joku kunnon helle tulee, niin sitten on pakko laittaa lyhyempää vaatetta päälle ja aurinkorasvaa joka puolelle. Inhoan sitä, kun se pitää sitten pestä myös pois. Kahteen kertaan saa hinkata koko kropan suihkugeelillä että lähtee. Yksi kerta ei riitä mihinkään. Jää ihohuokosiin valkoisia rasvatäpliä.
Illalla aurinko menee alemmas ja tulee varjoja puihin, rakennuksiin. Ehkä myös aikaisin aamulla.