Olen hoikka, mutta mulla on paksut sellureidet
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kertyy rasva reisiin, peppuun ja nikkoihin. Kylppärin peilistä jos kattoo varsinkin polvet ja reidet täynnä sellua. Minun BMi on melkein alipaino, olen pitkä ja tosi hoikka. Olen myös urheilija, harrastan raskasta pyöräilyä päivittäin (mäkiä yms). Silti sellu pysyy tiukasti juuri noissa reisissä ja polvissa. Yläkroppa on siro ja laiha, vyötäröllä ei mitään ylimääräistä. Aika kummallista. Selluliitti ei taidakaan olla vaan lihavien vaiva. Ehkä se on sitten normaalia naisilla.
Nilkkoihin ja polviin kertyvät rasva ovat merkkejä lipödeemasta ja sitä on myös alipainoisilla. Se on geneettistä eikä häviä laihduttamalla, koska kyse on erilaisesta rasva-ihokudoksesta kuin muilla.
Ahaa, en ole kuullutkaan tästä ennen mutta hyvä tietää. joskus koitin väkipakolla päästä eroon selluista :D En enää jaksa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on todennäköisesti perinnöllinen lipödeema. Sitä on noin 10 prosentilla naisista. Googlaa ja tutki, englanniksi lipodema tai lipedema. Hoitokeinoja on vähän ja Suomessa ei sitäkään. Ruokavalio ja omalle kropalle sopiva liikunta voivat toki auttaa, mutta kyse on valitettavasti elinikäisestä vaivasta.
No tuskinpa vain on lipödeema. Ruokavalio ja sopiva liikunta eivät auta lipödeemaan.
Kyllä vaikuttaa. Ja jos ei ole lipödeema, siitä vaim laihduttamaan, sillähän se selulliitti lähtee.
Ne joilla ei näy muuten kuoppia, katsokaapa pehvaa peilistä kun vedätte pakaroita lujaa yhteen, niinkuin sisääpäin. Onko sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kertyy rasva reisiin, peppuun ja nikkoihin. Kylppärin peilistä jos kattoo varsinkin polvet ja reidet täynnä sellua. Minun BMi on melkein alipaino, olen pitkä ja tosi hoikka. Olen myös urheilija, harrastan raskasta pyöräilyä päivittäin (mäkiä yms). Silti sellu pysyy tiukasti juuri noissa reisissä ja polvissa. Yläkroppa on siro ja laiha, vyötäröllä ei mitään ylimääräistä. Aika kummallista. Selluliitti ei taidakaan olla vaan lihavien vaiva. Ehkä se on sitten normaalia naisilla.
Nilkkoihin ja polviin kertyvät rasva ovat merkkejä lipödeemasta ja sitä on myös alipainoisilla. Se on geneettistä eikä häviä laihduttamalla, koska kyse on erilaisesta rasva-ihokudoksesta kuin muilla.
Ahaa, en ole kuullutkaan tästä ennen mutta hyvä tietää. joskus koitin väkipakolla päästä eroon selluista :D En en
Älä usko tuota kirjoittelijaa, lipödeemaan kuuluu muutakin kuin selluliitti ja olisit hakeutunut jo lääkäriin ja saanut dg:n, jos sinulla olisi se.
No ei tääkään oo kivaa, että rasva menee mahaan. Ei tarvi ku lihoa kilo ni maha kasvaa sen "kilon verran" .
En oo onneks ihan omena eli lantiokin löytyy. Silti ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, en ole kuullutkaan tästä ennen mutta hyvä tietää. joskus ko
Mä en usko että Suomessa diagnosoidaan lipodeemaa. Ei sitä kuitenkaan hoideta mitenkään.
Tutkikaa lisää tosta lipoödeemasta, älkääkä tyytykö ekaan kuvahaun tulokseen pelkästään.
Nyt on mielikuva omenasta johon on tökätty grillitikut jaloiksi. Ei sekään kaunista ole jos ei yläosaton alaspäin levenevä päärynäkään.
Emme toki voi olla tiimalaseja kaikki. Vanhoissa kuvissa, siis jossain 50-luvun, tuntuu että valtaosa on ollut. Sitten 60-70-80 luvuilla ihan tosi laihoja. Ysärillä ja sen jälkeen jotain on muuttunut.
Tää yks inttäjä täällä, joka haluaa väittää, ettei lipödeemaa ole olemassakaan, edustaa juuri sitä kulttuuria, mikä Suomessa on pielessä eli vähättelyä. Kyse on naisten alidiagnosoidusta ihokudossairudesta ja se ilmenee eri ihmisillä eri asteisena. Edellä mainitut vähättelijät on juuri niitä kiusajia, joiden takia naisille tulee syömishäiriöitä, kun ajattelevat, että asia korjaantuu näännyttämällä ja liikunnalla, mutta iho näyttää silti erilaiselta kuin muilla oli paino mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on mielikuva omenasta johon on tökätty grillitikut jaloiksi. Ei sekään kaunista ole jos ei yläosaton alaspäin levenevä päärynäkään.
Emme toki voi olla tiimalaseja kaikki. Vanhoissa kuvissa, siis jossain 50-luvun, tuntuu että valtaosa on ollut. Sitten 60-70-80 luvuilla ihan tosi laihoja. Ysärillä ja sen jälkeen jotain on muuttunut.
Se riippuu ihan siitä, kenestä katsot niitä vanhoja valokuvia 50-luvulta. Muistathan, että silloin käytettiin yleisesti korsettia. Mutta eivät esim. mun isoäidit, jotka olivat nelikymppisiä useamman lapsen äitejä 50-luvulla, todellakaan olleet kumpikaan tiimalaseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun saisin sinut lähäriin ja ristisi jalkasi alaselkäni ja perseeni ympäri ja puristaisit lujaa. Ei selluliitit haittaisi.
Puristaisin niin lujaa, ettei sulla henki kulkisi.
Ap
Yhdessä Bond-leffassa nainen puristi ukolta niskat poikki reisiensä välissä 😎.Luulen että mä pystyisin samaan. Harmi että ei ole pitkiin aikoihin ollut vapaaehtoisia testaamaan.
Ap
Väkivaltafantasiat on suurempi ongelma, kuin paksut reidet.
Vierailija kirjoitti:
Tää yks inttäjä täällä, joka haluaa väittää, ettei lipödeemaa ole olemassakaan, edustaa juuri sitä kulttuuria, mikä Suomessa on pielessä eli vähättelyä. Kyse on naisten alidiagnosoidusta ihokudossairudesta ja se ilmenee eri ihmisillä eri asteisena. Edellä mainitut vähättelijät on juuri niitä kiusajia, joiden takia naisille tulee syömishäiriöitä, kun ajattelevat, että asia korjaantuu näännyttämällä ja liikunnalla, mutta iho näyttää silti erilaiselta kuin muilla oli paino mikä tahansa.
Jos mua tarkoitat, niin en ole sanonut, etteikö sitä olisi olemassa, vaan että ap:lla ei ole sitä. Sairauteen kuuluu nimittäin kipuja ja nesteen kerääntymistä kuten ödeema-nimestä voi päätellä. Intätkö lääkärillekin, että sinulla on sairaus, josta olet lukenut netistä ja itsellesi diagnosoinut?
Kaikki eivät tiedä, mitä selluliitti on. Monet luulevat, että se on sama kuin liiallinen rasvakerros.
Joo eripari kroppa löytyy täältä myös. Yläkroppa kokoa XS, Yläkroppasta paistaa kaikki luut ja näytän keskitysleiriltä tulleelta. Lantio on kuitenkin 104cm ymäpärysmitaltaan ja kaikki rasva reisissä ja pepussa muhkuroina. Juoksen ja käyn salilla säännöllisesti. Alhaalta vaatekoko M-L.
N33, 167cm ja 52kg.
Vierailija kirjoitti:
Joo eripari kroppa löytyy täältä myös. Yläkroppa kokoa XS, Yläkroppasta paistaa kaikki luut ja näytän keskitysleiriltä tulleelta. Lantio on kuitenkin 104cm ymäpärysmitaltaan ja kaikki rasva reisissä ja pepussa muhkuroina. Juoksen ja käyn salilla säännöllisesti. Alhaalta vaatekoko M-L.
N33, 167cm ja 52kg.
Mulla samat mitat ikää myöden paitsi oon 2 cm lyhyempi. Kroppa samaa paria ylhäältä ja alhaalta mut tosiaan jännä miten suht samoillakin mitoilla ihmiset voi olla ihan eri muotoisia ja näköisiä :) Vaan mulla ei oo kropassa voimaa yhtään, tiedä sitten miten kehonkoostumus muuttuisi jos alkaisin voimailemaan :D Broidi muistaakseni joskus sanoi että mulle vois sopia fittness-urheilu :D Vinkkinä varmaan et jotain kannattais alkaa tekemään... 🤔