Kuinka paljon sinulla on säästöjä pankissa?
Itselläni on säästössä "pahan päivän varalle" n. 170 000 euroa. En tiedä, onko se vähän vai paljon perheettömällä ja velattomalla henkilöllä. Mielestäni on hyvä olla jokin taloudellinen puskuri, jos sattuu jotain. Säästän yleensä n. 1000 euroa kuukaudessa. Tai en säästä aktiivisesti, mutta rahaa vain jää yli. Joskus enemmänkin. Mikä tilanne on teillä muilla?
Kommentit (37)
Kai ne sun tilit on eri pankeissa? Kai tiesit että talletussuoja on max. 100 000 eurolle per pankki?
Pankkitileillä ja määräaikaistalletuksissa 40000 ja toinen samanmoinen sijoituksissa.
Pitäis ostaa vähemmän ajettu auto....
Vähemmän kuin eilen ja huomenna vähemmän kuin tänäpäivänä joten raha vähenee uhkaavasti.Pitää alkaa miettimään maakauppoja ettei kaljotteluputki lopu yllättäen rahanpuuteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kai ne sun tilit on eri pankeissa? Kai tiesit että talletussuoja on max. 100 000 eurolle per pankki?
Ovat toki. Mutta on epätodennäköistä, että tunnettu pankki kaatuisi niin, että rahat katoaisivat.
Mulla on kätkettyä kultaa maan alla jotain miljardin arvoista, nuorena miehenä Lemmen joelta sen vaskoolilla keräsin.Muistais vaan mihin helvataan sen piilotin.
Velaton, lapseton ja tuloton olen itse ja rahaa on sen verran että pärjään loppuelämäni - sekin vaikuttaa onko kyseessä kaksvitonen vai seitsenkymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta sitten oli noin 50000€, nyt tili lähes nollissa ja avattuna uusi tili.
Käteistä on säästössä.
Saan jatkossakin asumistuen täytenä.
Käyttötilin rahat eivät vaikuta asumistukeen vieläkään.
"Myös tilillä olevat talletukset, sijoitukset tai esimerkiksi omistuksessa olevat osakkeet ja kiinteistöt voivat vaikuttaa oikeuteen saada asumistukea. (...) . Tarvittaessa laskemme tuloistasi keskiarvotulon. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä sillä tiedolla mitään tee, kunhan koitat nolosti makeilla omillasi.
Sitä ottaa päähän kun joku miljonääri tulee linjoille.
Tällä palstalla kaikki ovat miljonäärejä sopivissa ketjuissa. Seuraavissa ketjuissa taas samat henkilöt itkevät, kun ei ole varaa matkustaa ulkomaille tai syödä ravintoloissa.
Käyttötilillä n. 5000 e, säästötilillä 35 000 e ja Nordnetissä 50 000 e. Ikää 42 v.
Pankkitileillä yhteensä noin 5000 e, en pidä pankkitileillä liikaa rahaa, koska se ei siellä tuota juuri mitään. Loput rahat on rahastoissa ja osakkeissa.
N 700e. Rahat on menneet 3. kodin hankintaan ja remppaan. Ensiviikolla tulee 10000e josta ainakin puolet jää säästöön. Toki ensivuodelle riittää vielä hankintoja.
Nautitaan mieluummin rahoista elinaikanamme
Vierailija kirjoitti:
N 700e. Rahat on menneet 3. kodin hankintaan ja remppaan. Ensiviikolla tulee 10000e josta ainakin puolet jää säästöön. Toki ensivuodelle riittää vielä hankintoja.
Nautitaan mieluummin rahoista elinaikanamme
Typoerror 2. ei 3.
Mittee se siulle kuulluu?Ou iha hiljoo vuan.
Seinissähän mun rahat enimmäkseen on. Tileillä on vajaat 50 tonnia. Rahastoissa on joku 12 tuhatta. Olen turvallisuushakuinen.
Vähän päälle satatonnia vain ja kuvittelen sillä eläväni ainakin 10 vuotta.