Milloin tunnette suurinta rakkautta?
Otsikossa kysymys :) Ei tarvitse olla romanttista rakkautta.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti viimeistään siinä vaiheessa kun kuolen. Ei tässä Jumalan hylkäämässä maailmassa ole rakkautta.
Onpas. Love is all around us. En tuudittautuisi siihen ajatukseen, että "sitten kun".
Vierailija kirjoitti:
En tunne, vaikea rakastua, kun toiset on iilimatoja ja toinen sairaita saukkoja
Ei romanttinen rakastuminen olekaan silleen rakkautta, ainakaan mitä itse tällä Suurimman Rakkauden kokemisella käsitän..
Vierailija kirjoitti:
Kun katson kissaani.
Tätä olin tulossa sanomaan. Suurin mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus kuolee vuosien myötä, ainoastaan itserakkaus on ikuista.
Rakkaus esim. lapsiin ei kuole koskaan.
Joillain myös rakkaus puolisoon vain vahvistuu läpi elämän, ja on lopussa jo tosi syvää ja aitoa, mutta ei läheskään kaikilla ihmisillä ole sellaisia arvoja eikä sielua, että tuo olisi mahdollista heille koskaan. Tässä ketjussakin esimerkkejä ihmisistä, jotka eivät tule koskaan kokemaan aitoa rakkautta, sillä eivät osaa.
On sekin narsistista rakkautta: jos tulisi juna ja sinä huomaisit että lapsesi on raiteilla ja samaan aikaan tulisi nostaa nostosilta vivusta eli käytännössä pelastaisitko lapsesi raiteilta vai tuhannen ihmisen hengen?
Itse en ylipäätään ehkä miellä romanttista rakkautta silleen suureksi rakkaudeksi.
Romanttisessa rakkaudessakin se suurin rakkaus tulee nähdäkseni vasta sitten, kun on menty tuon romanttisen tason ohi ja syvemmälle. Jos on pelkällä romanttisella tasolla, niin ei voi käsittääkseni olla kovin suurta, vaan aika pientä ja haurasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ylipäätään ehkä miellä romanttista rakkautta silleen suureksi rakkaudeksi.
Romanttisessa rakkaudessakin se suurin rakkaus tulee nähdäkseni vasta sitten, kun on menty tuon romanttisen tason ohi ja syvemmälle. Jos on pelkällä romanttisella tasolla, niin ei voi käsittääkseni olla kovin suurta, vaan aika pientä ja haurasta.
Hyvin sanottu. Suurinta rakkautta on rakastaa silloin kun kaikki korut ja tähtipöly on pyyhitty pois. Mutta tää on sitten sitä diipimpää leveliä ja toivoisin että kaikilla voisi olla niitä hattaranmakuisia ja siirappisia "kevyemmänkin" rakkauden tuntemuksia elämässä :)
Kun katson omalta parvekkeelta Välimerelle ihaillen maisemaa . Lapset leikkivät iloisina pihalla .
Se on mun rakas petoeläin.