Miksi vain naisilla on ne kovettuneet kantapäät?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Monella miehellä on jalkasieni, sen siitä saa kun ei käytä uimahallissa tai intissä suihku tossuja
Todella monella miehellä on! Paksut, keltaiset kynnet, ja sitten ei tehdä asialle mitään vaan hyväksytään kohtalo. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää, että mihin perustat tän väittämän
Hyvin läheisiin poika- ja miesystäviinsä. <3
Kylläpä ap:lta taas törähti hölmö ajatus, ja piti vielä ääneenkin sanoa.
Mun miehellä on kuivat ja kovat kantapäät. Mulla siloiset kuin vauvanpeppu. Mun ei ole koskaan tarvinnut rasvailla, pelkkä pesu riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella miehellä on jalkasieni, sen siitä saa kun ei käytä uimahallissa tai intissä suihku tossuja
Todella monella miehellä on! Paksut, keltaiset kynnet, ja sitten ei tehdä asialle mitään vaan hyväksytään kohtalo. Yäk.
Se on kynsisieni, eri asia, ja keltaisuus saattaa liittyä myös perinnöllisiin sairauksiin, se ei välttämättä ole hoidon puutetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tietää, että mihin perustat tän väittämän
Hyvin läheisiin poika- ja miesystäviinsä. <3
Naurahdin homona tätä vastausta, aloittaja ei mikään tommone ole
Vierailija kirjoitti:
moni nainen kävelee vääränlaisilla kengillä, joissa kantakuppi on liian kapea heidän omalle kantapäälleen. Se kantapää sitten hieroutuu koko ajan kengän reunoihin, jotka ovat usein huonosti muotoillut) ja se rasittaa kantapäitä ja saa ihon kovetumaan.
miesten kengissä on usein oletusarvoisesti leveämpi lesti.
Se on se kun meillä Suomessa ihmiset ovat melko iso- ja leveäjalkaisia ja lisäksi monella on todella iso pää.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Miehelläni on ja onnistui saamaan verenmyrkytyksen sitä kautta.
Sama tarina täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on kovettuneet koko jalkapohjat, mutta ne vaan kärsii siitä hiljaa tajuamatta, että sille voisi ja pitäisi tehdä jotain.
Minulla on myös kovettuneet kantapäät, välillä raspaan, rasvaan tai vuoden niitä.
Niitä ei saa raspata eikä varsinkaan vuolla, vain ja ainoastaan saa käyttää paksua rasvaa. Raspilla ja vuolemalla tulee vain uusia ongelmia, eli kovettumia tulee yhä vaan helpommin ja pahempina. Tämä neuvo on saatu onglemaan perehtyneeltä lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keltaiset kynnet on kynsisientä, joka on eri vaiva kuin jalkasieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Miehelläni on ja onnistui saamaan verenmyrkytyksen sitä kautta.
Miten siitä voi saada verenmyrkytyksen?
Kun kantapää on tarpeeksi kuiva ja lohkeileva on se verrattavissa haavaan. Sinne lohkeamaan pääsee jokin pöpö muhimaan ja siirtyy siitä verenkiertoo ja tadaa, sinulla on sepsis eli verenmyrkytys. Isäni sai myös näin sepsiksen, tosin eihän sitä voi sata varmasti sanoa, että tuli kantapäästä, mutta se oli pääepäilty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole. Hoidan myös jalat.
Ei ollut mun kommentti, ei sitä tarvitse erikseen mainita
Miksi vain naisilla on .... ?
Hikoilevien jalkojen kantapäät pysyvät kosteina eivätkä kovetu, kertoi joku. Miesten jalat usein hikoilevat. Raspin käyttö saa kantapään sarveistumaan kiihtyvästi, mutta ei tietääkseni vuoleminen. Rasvan alle kannattaa jättää kosteutta, rasva sitoo kosteuden kantapäähän. Ainakin itselläni rasvat kuiviin kantapäihin tuntuvat imeytyvän huonosti.
Ainakin minulla on mutta poistan kovettumat. Ne häiritesevät turhamaisuuttani ja toinen on etten halua kantapäihini paksuja kovettumia jotka halkeaisivat rikkoen elävänkin ihon. Luulen ainakin liikunnallisempien miesten poistavan kaikessa hiljaisuudessa kovettumat jaloistaan.
Minulla on aina ollut tällaiset jalat 19 vuotiaasta asti. Rasvaaminen vähän auttaa.