Mistä kumpuaa se tunne, että "kaikki pitää itse tehdä"?
Mistä kumpuaa se tunne, että "kaikki pitää itse tehdä" ?
Kommentit (57)
Pinttynyttä likaa on vttumaista irrotella.
Vierailija kirjoitti:
Pinttynyttä likaa on vttumaista irrotella.
Näin on, vaatii pitkäaikaista työtä
Olen kontrollifriikki, ja tuo tunne on aina seuranani.
"Asiat on tehty oikein vain jos itse teen ne".
Outo asenne. Mä käytän mielelläni ostopalveluja ja vaihtokauppaa.
En esim vaihda itse auton renkaita, koska ei ole välineitä eikä säilytystilaa ja haluan pestyt, tasapainotetut renkaat oikeaan kireyteen.
En myöskään leikkaa itse hiuksiani tai paikkaa hampaitani, jos sattuisi tulemaan reikä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kontrollifriikki, ja tuo tunne on aina seuranani.
"Asiat on tehty oikein vain jos itse teen ne".
Monet johtajat ja johtajatyypit on näitä. Haluavat sanoa viimeisin sanan. Aiheuttavat sitten muille murheita, kun valta noussut päähän. Vahingoista ei välitetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ja ympäristö ovat kertoneet, että muita ihmisiä ei tule vaivata omilla ongelmilla. Yksinäinen selviytyjä on sankari ja arvostettu, joka ei häiritse muita.
Suomessa on vahva yksinpärjäämisen kulttuuri, kumpuaa 2.maailmansodasta ja talvisodasta. Sieltä kumpuaa myös puhumattomuuden kulttuuri. Ehkä semmoinen periksiantamattomuus ja v-mäisyys.Helpoomaa olla mulukku toisella kuin lempeä ja auttavainen.
Ei kumpua.
Suomessa on aina asuttu korvessa ja satojen vuosien ajan on pitänyt itse tehdä kun ei ole ollut naapuria lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ja ympäristö ovat kertoneet, että muita ihmisiä ei tule vaivata omilla ongelmilla. Yksinäinen selviytyjä on sankari ja arvostettu, joka ei häiritse muita.
Suomessa on vahva yksinpärjäämisen kulttuuri, kumpuaa 2.maailmansodasta ja talvisodasta. Sieltä kumpuaa myös puhumattomuuden kulttuuri. Ehkä semmoinen periksiantamattomuus ja v-mäisyys.Helpoomaa olla mulukku toisella kuin lempeä ja auttavainen.
Ei kumpua.
Suomessa on aina asuttu korvessa ja satojen vuosien ajan on pitänyt itse tehdä kun ei ole ollut naapuria lähellä.
Eihän se ole mies eikä mikään, jos ei oma talo nouse omin pikku kätösin. Näin ajatellaan.
Yksinkertaisesti siitä, että silloin se homma on tehty toisen toimesta päin persettä, eli huonosti tai väärin ja sen joutuu joku toinen korjaamaan. Ne ketkä tekevät asioita ymmärtämättä mitä siitä seuraa, ei kiinnosta eikä välitä saavat sen tunteen aikaan. On asioita joita ei työelämässä voi tehdä niinkuin itse haluaa, vaan niihin on säännöt ja toimintatavat joita pitää noudattaa. Kun niistä omaa piittaamattomuuttaan ja laiskuuttaan poikkeaa voi tuloksena olla vaaratilanne ja lisäkustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti siitä, että silloin se homma on tehty toisen toimesta päin persettä, eli huonosti tai väärin ja sen joutuu joku toinen korjaamaan. Ne ketkä tekevät asioita ymmärtämättä mitä siitä seuraa, ei kiinnosta eikä välitä saavat sen tunteen aikaan. On asioita joita ei työelämässä voi tehdä niinkuin itse haluaa, vaan niihin on säännöt ja toimintatavat joita pitää noudattaa. Kun niistä omaa piittaamattomuuttaan ja laiskuuttaan poikkeaa voi tuloksena olla vaaratilanne ja lisäkustannukset.
Täysin samaa mieltä.
Siitä, että homma, joka koskettaa sinua jollain tavalla, kuuluu jonkun muun toimenkuvaan, mutta sen joutuu lopulta tekemään itse, kun se jää joko kokonaan tekemättä tai sitä ei tehdä annettuja ohjeita noudattaen.
Vierailija kirjoitti:
On asioita, jotka pitää tehdä tietyllä tavalla. Ja sitten on asioita, joita voi tehdä monella eri tavalla..Ja on myös ihmisiä, jotka ei erota näitä kahta asiaa toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On asioita, jotka pitää tehdä tietyllä tavalla. Ja sitten on asioita, joita voi tehdä monella eri tavalla..Ja on myös ihmisiä, jotka ei erota näitä kahta asiaa toisistaan.
Voidaan tehdä hyvää ja laatua, tai huonoa huonolla tavalla
Koska edes rahalla ei saa mitä haluaa. Kaikkialla sutta ja sekundaa ja huolimatonta husimista.
Den känslan får var och en som kollar prislistorna för att någon annan gör det.
Lompakko ja se, että silloin tietää että saa laatua jota ei saa muualta.
Semmoinen näkökulma, että viilaajat eivät aina tajua, että asioiden pitäisi työelämässä virrata eteenpäin tietyllä aikataululla. Esihenkilöni valitettavasti streessaantuneena alkaa "hioa" muiden töitä. Taatusti aivan hyvä raportti seisoi tässä juuri 10 päivää hänen pöydällään, kun hän halusi viimeistellä sitä. Muistutin monta kertaa, että se on pakko laittaa eteenpäin, lopulta lähes pakotin hänet siihen, vaikkei hän ollut ehtinyt tehdä paperille mitään omilta töiltään (ja muilta haalimiltaan töiltä). Raporttia pidettiin hyvänä, mutta itse asia sitten myöhästyi tämän viiveen takia. Seuraukset olivat firmalle harmilliset.
No ei mua ole kukaan koskaan pyyteettömästi auttanut vaan yksin on ollut pakko oppia pärjäämään tai muuten joku tulee käyttämään avunantoaan hyväkseen myöhemmin. Liian kallis hinta maksettavaksi.
Minulla ei kumpua mistään. Teen mitä jaksan ja viitsin.
Ei avunpyytäminen ole häpeällistä. Enemmän häpeällistä, että jos pyydät apua, mutta apua et saa. Häpeä sen puolelta, kuka ei apua anna.