Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioerosta ja perheljuhlista.

Vierailija
14.06.2025 |

Olemme eronneet mieheni kanssa n.7v sitten ja erotesaa sovimme, että lasten isoja päiviä ei sotketa uusilla kumppaneilla. Tämä on mennyt hyvin tähän asti, mutta nyt uuden kumppanini aikuinen tytär on ruvennut sekaantumaan tähän.Tytär loukkaantui, kun hänen isänsä ei päässyt tyttäremme rippijuhlaan.

Hän ei ymmärrä, että se meidän alkuperäinen perhe ja lasten hyvinvointi menee meillä vanhemmilla erostamme huolimatta kaiken yli. 

Haluamme, että lasten ei tarvitse kokea vaivaantuneisuutta, kun juhlissa pyörii aina uusia tyyppejä. 

Miten muut ovat hoitaneet eron jälkeen nämä rippijuhlat, ylpparit yms. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kumppanit osallistuvat, jos he ovat mukana lapsen elämässä.

Vierailija
2/8 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siinä joitain varoituslippuja näkyvissä, jos oma isä on sen nykyiselle puolisolle vaan yksi aina uusista tyypeistä.

ei meilläkään aina uusia tyyppejä ole sukujuhliin viety, mutta ne on viety, joiden kanssa on ollut vakiintunut pitkäaikainen suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu tuo. Itse kärsin omissa häissäni siitä, että äitini uuden nuoren miehen kanssa kuherteli juhlissamme rakastuneena ja jätetty isäni tsemppasi juhlat läpi surullisena. En vain pystynyt nauttimaan omasta päivästä tuon vuoksi.

Olisinpa tajunnut sanoa äidilleni, että uusi mies ei ole tervetullut minun häihini. 

Vierailija
4/8 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ratkaisu tuo. Itse kärsin omissa häissäni siitä, että äitini uuden nuoren miehen kanssa kuherteli juhlissamme rakastuneena ja jätetty isäni tsemppasi juhlat läpi surullisena. En vain pystynyt nauttimaan omasta päivästä tuon vuoksi.

Olisinpa tajunnut sanoa äidilleni, että uusi mies ei ole tervetullut minun häihini. 

Minä en samasta syystä mene uuden mieheni ex-perheen juhliin. En tosiaan halua hänen lasten kokevan tuota. Minulla on myös vastaava kokemus omien vanhempien eron jälkeen. 

Olen itse sanonut miehe lapsille tuon syyn. Ja sanonut, että haluan, etteivät he joudu luovimaan vanhempiensa erosta johtuvien haasteiden edessä. 

Ja tarjoan näin parhaimman mahdollisen juhlan lapsille. 

Vierailija
5/8 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni on naimisissa uuden naisensa kanssa ja heillä on yhteinen lapsi. Olisi absurdia jättää vaimo kutsumatta, saati sitten että vaimo lähtisi muualle jos juhlat on heidän kotona.

Vierailija
6/8 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harkitsen erillisiä juhlia, sillä on sen verran raastava ero takana että sukujen kohtaaminen voi olla tuskallista kaikille. Uusi kumppani tervetullut.  Hankalaa käytännössä järjestää erillisiä juhlia, mutta ilmapiirin kannalta meidän kohdalla paras ratkaisu. 

Vierailija
7/8 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlia voi muutenkin, jos lapsi pitää vaikka rippijuhlat mihin (läheinen) äidin/isän kumppani ei osallistu, voidaan em. kanssa pienemmällä porukalla juhlia vaikka käymällä syömässä ravintolassa/ tekemällä pieni matka/ ostamalla vaikka koru muistoksi tmv.

Eli ei tarvitse kokonaan "sivuuttaa" mutta voidaan juhlia pienemmällä kokoonpanolla erikseen.

Vierailija
8/8 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut muutama vuosi sitten exän salasuhteen vuoksi. Toivoisin todella, ettei hän tuo uutta kumppania lasten juhliin. Vaivaannuttaisi tunnelmaa todella paljon, kaikilta. Annetaan lasten nauttia juhlista. Toki tilanteet on erilaisia.