On tää some kyl paha! :(
Oma elo tylsää ja usein fb ig kadehdin ihmisiä.
Tänään kävin 1,5 h pyörälenkillä ja istuin hetken rantakahvilassa ja kotiin tullessa oli hyvä olo.
Mutta mitä tein, minä pöljä ihminen - menin fb ja ig ja sieltä tuli ne kavereiden vielä paremmat jutut ja oma hyvä olo oli kun poispyyhitty. Jos en olisi avannut somea niin olisi saattanut hyvä mieli jopa jäädä päälle. Ehkä tästä opin jotain. Tai sit en 🤷
Kommentit (34)
Tässä vaiheessa luulisi jokaisen tietävän, että some ei ole todellisuutta. Some on paikka jonne jokainen voi luoda haluamansa positiivisen imagon itselleen. Ei sinne laiteta niitä huonoja juttuja.
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata liikaa seurata somea ja varsinkaan liikaa vertailla omaa elämää toisten elämään pelkkien julkaisujen perusteella.
Toiset tykkää koko loman juosta paikasta toiseen ja tehdä kaikenlaista.
Toiset taas tykkää ottaa rennommin.
Nyt paistaa aurinko, kannattaa laittaa puhelin pois ja nauttia kesästä. Ja somen käyttöä rajoittaa, vaikka olla selaamatta kuukauden.
Entäs jos ainoat ihmiskontaktit lukuunottamatta kaupan kassaa tai ehkä kerran vuodessa jonkun sukulaisen näkeminen ovat että näkee somessa ihmisten tekemisiä? Ja sitten näkee kuinka paska oma elämä on kun se rajoittuu oman kodin ja kaupan välille ja muut pitää hauskaa josta vaan itse katkeroituu.
Aloitat uuden harrastuksen jossa tapaat uusia ihmisiä. Niin minä tein ja maai
Pienet tulot sekä terveys huono niin fyysinen kuin psyykkinen. Liikunta ei mieltä nosta, kävely lähinnä tuo pahan olon varsinkin jos muita ihmisiä liikkeellä jolloin liikkuu mieluummin silloin kun ei ketään tule vastaan mutta siltikin siitä jää vain paska maku suuhun.
Jos jostakin tulee paha mieli, ei se ole hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaiheessa luulisi jokaisen tietävän, että some ei ole todellisuutta. Some on paikka jonne jokainen voi luoda haluamansa positiivisen imagon itselleen. Ei sinne laiteta niitä huonoja juttuja.
Kyllä jotkut laittaa niitä huonompiakin, mikä minusta jees. Saisivat laittaa enemmänkin.
ne salil eka salil vika perse-tatuointi-irtoripsi-tyrkky-töröhuuli-emännät on just parhaita!
Vierailija kirjoitti:
Jos jostakin tulee paha mieli, ei se ole hyväksi.
Jos elämä on tyhjää ja tylsää, niin sekin voi olla parempi olotila.
Jättää omaan arvoonsa muiden nettijulkaisut.
Lopetin jo 1.5 vuotta sitten Facebookin seuraamisen ja sinne kirjoittelun. Siellä tuli aina vain ärtynyt tai paha mieli. Jos osallistuin keskusteluun omalla mielipiteelläni, niin se tultiin hyvin usein nitistämään varsinkin erilaisissa ryhmissä. Asiasta ei haluttu keskustella vaan haukkua muka väärän mielipiteen esittänyttä henkilöä.
Suositut ystävät saivat aina satoja tykkäyksiä vaikka olisivat tehneet suurinpiirtein ruokaa, itse sain ehkä 20-30 maksimissaan vaikka olisi ollut valmistuminen yliopistosta tai joku oikeasti merkittävä asia. Aina oli myös muiden lapset täydellisiä kympin oppilaita, itsellä erityislapsi josta ei voinut kirjoittaa mitään.
Kerran menin ilakoimaan saamastani arpajaisvoitosta, niin eikö siihenkin tullut myrkyllistä kommenttia ja valitettiin miksei heillä ole koskaan tuollaista tuuria?
Viimeinen niitti oli kun kerroin sähkön säästöön liittyvässä ryhmässä tekemästäni säästöratkaisusta, jolla sain kulutuksen tippumaan puoleen. Eikö siihenkin joku kommentoinut kuinka olin tuhlannur rahaa investointiin enkä säästänyt mitään.
Se jolla onni on, sen sen kätkekööt. Niin olen tehnyt ja voin nyt paremmin
Toi some on yks kiiltokuva. Harvemmin ihmiset postaavat sinne elämän todellisista kivuistaan. Elämä on just siellä pyöräretkellä tai ihan missä muualla tahansa kuin naamakirjassa tai ylipäätään imelissä some-postauksissa.
Some kiinni, huomaat olosi paranevan
Vierailija kirjoitti:
Lopetin jo 1.5 vuotta sitten Facebookin seuraamisen ja sinne kirjoittelun. Siellä tuli aina vain ärtynyt tai paha mieli. Jos osallistuin keskusteluun omalla mielipiteelläni, niin se tultiin hyvin usein nitistämään varsinkin erilaisissa ryhmissä. Asiasta ei haluttu keskustella vaan haukkua muka väärän mielipiteen esittänyttä henkilöä.
Suositut ystävät saivat aina satoja tykkäyksiä vaikka olisivat tehneet suurinpiirtein ruokaa, itse sain ehkä 20-30 maksimissaan vaikka olisi ollut valmistuminen yliopistosta tai joku oikeasti merkittävä asia. Aina oli myös muiden lapset täydellisiä kympin oppilaita, itsellä erityislapsi josta ei voinut kirjoittaa mitään.
Kerran menin ilakoimaan saamastani arpajaisvoitosta, niin eikö siihenkin tullut myrkyllistä kommenttia ja valitettiin miksei heillä ole koskaan tuollaista tuuria?
Viimeinen niitti oli kun kerroin sähkön säästöön liittyvässä ryhmässä tekemästäni säästöratkaisusta,
Ei kannata kaikesta pahoittaa mieltään. Ei ole oikeaa eikä väärää mielipidettä, se hyvä muistaa. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteenseen. Vaikkakin joku olisikin eri mieltä. Niinhän se on ihan kasvotusten keskusteltaessakin. Minäkin olen kasvotusten sanonut parillekin tuttavalle sanonut miksei minulle ole yhtä hyvä onni jos ovat voittaneet rahapelistä rahaa eivätkä silti pahoittaneet mieltään. Ja kerran olen voittanut yhdestä pelistä muutaman satasen ja siitäkään kukaan ei pahoittanut mieltä vaan pikemminkin onniteltiin. Niin että kyllähän tietty eri ihmiset ottavat asiat eri tavoin.
Aloitat uuden harrastuksen jossa tapaat uusia ihmisiä. Niin minä tein ja maailma alkoi näyttää paljon valoisammalta paikalta.
M59+