Ei juma*auta, lukeeko hallitus (=Satonen) vähän liikaa Aku Ankkaa vai mistä heöve*istä ne keksi että Suomessa tarvitaan KENGÄNKIILLOTTAJIA?
HS hankki asiakirjan, johon Purra viittasi.
"Kyseessä on työ- ja elinkeinoministeriön virkamiesten alustava hahmotelma valtakunnallisia työvoimapula-aloja käsittelevästä asetuksesta. Asetuksen valmistelua johtivat kokoomuksen työministeri Matias Marttinen ja hänen edeltäjänsä Arto Satonen.
Hallitus antoi asetuksen kesäkuun alussa.
Asetus määrittelee työtehtävät, joihin Suomeen tulleet ulkomaalaiset työntekijät voivat siirtyä oleskeluluvan rajoitteista välittämättä.
HS:n näkemässä alustavassa hahmotelmassa mukana todella ovat myös mainosten jakajat, kengänkiillottajat, ynnä muut.
Kommentit (96)
Kokoomus haluaa tänne huippuosaajia helpottamaan työvoimapulaa. Suomi nousuun!
Minä olen seurannut tätä hulvatonta menoa Ruotsissa asuessani kymmenet vuodet. Kuvittelin, että koska Suomella on paraatipaikka katsella kuinka Ruotsi on täysin tuhoutunut, niin ei kai nyt sentään rakas synnyinmaani tee samoja virheitä kuin nämä tyhmät ruotsalaiset?
Mutta niin vaan näkyy Suomi kehittyvän (!) ihan samaan suuntaan.
En ymmärrä, miksi. Ruotsi on ollut leimallisesti vientimaa, mutta tätä yhtä tyyristä tuontitavaraa on jääräpäisesti ostettu korkealla hinnalla. Vuosituhannen vaihteesta asti on ollut täysin hullua.
Todennäköisesti tuo on ollut vain esimerkki siitä mitä korkeasti koulutettu voi tehdä kun jää suomessa työttömäksi. Joten tuohon nähden asiasta on tehty liian iso numero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alustavassa hahmotelmassa oli myös "elintarvikkeiden katumyyjät"
Kunnon slummimeininkiä tänne.
Torimyyjä = slummi? Eh?
KATUmyyjä, kukaan ei ole puhunut toreista.
Satosen päiväuni, köyhät lapset pois kouluista töihin
https://static.wikia.nocookie.net/scrooge-mcduck/images/7/7c/Shoeshinek…
Tämä on kyllä ihan oikeasti jo sitä RASISMIA. Halutaan tuoda kehitysmaista tänne polkupalkalla ihmisiä nöyryyttäviin hommiin ilman mitään mahdollisuutta saada parempaa elämää ja vaurastua. Se on ihmisten hyväksikäyttöä.
Herrat voivat aivan itse kiillottaa kenkänsä, oma isänikin niin teki. Tai sitten viedä ne suutarille ja maksaa asiallinen korvaus työstä.
Mitä vikaa on kengänkiillottajan ammatissa?
Vierailija kirjoitti:
Roope Ankka työskenteli pikkupoikana kengänkiillottajana ja hänestä tuli miljardööri. Kyllä Arto tietää.
Joko tiivistit liikaa tai et ole lukenut Aku Ankkojasi tarkkaan. Pelkällä kengänkiillotuksella Roopesta ei olisi tullut korkeintaan kuin tonnin omistavaa. Sehän lähti Klondikeen kultaa kaivamaan ja siitä se varsinainen rikastuminen alkoi. Alkoi ostamaan omistuksia, kuten kaivoksia, tehtaita, kauppoja yms. joilla sitä sitten alkoi raha tulemaan rahan luo, kun viisaasti sijoitti. Jos rahaa ei pistä tuottamaan, niin sitten rahaa pitää ansaita niin paljon, ettei sitä tarvitse laittaa tuottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Alustavassa hahmotelmassa oli myös "elintarvikkeiden katumyyjät"
Kunnon slummimeininkiä tänne.
Kuulostaa merkillisen vihervasemmistoiselta Maailma kotona -agendalta.
Jännää, kun Persut eivät huomaa, vaikka ovat jo kaksi vuotta olleet samassa hallituksessa ;DDDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on kengänkiillottajan ammatissa?
Kokoomus ei kiihotu tarpeeksi siitä, että niiden saappaita nuollaan.
-winner-
Tästä kun lähtisi kadulle tarjoamaan ihmisille kengän kiilloituspalvelua, niin ensimmäistäkään asiakasta ei saisi. Ei edes tuurilla. Varmemmin asiakasta rupeaisi riittämään, kun lähtisi myymään suihinottoja ja persettään. Peppuhan on pop ja suuseksi arvossaan. Näinä aikoina. Itse kun lähtisin myymään persettä ja suuta, niin veikkaan että tolla perseellä olisi suht kova menekki. Oikean malliset housut vaan jalkaan, millä saa mainosta ja näkyvyyttä. Tiukka anus on just sitä viimest huutoo.😆
Purra on itse mukana hallituksessa. Hän on varapääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Purra on itse mukana hallituksessa. Hän on varapääministeri.
Riikka ei ole aina läsnä tässä maailmassa. riikka on välillä siinä päässä ministeri. Oli jopa ihan eri persoona puhumassa viikonlopun kahtena peräkkäisenä päivänä.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Tästä kun lähtisi kadulle tarjoamaan ihmisille kengän kiilloituspalvelua, niin ensimmäistäkään asiakasta ei saisi. Ei edes tuurilla. Varmemmin asiakasta rupeaisi riittämään, kun lähtisi myymään suihinottoja ja persettään. Peppuhan on pop ja suuseksi arvossaan. Näinä aikoina. Itse kun lähtisin myymään persettä ja suuta, niin veikkaan että tolla perseellä olisi suht kova menekki. Oikean malliset housut vaan jalkaan, millä saa mainosta ja näkyvyyttä. Tiukka anus on just sitä viimest huutoo.😆
Älä anna sauna-Artolle kesälomaideoita.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Aku Ankka kehittää sanavarastoa.
Riikka on salaisesti Mustakaavun fani.
-winner-
No kuka sitten kiillottaa Satosen nahkakengät, kun sen elintasomaha kasvaa vielä isommaksi eikä itse enää näe kenkiään? Kyllä siihen kengänkiillottajaorjia tarvitaan
Ap haluaa että maahantulijat vievät hänenkin mahdollisen työpaikan sen sijaan että työllistäisivät itsensä .Vaikka sitten kengänkiillottajana.