Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosiasia on se, ettei kaikkien paino putoa.

Vierailija
14.06.2025 |

Olen yrittänyt pudottaa painoa maalis-huhtikuun vaihteesta alkaen. Se on pudonnut 3 kg aika pian, mutta nyt on yli kuukauden aikana junnannut paikallaan. Syynä painonpudotukseeni ovat terveydelliset. Veriarvoni ovat moneltakin osin pielessä. Syön nykyisin hyvin terveellisesti ja olen ollut pitkään kasvissyöjä. On ilmeisesti niin, että on jokin "normi"paino, johon keho pyrkii sopeutumaan. Onko näin? Tahdonvoimasta ja yrittämisestä se ei minulla ainakaan ole ollut kiinni.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskitysleirikuvista voi päätellä, että kyllä äärimmäinen nälänhätä karistaa kilot kaikilta

Vierailija
62/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vain osaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tavoite päästä eroon viidestä liikakilosta. Lähtöpainoni oli 58 kg ja nyt painan 55 kg. Verenpaineeni ja kolesteroliarvoni eivät parantuneet yhtään. Useinhan sanotaan, että viisi kiloa olisi sellainen määrä painonpudotusta, jolloin tulisi hyötyvaikutuksia. Tavoitepainoni olisi siis 52 kg. Alle 50:n kilon en ole painanut kymmeniin vuosiin, joten missään tapauksessa sen alle en  laihduta. Minulla on niin monta pitkäaikaissairautta, että tuntuu vaikealta ajatella, että pitäisi ryhtyä käyttämään vielä verenpaine-ja kolesterolilääkitystä. 

t. aloittaja

Ja annas kun arvaan, AP on jotain 185cm pitkä? 

Juu, kauhea läs ki on ollutkin, vaikka pituus ois 160cm.

Vierailija
64/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäköhän ruokavaliossa tulisi mielestäsi muuttaa?!

Se sun on kokeiltava ihan itse. Ei kukaan muu voi tietää, minkälaisella syömisellä juuri sinun painosi laskee.

Vierailija
65/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä lihavia maratoonareitakin kuten voimistelijoita ja mäkihyppääjiä.

Kaikki ei vaan laihdu.

Vierailija
66/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen maailma on nykyään. Elämme lopun aikoja. Laihtua ei kuulemma voi ilman leikkausta tai lääkkeitä. Ei Aku Ankassakaan ole näin himmeitä juttuja.

Vierailija
67/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tarvitsee hiilaria. Uusien tutkimuksien mukaan turha proteiiinin puputtaminen ei ole järkevää, muuttuu rasvaksi ja rasva taas tukkii verisuonet aiheuttaen sydän ongelmia. Ym.

Ei tarvitse.

Jos hiilihydraatteja syö hyvin niukasti, se vaikuttaa jaksamiseen. Työpäivän jälkeen ei välttämättä jaksa liikkua, mennä lenkille tai jumppaan. Aivojen energianlähde on glukoosi, jota saa hiilihydraateista. Jos sitä saa liian vähän, sen näkyy siten, ettei jaksa keskittyä ja ajatella............Eli sinä olet jo aivokuollut.

Vierailija
68/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti pitää syödä vain vähemmän. Luin just jutun Liisa Hyssälästä joka laihduttanut paljon vaikka on ikää 76v. Sanoo, ettei muuta tarvi kuin syödä vähemmän. Aamulla juo pelkän kahvin. Sehän laittaa aineenvaihdunnan käyntiin.  Kaikki ateriat sitten minimiin. Paino putoaa vääjäämättä. 

Vierailija
69/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjät vetoavat aina siihen, että syövät kasviksia, että mitä tässä enää voi tehdä kun paino ei putoa tästäkään huolimatta. Kaikki tietämäni veget mättää kaksinkäsin esim. juustoa, koska ruoka on muuten täysin mautonta. Öljyjä kaadetaan desin mitalla ja majoneesit päälle. Suklaata on aina mukana, jos alkaa heikottaa, kun syödään muka niin kevyesti....  2 suklaapatukkaa päivässä on kevyesti sen 600 kcl.  Eli kolmasosa normityötä tekevän aikuisen päiväkulutuksesta. 

Vierailija
70/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressi, ylikourmitus ym. Voivat vaikuttaa siihen, että keho pitää tiukasti rasvasta kiinni ja painoa yllä, jos keho on ns hälyytystilassa -> Ennakoi tulevaa energian tarvetta, vaikka todellisuudessa sellaista ei olisi.

Se on vain myytti. Jos syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat, laihdut.

Ahaa, ihmisen hormonitoiminta on siis vain myytti. Kertokaapa tuo kaikki niitä hormonisairauksia sairastaville joilla on kilpirauhasenvajaatoiminta, insuliiniresistanssi, lipedema, estrogeenihäiriöitä, cushings, pcos jne..Kertokaa näille kaikille jotka eivät laihdu teidän "perusdieetti ja liikunta" avulla. Monilla näitä sairastavista on myös PT:eet käytössä ja ohjaamassa koska paino ei putoa tavallisen ohjeistuksen avulla. Mutta hei, kaikkihan voivat alkaa keskitysleiripotilaiksi, se onkin ratkaisu kaikkeen, näliinnyttää itsensä ja vaikka kuolla siinä samalla kun pumppu leikkaa kiinni. 

Ei hellvetti miten yksinkertaista porukkaa, öyh öyh kaikkien ihmisten kehot ja niiden toiminnat ovat täysin samanlaisia, hormoneja ei ole olemassa eivätkä ne varsinkaan vaikuta esim laihtumiseen. Kun jotain keskiajan kylätampioita jotka eivät olisi uskoneet sähköön koska sitä ei näe. 

Vierailija
71/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressi, ylikourmitus ym. Voivat vaikuttaa siihen, että keho pitää tiukasti rasvasta kiinni ja painoa yllä, jos keho on ns hälyytystilassa -> Ennakoi tulevaa energian tarvetta, vaikka todellisuudessa sellaista ei olisi.

Se on vain myytti. Jos syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat, laihdut.

Ahaa, ihmisen hormonitoiminta on siis vain myytti. Kertokaapa tuo kaikki niitä hormonisairauksia sairastaville joilla on kilpirauhasenvajaatoiminta, insuliiniresistanssi, lipedema, estrogeenihäiriöitä, cushings, pcos jne..Kertokaa näille kaikille jotka eivät laihdu teidän "perusdieetti ja liikunta" avulla. Monilla näitä sairastavista on myös PT:eet käytössä ja ohjaamassa koska paino ei putoa tavallisen ohjeistuksen avulla. Mutta hei, kaikkihan voivat alkaa keskitysleiripotilaiksi, se onkin ratkaisu kaikkeen

No, se on sitten valittava syömiset vaivojen mukaan. Mietittävä muutakin kuin kaloreita.

Vierailija
72/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keho pyrkiin aina kohti korkeinta painoa, mikä sillä on koskaan ollut. Tämän takia laihduttaminen on vaikeaa ja vielä vaikeampaa on pysyä uusissa alemmissa lukemissa

Ei vaan ihmiken pyrkii aina siihen kivoinpaan ja nopeimmin sokerihumalaa antavaan ruokavalioon mikä sillä on ollut. Jos olet ylipainoinen ja syöt karkkia ja leipää ja lopetat sitten kaikin ja leivän niin pqno putoaa. Ottakaa hyvät ihmiset käyttöön kännykkäsovellus ka merkitkää tarkkaa. Jokainen kahvikupillinen. (2kcal) tai pastilli (3kcal). 

Vierailija
73/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sun on kokeiltava ihan itse. Ei kukaan muu voi tietää, minkälaisella syömisellä juuri sinun painosi laskee.

Ensin te huudatte, että paino kyllä putoaa, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Liikuntaa, paljon kasviksia eikä mätetä turhia hiilareita. Ja kun näin tekee, eikä homma toimikaan, niin sitten te täydelliset gurut nostattekin jo kädet pystyyn, ettette enää tiedäkään, että miten pitäisi toimia! 

Vierailija
74/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin te huudatte, että paino kyllä putoaa, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Liikuntaa, paljon kasviksia eikä mätetä turhia hiilareita. Ja kun näin tekee, eikä homma toimikaan, niin sitten te täydelliset gurut nostattekin jo kädet pystyyn, ettette enää tiedäkään, että miten pitäisi toimia! 

Tiedän, miten toimia omalla kohdalla, mutta en tiedä, mitä syömällä sinä laihdut.

Tosin jotkut saattavat olla aivan liian laiskoja itse kokeilemaan. 

Mutta hyvää jatkoa sulle kuitenkin :)

Vierailija
75/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän saada painoni 76:sta alle 70 kg:n. Mielellään sinne alemmaksikin kutosilla alkaville luvuille. En tykkää kehostani tällä hetkellä. Olen 174 cm pitkä. Ja ei meinaa lähteä. Kaksi viikkoa olen rajoittanut kaloreita, liikkunut ja paino on täysin samassa luvussa. Seuraavat toimenpiteet on alkaa nostella puntteja enemmän ja mahdollisesti pitää yksi kunnon kalorivajepäivä tyyliin 800 kcal per viikko, jospa sillä lähtisi.

Vierailija
76/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän saada painoni 76:sta alle 70 kg:n. Mielellään sinne alemmaksikin kutosilla alkaville luvuille. En tykkää kehostani tällä hetkellä. Olen 174 cm pitkä. Ja ei meinaa lähteä. Kaksi viikkoa olen rajoittanut kaloreita, liikkunut ja paino on täysin samassa luvussa. Seuraavat toimenpiteet on alkaa nostella puntteja enemmän ja mahdollisesti pitää yksi kunnon kalorivajepäivä tyyliin 800 kcal per viikko, jospa sillä lähtisi.

Mikä tässä on omituisinta on, että yleensä samalla tavalla syömällä paino on lähtenyt. Nyt on sitkeästi kiinni.

Vierailija
77/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, miten toimia omalla kohdalla, mutta en tiedä, mitä syömällä sinä laihdut.

Tosin jotkut saattavat olla aivan liian laiskoja itse kokeilemaan. 

Mutta hyvää jatkoa sulle kuitenkin :)

Sepä se juuri onkin, ettei kaikilla toimi se kuin sinulla, joten silloin on turha tulla antamaan ylimielisenä muka yleispäteviä neuvoja. 

Vierailija
78/81 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskitysleirikuvista voi päätellä, että kyllä äärimmäinen nälänhätä karistaa kilot kaikilta

Yritin kerran suositusten vastaisesti vetää pitkiä aikoja Nutrilettillä, koska halusin ylipainostani eroon ja leposykkeeni laski huolestuttavan matalalle, kävin hitaalla ja tukkaa tippui päästä. Ehkä kannattaa hieman satsata kumminkin terveyteenkin ja kuunnella kehoaan.

Vierailija
79/81 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskitysleireiltä ei vapautettu yhtään ylipainoista vankia. Jos paino ei tipu niin syö vähemmän tai aloita vaikka juoksu tai Ozempic.

Olosuhteet keskitysleirillä oli vähän erilaiset. 

Vierailija
80/81 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjät vetoavat aina siihen, että syövät kasviksia, että mitä tässä enää voi tehdä kun paino ei putoa tästäkään huolimatta. Kaikki tietämäni veget mättää kaksinkäsin esim. juustoa, koska ruoka on muuten täysin mautonta. Öljyjä kaadetaan desin mitalla ja majoneesit päälle. Suklaata on aina mukana, jos alkaa heikottaa, kun syödään muka niin kevyesti....  2 suklaapatukkaa päivässä on kevyesti sen 600 kcl.  Eli kolmasosa normityötä tekevän aikuisen päiväkulutuksesta. 

Olen kasvissyöjä. Tänäänkään en ole syönyt yhtään juustoa. Ruokaa maustan mielelläni reippaasti ihan yriteillä, mausteilla, sipuleilla ja chilillä. Öljyä on kulunut tänään 4 ruokalusikallista ottaen huomioon kaiken syömäni. Suklaata olen syönyt viimeksi pääsiäisenä kun söin suklaamunan. Aiolia on tuubi jääkaapissa, mutten ole vielä avannut sitä. Leipää en muistanut ostaa ja käytän yleensä aiolia leivän päällä levitteen sijasta. 

Sinulla on kyllä erikoinen käsitys kasvissyöjien ruokavaliosta!