Tosiasia on se, ettei kaikkien paino putoa.
Olen yrittänyt pudottaa painoa maalis-huhtikuun vaihteesta alkaen. Se on pudonnut 3 kg aika pian, mutta nyt on yli kuukauden aikana junnannut paikallaan. Syynä painonpudotukseeni ovat terveydelliset. Veriarvoni ovat moneltakin osin pielessä. Syön nykyisin hyvin terveellisesti ja olen ollut pitkään kasvissyöjä. On ilmeisesti niin, että on jokin "normi"paino, johon keho pyrkii sopeutumaan. Onko näin? Tahdonvoimasta ja yrittämisestä se ei minulla ainakaan ole ollut kiinni.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee hiilaria. Uusien tutkimuksien mukaan turha proteiiinin puputtaminen ei ole järkevää, muuttuu rasvaksi ja rasva taas tukkii verisuonet aiheuttaen sydän ongelmia. Ym.
Ei tarvitse.
Kyllä tarvitsee. Se on ihan selvä, että ihmiset tarvitsevat myös sitä. Vai mistä proteiinista ja rasvasta saat kuituja? Parhaiten elävät sekaruokavalion ihmiset. Sen voi todeta niistä maista, joissa elinikä on korkeinta. Ja niissä syödään sekä riisiä ja pastaa. Ongelma ei ole hiilihydraatit, vaan tyhjät kalorit ja ruoka josta on poistettu kaikki ravintoaineet.
Keho ei tarvitse hiilaria, se pärjää ilmankin. Kuitujen merkitystä on suuresti liioiteltu, eihän elimistö pysty edes hyödyntämään niitä mitenkään. Sen sijaan voi hyvin sanoa, että sekaruokavalio on ihmislajille lajityypillinen tapa pysyä hengissä ja ehkä jopa terveenä. Mutta väite, että ihmisen keho tarvitsisi ehdottomasti hiilaria, ei pidä paikkaansa.
Hassua. Ylipainoiset mammat toisilleen kertovat, että ei paino putoa vaikka kuinka vähän söisi. Todistelevat toisilleen, että se 80 kilogrammaa ylimääräistä on tullut tyhjästä ja lisäkilot tulevat siitä, että keho on säästöliekillä. Huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Hassua. Ylipainoiset mammat toisilleen kertovat, että ei paino putoa vaikka kuinka vähän söisi. Todistelevat toisilleen, että se 80 kilogrammaa ylimääräistä on tullut tyhjästä ja lisäkilot tulevat siitä, että keho on säästöliekillä. Huhhuh
Ihminen on mestari keksimään tekosyitä ja valehtelemaan itselleen.
Perustan laihdutusklinikan. Tervetuloa mammat.
Lupaan että painosi putoaa. Mutta joudut olemaan tarkkailuni alla...Uuuuh...Pelottaako.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tavoite päästä eroon viidestä liikakilosta. Lähtöpainoni oli 58 kg ja nyt painan 55 kg. Verenpaineeni ja kolesteroliarvoni eivät parantuneet yhtään. Useinhan sanotaan, että viisi kiloa olisi sellainen määrä painonpudotusta, jolloin tulisi hyötyvaikutuksia. Tavoitepainoni olisi siis 52 kg. Alle 50:n kilon en ole painanut kymmeniin vuosiin, joten missään tapauksessa sen alle en laihduta. Minulla on niin monta pitkäaikaissairautta, että tuntuu vaikealta ajatella, että pitäisi ryhtyä käyttämään vielä verenpaine-ja kolesterolilääkitystä.
t. aloittaja
Verenpaine ja kolesteroli eivät riipu suoraan painosta vaan monella on geneettinen taipumus niiden nousemiseen. Toisaalta monella ylipainoisella noiden arvot ovat hyvät. Jos et ole joku 120 senttiä pitkä, niin painosi on jo nyt niin alhainen, että painonpudotus ei arvoja paranna, se 5 kilon pudotusohje on tarkoitettu oikeasti ylipainoisille. Jos ravinnossa ei ole enää korjaamista, niin onko mahdollista lisätä liikuntaa? Se tosin saattaa vaatia syömisen lisäämistä, jotta sitä jaksaa, mutta liikunta saattaa silti vaikuttaa enemmän kuin dieetti.
Vierailija kirjoitti:
Väite ei pidä paikkaansa, vaan KAIKKIEN paino putoaa oikeanlaisella ravinnolla. Te ylipainoiset olette vain niin saamattomia, ettette ota asioista itse selvää, vaan uskotte kaikenlaisia diettivedätyksiä ja ravintosuosituksia, jotka eivät pidä paikkaansa. Suurin osa teistä ahmii päivittäin tuhansia kilokaloreita hiilihydraatteja ja erityisesti tärkkelystä sisältäviä ruoka-aineita ja ihmettelee hoomoilasena miksei paino putoa. Sitä paitsi, suurin osa teistä ei omaa sen vertaa selkärankaa, että pystyisi kieltäytymään kaikkialla käden ulottuvilla olevista herkuista ja uhraamaan elämästään esimerkiksi kuukauden tai kaksi, jotta voisi nähdä herkuista ja tärkkelyksestä kieltäytymisen tulokset kropassaan.
Olisiko aika uskaltaa tehdä ITSENÄISIÄ päätöksiä ravinnon suhteen sen sijaan, että kuuntelette ihmisiä, jotka eivät todellisuudessa ymmärrä, millainen on terveellinen ruokavalio, vaan toistelevat papukaijan lailla heille itselleen
Meillähän on täällä oikein ASIANTUNTIJA! Mihin enää tarvitaan tiedettä tai tutkimuksia, ei mihinkään!!
Vaikeeta on saada muutama kilo pois. Olen 159cm. ja 56kg. Vähintään 4 kiloa pitäisi tiputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Keskitysleireiltä ei vapautettu yhtään ylipainoista vankia. Jos paino ei tipu niin syö vähemmän tai aloita vaikka juoksu tai Ozempic.
Kyllä vapautettiin. Tosin sattuneesta syystä useimmat ruokavarkaat jäivät kiinni jo ennen vapautusta. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite ei pidä paikkaansa, vaan KAIKKIEN paino putoaa oikeanlaisella ravinnolla. Te ylipainoiset olette vain niin saamattomia, ettette ota asioista itse selvää, vaan uskotte kaikenlaisia diettivedätyksiä ja ravintosuosituksia, jotka eivät pidä paikkaansa. Suurin osa teistä ahmii päivittäin tuhansia kilokaloreita hiilihydraatteja ja erityisesti tärkkelystä sisältäviä ruoka-aineita ja ihmettelee hoomoilasena miksei paino putoa. Sitä paitsi, suurin osa teistä ei omaa sen vertaa selkärankaa, että pystyisi kieltäytymään kaikkialla käden ulottuvilla olevista herkuista ja uhraamaan elämästään esimerkiksi kuukauden tai kaksi, jotta voisi nähdä herkuista ja tärkkelyksestä kieltäytymisen tulokset kropassaan.
Olisiko aika uskaltaa tehdä ITSENÄISIÄ päätöksiä ravinnon suhteen sen sijaan, että kuuntelette ihmisiä, jotka eivät todellisuudessa ymmärrä, millainen on terveellinen ruokavalio,
Laihdutukseen ei tarvita asiantuntijoita vaan liikuntaa ja vähemmän kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän + liiku enemmän = paino putoaa.
Kokeile
Ei tarvitse edes syödä vähempää, kunhan vaan vaihtaa vähäkalorisempaan ruokaan.
Ap laihduttaa käytännössä normaalipainon sisällä. Se onkin hidasta hommaa ja 5 kilon pudottamiseen voi mennä vuosikin.
Ongelmana on epärealistiset odotukset, ei se että paino ei voisi pudota. Mitä terveelliseen syömiseen tulee, niin sen kyllä pitäisi parantaa veriarvoja ilman laihtumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhut. Kaikkien paino ei tosiaan putoa, vaikka kuinka vähän söisi. Olemmehan nähneet saksalaisten ja Neuvostoliiton keskitysleireissä olleet ihmiset jotka ovat pysyneet lihavina. Vaikka ruoka oli vain muutama kaalinlehti vesiliemessä, niin pysyivät lihavina ja jopa paino nousi. Vai...?
Mitä arvoa painonpudotuksella on, jos sinulle tulee keripukkiin, hampaat putoavat ja hiukset lähtevät? Lopettakaa jo näiden täysin hengenvaarallisten keskitysleiri dieettien promoaminen. Ne eivät ole vaihtoehto, aivan kuten ei käsivarren saahaaminenkaan, vaikka silläkin saa 10 kiloa painoa pois,
Tämän voi torjua syömällä vitamiineja purkista laihduttamisen ajan.
jokaiselle vähänkin ajattelevalle nyt on itsestään selvää että tässä viitataan tuohon täysin pöljänä aloituksen väitteeseen, jonka mukaan kaikkien paino ei putoa. Kun kaikkien paino putoaa.
Lupasin läpällä vaimolle 10000€ jos onnistuu laihduttamaan 15kg. No nyt se prkl on laihtunut jo 10kg. Miten onnistun luistamaan tästä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhut. Kaikkien paino ei tosiaan putoa, vaikka kuinka vähän söisi. Olemmehan nähneet saksalaisten ja Neuvostoliiton keskitysleireissä olleet ihmiset jotka ovat pysyneet lihavina. Vaikka ruoka oli vain muutama kaalinlehti vesiliemessä, niin pysyivät lihavina ja jopa paino nousi. Vai...?
Mitä arvoa painonpudotuksella on, jos sinulle tulee keripukkiin, hampaat putoavat ja hiukset lähtevät? Lopettakaa jo näiden täysin hengenvaarallisten keskitysleiri dieettien promoaminen. Ne eivät ole vaihtoehto, aivan kuten ei käsivarren saahaaminenkaan, vaikka silläkin saa 10 kiloa painoa pois,
Tämän voi torjua syömällä vitamiineja purkista laihduttamisen ajan.
jokaiselle vähänkin ajattelevalle nyt on itsestään selvää että tässä viitataan tuohon täysin pöljänä aloituksen väitteeseen, jonka mukaan kai
No itse asiassa kylläkään kaikkien paino ei putoa. Monella jopa nousee, etenkin loma ja juhla-aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vähäinen hiilarin saanti vähentää nesteen sitoutumista kehoon, siksi paino putoaa.
Se palautuu heti kun syö taas hiilareita enemmän.
Painon putoaminen voi olla TODELLA hidasta, vaikka tekisi kaiken oikeaoppisesti! Itse olen yrittänyt pudottaa painoa jo yli 5 kuukautta eikä vielä ole edes 10 kg lähtenyt. Ei oikein edes näy missään, varsinkaan vyötärössä, joka on yhä metrin. Vaikka elopainosta on lähtenyt 10%. Syön lähinnä kasviksia(kilo menee helposti) ja kanaa, aamulla 2 viipaletta ruisleipää. En mätä hiilareita, noin 100g päivässä ja ne tulevat tosiaan ruisleivästä ja porkkanoista/hedelmistä/marjoista. Päivän kalorit keskimäärin 1400. Punnitsen ruokia. Patikoin kymmeniä kilometrejä viikossa koiran kanssa. Itsekuria ei edes tatvitse mihinkään, minun ei tee lankaan mieli suklaata tai sipsejä. Rasvaiset ruoat suorastaan ällöttää. Joten en todellakaan mässäile salaa. En keski miten voisin enää ruokavaliotani muuttaa.
Mutta paino ei todellakaan putoa tosta vaan, jokainen gramma on sitkeästi kiinni! Ketuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Painon putoaminen voi olla TODELLA hidasta, vaikka tekisi kaiken oikeaoppisesti! Itse olen yrittänyt pudottaa painoa jo yli 5 kuukautta eikä vielä ole edes 10 kg lähtenyt. Ei oikein edes näy missään, varsinkaan vyötärössä, joka on yhä metrin. Vaikka elopainosta on lähtenyt 10%. Syön lähinnä kasviksia(kilo menee helposti) ja kanaa, aamulla 2 viipaletta ruisleipää. En mätä hiilareita, noin 100g päivässä ja ne tulevat tosiaan ruisleivästä ja porkkanoista/hedelmistä/marjoista. Päivän kalorit keskimäärin 1400. Punnitsen ruokia. Patikoin kymmeniä kilometrejä viikossa koiran kanssa. Itsekuria ei edes tatvitse mihinkään, minun ei tee lankaan mieli suklaata tai sipsejä. Rasvaiset ruoat suorastaan ällöttää. Joten en todellakaan mässäile salaa. En keski miten voisin enää ruokavaliotani muuttaa.
Mutta paino ei todellakaan putoa tosta vaan, jokainen gramma on sitkeästi kiinni! Ketuttaa.
Ruokavalion korjaus vois auttaa.
Ja mitäköhän ruokavaliossa tulisi mielestäsi muuttaa?!
Tuleeko niitä ruokavaliovinkkejä?
Olisiko aika uskaltaa tehdä ITSENÄISIÄ päätöksiä ravinnon suhteen sen sijaan, että kuuntelette ihmisiä, jotka eivät todellisuudessa ymmärrä, millainen on terveellinen ruokavalio, vaan toistelevat papukaijan lailla heille itselleen opetettuja vääränlaisia tapoja? Olivatpa nämä sitten lääkäreitä, terveydenhoitajia tai ravintoterapeutteja.