Mitä ihmeen myrkkyä terveyssiteisiin on laitettu, kun ne polttaa paikat rikki?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Yksi huomioitava asia nyt on se oma voimakas vuotosi joka ihoa ärsyttää.
Mitä jos te teinipojat ette osallistuisi tähän kuukautisista käytävään keskusteluun ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina sitä vuokkosten luomua. Muut siteet (always jne) alkanu polttamaan sillon kun harvemmin joudun niitä käyttämään. Ei mielestäni polttanut ennen..? Haisi tosin. Nyt jopa vuokkosten ei-luomulaatu aiheuttaa polttelua. Ihmettelen samaa??
Ei ole olemassa mitään vuokkoset luomua.
Vuokkoset bio. Luomupuuvillaa sanovat käyttävänsä.
Näitä bioja juuri ostin, kun lähikaupassa ei ollut cottoneja ja ajattelin, että ovat suunnilleen sama tuote. Ihan kauheita ja nyt korjailen niiden jälkiä :(
Muutenkin älytön tuote joku biohajoava terveysside, kun niitä ei saa biojätteeseen edes laittaa.
Ap
Todella outoa. Itse saanu toireita niistä keltasessa paketissa olevista, en mielestäni koskaan niistä bio. Se muovin ''biohajoavuus'' on kyllä täysin roskaa ja myyntipuhetta, lähinnä ostan koska luomupuuvilla. Niitä on myös yösiteinä, onkohan joku ero ohutsiteisiin.
Hajusteita? Aivan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Hajusteita? Aivan käsittämätöntä.
Jopa vauvojen vaipoissa voi olla. Kun mun nuorempi oli vauva, Pampersiin tuli hajusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestositeet. Voi itse tehdä tai ostaa, ei tarvitse keitellä kuppeja. Niille on kunnollisia säilytyspusseja ja ne saa taiteltua nätisti laukkuun. Pintamateriaalin voi itse valita.
Käytän kuppia ja öisin kestosidettä, enkä ihan ymmärrä, mitä tuo "ei tarvitse keitellä kuppeja" tarkoittaa. Se kuppi keitetään kerran, joko kuukautisten jälkeen tai ennen käyttöönottoa. Jos vaivan määrää ajattelee, niin huomattavasti vaivattomampi kuin kestositeet.
Lähinnä jos olet reissussa tai julkisella paikalla. Kai sen voi huuhdella ja työntää takaisin? Henkilökohtaisesti haluan että se veri valuu ulos, eikä jää hengaamaan sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestositeet. Voi itse tehdä tai ostaa, ei tarvitse keitellä kuppeja. Niille on kunnollisia säilytyspusseja ja ne saa taiteltua nätisti laukkuun. Pintamateriaalin voi itse valita.
Käytän kuppia ja öisin kestosidettä, enkä ihan ymmärrä, mitä tuo "ei tarvitse keitellä kuppeja" tarkoittaa. Se kuppi keitetään kerran, joko kuukautisten jälkeen tai ennen käyttöönottoa. Jos vaivan määrää ajattelee, niin huomattavasti vaivattomampi kuin kestositeet.
Lähinnä jos olet reissussa tai julkisella paikalla. Kai sen voi huuhdella ja työntää takaisin? Henkilökohtaisesti haluan että se veri valuu ulos, eikä jää hengaamaan sisälle.
Ei sitä tarvitse keittää, jos on reissussa tai julkisella paikalla, se keitetään sitten, kun se otetaan pois käytöstä (niin kuin jo sanoin). Käytön aikana huuhdellaan tyhjennyksen yhteydessä.
Allways-merkki on nykyään tosi huono iholle. Niihin on myös lisätty jokin voimakas hajuste. Huomas kaupassakin ohi kävellessä kuka niitä käyttää. Itse lopetin allwaysin käytön siihen.
Vuokkoset on ainoat terveyssiteet ja pikkuhoususuojat jotka eivät minulla kirvele ja polta ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Formaldehydiä. Osta Vuokkoset.
Itse en viitsi enää ostaa Vuokkosia kun yhä edelleen öyhöttävät "menstruoivista ihmisistä" Sana nainen on niille myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä häh? Mitkä siteet polttaa paikat rikki?
Minulla kaikki kertakäyttösiteet. Siksi ostin kankaisia kestositeitä. Enää ei mene iho rikki kuukautisten aikana.
Omalle allergiselle iholle Vuokkoset Bio on paras. Cotton käy myös. Mikään muu ei (pl jotkut erikoissiteet).
Vierailija kirjoitti:
Käytä kaalia ja perunasäkkiä.
Käytän kaalinlehdellä kuivaa heinää ja piirakka voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina sitä vuokkosten luomua. Muut siteet (always jne) alkanu polttamaan sillon kun harvemmin joudun niitä käyttämään. Ei mielestäni polttanut ennen..? Haisi tosin. Nyt jopa vuokkosten ei-luomulaatu aiheuttaa polttelua. Ihmettelen samaa??
Sitä herkistyy ajan myötä niille aineille mitä niissä käytetään. Siksi voi käydä niin, että alkavat jossain vaiheessa polttamaan vaikka ennen eivät olisi polttaneet.
Itse herkistyin ensin kuukautissiteille. Ensin yhdelle merkille ja sitten toiselle. Lopulta jopa ne puuvillaiset kertikset alkoivat polttamaan ja piti alkaa käyttämään kestoja.
N. 10 vuotta myöhemmin herkistyin ripsiväreille, enkä enää pysty käyttämään edes apteekin ripsareita. Viimeisimpänä tuli herkistyminen hiusväreille. Yksi kerta värjäämisen jälkeen päänahkaa poltteli melkein viikon ajan. Sen jälkeen en ole uskaltanut värjätä hiuksia millään värillä.
Toivottasti ei tule enää lisää herkistymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun oli pakko siirtyä kuukuppiin ja kuukautisalushousuihin. Kun paikat ei kestä noita siteitä enkä tykkää kestositeistä. Esim alwaysit haisee nykyään niin pahalle että jo kaupassa ohi käveleminen tekee tiukkaa.
Alemwaysilla sain ihon rikki. Kokeilisin muuta merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kai sulla on karvat siellä suojaamassa ihoa? Et niitä aja pois?
Totta. Karvat suojaavat kyllä tosi hyvin alakerran ihoa, myös hikoillessa. Tarkoituksensa niilläkin.
Vaihdoin kuukupin aurikokuppiin....Äiti käyttää kahvikuppia joka ei ärsytä.
Hajusteet, valkaisuaineet, homeenestoaineet, mitkä lie kemikaalit. Luulisi löytyvän sopivimmat Suomessa valmistetuista, valkaisemattomista ja hajustamattomista, joita ei ole tarvinnut suojata säilöntäaineilla merikuljetuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla veri hengailee kahvikuppiin