Muistatko vielä kesän 1966?
Irwin Goodman teki juhannuksena 7 keikkaa ja liikkui välimatkat helikopterille. Olin silloin 49-vuotias nuorukainen.
Kommentit (50)
Muistan. Sain silloin ajokortin ja vedin Sea horsessa kunnon kännit. Ei sitä kaljaa myyty 18-vuotiaille kuin joku kolme tuoppia illassa siihen aikaan, mutta tarjoilijatkin meni laskuissa sekaisin, niin kuin minäkin.
Oli ihana kesä...6,6. 1966. Nurmeksessa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan toki. Iskelmätähti Laila Kinnusella oli silloin hieman probleemoja sen poikaystävä Armando Fugazzan kanssa, kun se vei pelit ja pensselit. Näyttelijä Ville-Veikko Salminen oli jo astunut Lailan sydämeen, ja hän pohti kuumeisesti, miten päästä eroon Armandosta mahdollisimman nopeasti. Kuukauden suositut loppui Kinnusen osalta elokuussa 1966, koska hän kävi niihin aikoihin esiintymässä paljon muun muassa Saksassa ja Ruotsissa, eikä hän halunnut repiä itseänsä joka suuntaan. Laila tapasi itse Roger Mooren pohjois-Ruotsissa juhannuksena 1966. Hän jatkoi keikkailua pitkin, poikin Suomea saman vuoden syksystä eteenpäin ja esiintyi harvakseltaan televisiossa. Levy-yhtiö Scandia antoi Kinnuselle kenkää vuoden 1966 alussa. Siellä oltiin saatu Lailan jatkuvista levytystilaisuuksista myöhästelemisistä ja yksityiselämän haasteista tarpeekseen. M79
Lauloiko Marion Rung jo silloinkin?
Mun äiti oli tuolloin 6v. :D Mä olen syntynyt -79.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, Messuhalli Stadissa paloi, olin katsomassa tulipaloa.
Niin mun tuleva miehenikiin.
Muistan. Väkivaltaiseksi osoittautunut (kerrasto poikki, mikä taisi olla virhe) lyhytaikainen partnerini oli tuolloin 20 v ja minä 16 v. Emme silloin vielä tunteneet toisiamme. Minun porukka oli juuri aloittanut lukion ja kesällä kävelimme Lauttasaaressa Ryssänkärkeen ja mukana meillä oli matkaradio jota soitettiin kovalla. Oli ihanaa. Rusketuin tuolloin kovasti ja se liika ruskettaminen saattanut pilata tietynlaisen herkän ihon.
Kyllä, kyllä ja vielä kerran kyllä! Nokkava, minua vuoden vanhempi isosiskoni pyrki oppikouluun, vaan eipä päässyt sinne, kun reputti tutkinnon. (Laskennon koeosuus meni penkin alle.) Olin vahingoniloinen, sen myönnän auliisti. No, seuraavana vuonna sisko pääsi sinne - niin kuin minäkin. Mutta päädyimme rinnakkaisluokille. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen vanhin mies on syntynyt vuonna 1918 ja oli vuonna 1966 48-vuotias. Tähän perustuen tarina ei voi olla totta.
Miksei voisi olla jos kirjoittaja on se vanhin mies? Hän sanoi olleensa nimenomaan 48v
"49-vuotias nuorukainen" väitti tuolloin olleensa eli viittaa syntymävuoteen 1917. Sinä vuonna tai aiemmin syntyneitä miehiä ei enää ole Suomessa hengissä.
Minä menin syksyllä eka luokalle, olin 6v..
Muistan kuuman kesän -66 ja joka paikassa soi The Lovin' Spoonfullin Summer in the City josta Danny teki kesäkatu kappaleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kyllä ja vielä kerran kyllä! Nokkava, minua vuoden vanhempi isosiskoni pyrki oppikouluun, vaan eipä päässyt sinne, kun reputti tutkinnon. (Laskennon koeosuus meni penkin alle.) Olin vahingoniloinen, sen myönnän auliisti. No, seuraavana vuonna sisko pääsi sinne - niin kuin minäkin. Mutta päädyimme rinnakkaisluokille. Onneksi.
Ajatteles, nykyajan arvosana 8 vastaa entisaikojen kuutosta. Mihin tämä maailma on oikein menossa?
Radiossa soi usein sekä Girl että Tyttö. Porautuivat kuulomuistiin, olin 6 v iältäni.
Tuskin muistaa isänikään, kun oli silloin alta viiden. Äitikin syntyi vasta seuraavan vuonna.
Hopeakettu oli silloin 10vuotias. Näin jo silloin, että tästä miehestä tulee kasvamaan tanssitaituri. Hurmasi tanssitaidoilaan jo tuossa iässä kaikki tsirpuset. Mutten tiennyt että pikkumiehestä tulee diskojytän kingi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan toki. Iskelmätähti Laila Kinnusella oli silloin hieman probleemoja sen poikaystävä Armando Fugazzan kanssa, kun se vei pelit ja pensselit. Näyttelijä Ville-Veikko Salminen oli jo astunut Lailan sydämeen, ja hän pohti kuumeisesti, miten päästä eroon Armandosta mahdollisimman nopeasti. Kuukauden suositut loppui Kinnusen osalta elokuussa 1966, koska hän kävi niihin aikoihin esiintymässä paljon muun muassa Saksassa ja Ruotsissa, eikä hän halunnut repiä itseänsä joka suuntaan. Laila tapasi itse Roger Mooren pohjois-Ruotsissa juhannuksena 1966. Hän jatkoi keikkailua pitkin, poikin Suomea saman vuoden syksystä eteenpäin ja esiintyi harvakseltaan televisiossa. Levy-yhtiö Scandia antoi Kinnuselle kenkää vuoden 1966 alussa. Siellä oltiin saatu Lailan jatkuvista levytystilaisuuksista myöhästelemisistä ja yksityiselämän haasteista tarpeekseen. M79
Lauloiko Marion Rung jo silloink
Jos Marion on ollut Euroviisuissa v 1962, sinä näppäränä ihmisenä osannet laskea, onko hän laulanut vuonna 1966.
Meidän perhettä on kohdannut järkyttäviä asioita keväällä 1966.Onneksi en niitä muista.
Sinä vuonna tuli Katri Helenan Lui, mutta en muista minä vuodenaikana. Kyllä se joka tapauksessa soi niihin aikoihin usein radiossa.
Ainakin siinä maalaiskylässä, jossa minä asuin, oli noihin aikoihin kunnon säpinät. Nyt siellä ei ole enää mitään toimintaa. Kylätie on ollut hiljainen jo vuosikymmeniä.