Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua niin rupes yhtäkkiä säälittään ihmiset joilla ei tosiaan ole mahdollisuutta loikoilla mökillä rentoutuen

Vierailija
13.06.2025 |

Meillä onneksi on varaa vuokrata mökki joka kesä ja käydä ulkomailla syksyllä ja talvella.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan maalla omakotitalossa ja minäkin haaveilin joskus  omasta mökistä. Toisaalta ajatus toisesta huollettavasta talosta ja pihasta ei houkutellut.  Sitten tajusin, etten halua itse mökkiä, vaan sen rantasaunan ja järven/meren mihin pulahtaa. 

Siitä se ajatus sitten lähti. 

Meille hommattiin piha/ulkosauna ja palju joka palvelee sitä vesielementtiä. 

Ja on parempi, kuin luonnonvesi. Ei sinilevää, ei liian kylmää vettä. 

Varsinkin alkukeväästä/kesästä on ihanaa pulahtaa lämpimään paljuun saunan jälkeen ja kuunnelle lintujen livertelyä. Siellä  lojuessa näkee myös kevätiltaisin muuttolintuja, kurkiauroja, joutsenia ym ym, kuulee kuovin huutelua jne. 

Kesähelteellä on taas mukava pulahtaa viileään veteen, mutta ei liian kylmään. 

Ja mikä parasta, tämä on saatavilla vuoden jokaisena päivänä, ei vain lomilla ja viikonloppuna. 

Vierailija
22/37 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä. Itsellä on kissalemmikkejä joita ei voi kuljettaa mihinkään eikä viedä hoitolaan. Ja sitten jos lähtisin muutamaksi yöksi pois, niin ikävöisin kissoja niin paljon, että mökkeily olis pilalla. Mieluummin olen kotona ja vietän aikaa viihtyisällä takapihalla kissojen kanssa ja lueskelen ja rentoudun. Muutamia päivän mittaisia reissuja kyllä teen. Oikein hyvin menee kesä näinkin. Ei lomafiilis ole jostain mökkeilystä kiinni. Mökkeilystäkin kun on tullut joku ihme pakkopulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mökillä enkä jaksa tehdä mitään. Olen tänään ja eilen vain makoillut. Päivällä väsyttää usein että on pakko nukkua.

Vierailija
24/37 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se ole vuokramökki! 

No minä en edes halua omaa enkä vuokrattua Suomesta, meillä etelä-Euroopassa oma

Vierailija
25/37 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on varallisuutta aika paljonkin, mutta penniäkään en halua käyttää mökkeilyyn, oli kyse sitten omasta tai vuokramökistä. En vain keksi ikävämpää vapaa-ajan viettotapaa kuin mökkeilyä.

Tervetuloa köyhien pariin! Tunnut viihtyvän. 

Vierailija
26/37 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvila Rivieralla kelpaisi palveluskunnan kera. 

Vierailija
27/37 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mökki ihminen, maalla on isovanhempien talo kesä käytössä. 

Vierailija
28/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kummatkin hah haa!

Vierailija
29/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säälin aapeeta, kun joutuu vuokramökille. Luteita, kirppuja, täitä. Hyi että. Tänään oon vähän siivoillut, mutta enimmäkseen makoillut. Tekee jos huvittaa. 

Vierailija
30/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää hyönteisiä, joten mökillä oleminen ei ole rentouttavaa vaan stressaavaa.

Vierailija
31/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, on tämä mökkeily rankkaa. Tänään trimmerillä pihaa siistiksi ja veneenkin putsailin ja latasin sen akun jos joku haluu Juhannuksena vesille...

Juuri grillasin pinnat pihveihin ja nyt ne bbq cola kastikkeessa hautumassa vielä reilun tunnin. Ylikypsinä sitten pöytään. Uudet perunat kohta myös pataan ja Muurikalla kasviksia väriä lautaselle antamaan.

Hetken voi tässä terassin sohvalla lepuuttaa. Illalla vielä raadettava rantasauna lämpimäksi. 

32/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ollaan töis, eikä loikoilla!! 😎

(Paitsi näin vapaapäivinä 😄)

Vierailija
33/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä loikoilla? Huihai! Aina riittää mökkiremppaa ja pihatöitä. Halkojen hakkuu. Puiden kaato. Niittäminen jne.

Vierailija
34/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllö edes haluaisi mökkeillä. Kaikilla mökeillä joissa olen käynyt on ollut ihan perk... hyttysiä ja yleensä myös melko kylmä.

Eikö lomailu yleensäkkään Suomessa ole kovin hääviä näistä samoista syistä.

Mieluummin vietän lomat jossain missä on tarpeeksi lämmin eikä koko ajan sada vettä.

Vierailija
35/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
36/37 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää oltiin meidän mökillä. Eilen otin parin tunnin päikkärit pihalla verkkokeinussa, sopivasti  tuuli niin ei itikoista tietoakaan. Oikeastaan tuli tehtyä vain pihakukkien istutukset, tuo homma varmaan rasitti niin että piti ne päiväunet ottaa. Ajeltiin tänään vajaa puoli tuntia kotia, joten nyt voi odotella juhannusta ja mökkeilyä. Tämä vielä ap: lle, ulkomaille ei tee yhtään mieli yhtään kertaa vuodessa, vaikka ehkä saattaisi olla siihen rahallisesti mahdollista.

Vierailija
37/37 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Kiitos säälistä. Toivotaan että joskus työnteko kannattaa ja muillakin on tuollaiseen varaa. Siihen saakka saat maksella veroja että me saadaan tukia ja odotellaan passissa "lakossa" milloin kannattaa mennä duuniin ja palkat nousee kannattavalle tasolle.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä