Missä maassa suomalainen kokee vähiten kulttuurishokkeja?
Vai joka paikassa iskee ns. paniikki? Entä jos Suomessa on kulttuurishokki myös.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Kreikassa. 😃
Saksa on omituinen vastaus. Paljon siellä asioineena, niin täytyy kyllä sanoa että ovat tylsin, ankein, epäkohteliain, jäykin porukka jota tiedän. Tosin olen käynyt vain Frankfurtissa ja onhan Saksa iso maa joten toivottavasti muualla siellä on mukavaakin porukkaa. Lisäksi saksalaisten logiikka on todella omituinen. Ne ei osaa mitään asiaa tehdä yksinkertaisesti. Hauskinta on seurata sitä sivusta, kun eivät itsekään tajua sitä omaa logikkaansa.
Oktoberfest, nahkahousut ja henkselit, isorintaiset tarjoilijattaret. Mitä muuta Saksassa muka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikassa. 😃
Saksa on omituinen vastaus. Paljon siellä asioineena, niin täytyy kyllä sanoa että ovat tylsin, ankein, epäkohteliain, jäykin porukka jota tiedän. Tosin olen käynyt vain Frankfurtissa ja onhan Saksa iso maa joten toivottavasti muualla siellä on mukavaakin porukkaa. Lisäksi saksalaisten logiikka on todella omituinen. Ne ei osaa mitään asiaa tehdä yksinkertaisesti. Hauskinta on seurata sitä sivusta, kun eivät itsekään tajua sitä omaa logikkaansa.
Oktoberfest, nahkahousut ja henkselit, isorintaiset tarjoilijattaret. Mitä muuta Saksassa muka on?
Autobahn.
Kun muutin Amerikkaan, niin koin voimakkaan positiivisen kulttuurishokin. En ollut aikaisemmin edes matkustanut ulkomaille. Se oli outoa, kun elämä heti tuntui niin "kodikkaalle".
Norjassa. Ruotsalaiset ovat liian näkyvästi äveriäitä.
Englannissa. Ovat yhtä lihavia ja huonohampaisia, tykkäävät myös kaljasta ja roskaruoasta.
Kreikassa. 😃