Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kakkaa tulla synnyttäessä?

Vierailija
13.06.2025 |

Tai siis olen kuullut että voi. Kannattaako ennen synnytystä siis tehdä suolihuuhtelu? Vai tehdäänkö se talon puolesta? Pitääkö siitä erikseen kysyä vai kuuluuko se rutiineihin? 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo sieltä tulee vauva ja istukka jne limaa.. Miks jonku paskan takia alettas jotai suolta huuhteleen.

Vierailija
2/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua kakata kenenkään nenän edessä siinä asennossa että ne näkee suoraan kun se kakka tulee. Enkä halua että se lapsi joutuu ensimmäisenä kun tulee maailmaan haistamaan äitinsä ulosteen! Sen pitäis olla kaunis hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja tulee. 

Vierailija
4/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka tuleeee!

Vierailija
5/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se synnytys on aika gorea touhua. Ei kannata tuollaisia miettiä.

Vierailija
6/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos tehdään suolihuuhtelu.

Vierailija
7/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tarvitsee äidin kakkaa päälleen. Sillä tavalla hänen vastustuskykynsä paranee. 

Vierailija
8/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, ne kätilöt näkevät kakkaa, kusta, verta ja kaiken maailman limaa joka päivä. Synnyttäminen sattuu niin paljon, että sinua ei siinä vaiheessa voisi vähempää kiinnostaa muu kuin saada lapsi puskettua maailmaan. 

Myös suhteesi paskaan tulee muuttumaan. Jatkossa joudun pesemään kakkapyllyä joka päivä ja pian et välitä yhtään, vaikka joku kusisi tai oksentaisi päällesi. Se on pikkuvauvan kanssa ihan päivittäistä. Jos saat oikean puklailijan, niin saat vaihtaa vaatekertasi monta kertaa vuorokaudessa.

Vierailija
9/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ees pelota ne kivut eikä edes repeytyminen. Vain se kakka. En siis oo ees raskaana. Pitää ekaks miettiä tää kakkajuttu valmiiks että pystyn sitten synnyttäessä keskittymään olennaiseen.

Vierailija
10/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua muiden kakat pelota. Mutta se pelottaa että kakkaan kun joku katselee suoraan anukseen. Eikö ketään muuta oikeesti pelota se? Onhan se nyt aika rajua!! 

Vierailija
11/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä oikeita termejä, uloste- virtsa. noita tulee ja se on henkilökunnalle tuttua. joku kokee orgasmin tahtomattaan joka harvinaisempaa.

Vierailija
12/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ees pelota ne kivut eikä edes repeytyminen. Vain se kakka. En siis oo ees raskaana. Pitää ekaks miettiä tää kakkajuttu valmiiks että pystyn sitten synnyttäessä keskittymään olennaiseen.

Mulla on ainakin suoli tyhjentynyt luonnostaan ennen synnytystä. Uskon, että näin käy monelle.

Vierailija
13/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin ainakin annettiin joku peräruiske valmistelussa, en tiedä, onko enää.  Minulla lapsi pissasi ensimmäiseksi päälleni, kun hänet lätkäistiin rinnalle. Molemmat luonnollisia asioita, ei tarvitse jännittää tai nolostua.  Kuuluvat asiaan.  Paljon isommasta tapahtumasta on kyse.  Paljon onnea sinulle!

Vierailija
14/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tulla lasta eikä paskaa.

Vierailija
15/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä joku tulppa hanuriis ja varmista, että se varmasti pysyy siellä persreiässä.

Vierailija
16/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kakkaa pukkaa, jos on suolenmutkaan jäänyt. Sille nyt ei vaan voi mitään. Tulee myös pieruja.

Vierailija
17/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua kakata kenenkään nenän edessä siinä asennossa että ne näkee suoraan kun se kakka tulee. Enkä halua että se lapsi joutuu ensimmäisenä kun tulee maailmaan haistamaan äitinsä ulosteen! Sen pitäis olla kaunis hetki.

Kyllä sieltä paskaa tulee mutta voit itse vaikuttaa asiaan olemalla muutaman päivän syömättä ennen synnytystä ja tekemällä itse suolihuuhtelun.

Vierailija
18/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua muiden kakat pelota. Mutta se pelottaa että kakkaan kun joku katselee suoraan anukseen. Eikö ketään muuta oikeesti pelota se? Onhan se nyt aika rajua!! 

No ei pelota. Kakka nyt on pieni paha verrattuna siihen että olet siinä värkki levälläsi ja sieltä tulee ties mitä eritteitä. Kätilöt sitä paitsi osaa hoitaa sen kakan niin hienotunteisesti, ettei monet edes huomaa koko juttua. 

Vierailija
19/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ja sitä pitää tullakin, jotta suojaa vauvaa allergioilta. Tämän takia sektiovauvoilla on enemmän vatsavaivoja. 

Vierailija
20/60 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ennen synnytystä mitään suolihuuhteluita yleensä ehditä tekemään.

Mutta itselläni ainakin tyhjeni suoli jo ennen synnytyksiä (menen supistuksista ihan ripsalle ja ihan pönttöön ne tein) ja ei tullut kummassakaan synnytyksessä sitten kakkaa enää ponnistaessa (mieheltä vielä kysyin jälkikäteen tästä :D).

Kavereista osa on paskonut synnyttäessä ja osalla käynyt juuri tuo sama kuin minullakin.

Kenellekään ei olisi mitään suolihuuhteluita ehditty tehdä.