Voiko kakkaa tulla synnyttäessä?
Tai siis olen kuullut että voi. Kannattaako ennen synnytystä siis tehdä suolihuuhtelu? Vai tehdäänkö se talon puolesta? Pitääkö siitä erikseen kysyä vai kuuluuko se rutiineihin?
Kommentit (60)
Millä tavoin teidän miehet on suhtautunut teidän ulosteisiin? Oletteko varoittaneet heitä asiasta etukäteen?
Istuuhan miehet siinä pään vieressä. Tai siis eihän niitä päästetä kattoo sitä alapäätä?
Jos on tyyppinä kovin estynyt, tulee synnytyksestä helposti aika helvettiä. Siinä pitäisi pystyä aika täysin antautumaan tilanteelle (pl. tilanteet, jossa vauva on jossain virheasennossa ja siinä ei rentoudu Erkkikään). Hoitajat koppaavat haaviin ulosteet siinä sivussa niin, ettei sitä huomaa itse synnyttäjä eikä tukihenkilö. Asia oli ehkä vähiten mielessä synnytyksen aikana.
Hassua miten päivittäisestä luonnollisesta toimesta tulee näin iso juttu joillekin ja varsinkin synnytyksessä joka on jo itsessään aivan mieletön kokemus. Hyvässä ja pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jos tehdään suolihuuhtelu.
Voi silti tulla. Minulla tuli. Kukaan, joka kerrankaan on ollut alatiesynnytyksessä läsnä, ei pidä asiaa millään lailla omituisena: syntymähän on kuitenkin verinen ja limainen tapahtuma. Joku kakka tai piipi siihen mukaan ei muuta sitä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua muiden kakat pelota. Mutta se pelottaa että kakkaan kun joku katselee suoraan anukseen. Eikö ketään muuta oikeesti pelota se? Onhan se nyt aika rajua!!
Synnytys on muutenkin sen verran rajua ettei siinä joku kakka tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että mieheni rakastaa mua kakkaamisesta huolimatta. Minussa tämä vika. Haluan olla viehättävä ja ihana. Enkä mikään haisuli joka paskoo alleen.
Aiot liikehtiä sirosti myös synnyttäessäsi ja myöhemmin viehättävästi putsaat vauvaa ja hoitelet tissit kuntoon.
Minulla ainakin ihan terve lapsi sektiosta huolimatta. En ihan allekirjoita väitettä, että sektiolla syntyneet sairaampia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua muiden kakat pelota. Mutta se pelottaa että kakkaan kun joku katselee suoraan anukseen. Eikö ketään muuta oikeesti pelota se? Onhan se nyt aika rajua!!
Voi sentään. Kyllä siellä synnytyssalissa katsotaan koko naista. Ihan niitä reikiä ja kaikkea muutakin. Mutta jos sua pelottaa anuksesi "tuijotus", niin paljon rajumpaa on luvassa. Minulle ainakin siinä hässäkässä ei ollut väliä, kuka tuijotti ja mitä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee ja sitä pitää tullakin, jotta suojaa vauvaa allergioilta. Tämän takia sektiovauvoilla on enemmän vatsavaivoja.
Varsinkin, kun Suomessa ei tehdä bakteerisiirtoja sektiovauvoille vaikka olisi hyvin yksinkertainen toimenpide ja todettu hyödylliseksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua kakata kenenkään nenän edessä siinä asennossa että ne näkee suoraan kun se kakka tulee. Enkä halua että se lapsi joutuu ensimmäisenä kun tulee maailmaan haistamaan äitinsä ulosteen! Sen pitäis olla kaunis hetki.
Kyllä sieltä paskaa tulee mutta voit itse vaikuttaa asiaan olemalla muutaman päivän syömättä ennen synnytystä ja tekemällä itse suolihuuhtelun.
Sen synnytykse ajankohdan tietää toki etukäteen. Mun esikoinen meni yli 2 viikkoa lasketusta ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllähän siitä tulee se haju. :(
Seki hävettää että lapsen isä joutuu haistamaan sen ja tajuaa että kullalta tuli paskat. Ihan kauhea mielikuva.
No et todellakaan ole vielä valmis synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllähän siitä tulee se haju. :(
Seki hävettää että lapsen isä joutuu haistamaan sen ja tajuaa että kullalta tuli paskat. Ihan kauhea mielikuva.
Synnytys on sellaista härdelliä, että siinä voi mieheltäsikin päästä paskat.
Ei multa ainakaan kertaakaan ole tullut, eikä se haittaa kätilöä/ hoitajia, osaavat toimia tilanteissa.
Pissasuihkukin voi lentää kätilön naamaan. Ja ripuli roiskuu !
Hirveetä meininkiä.
Tunnen yhden tyypin, jolta tuli kadonnut kaukosäädin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin ihan terve lapsi sektiosta huolimatta. En ihan allekirjoita väitettä, että sektiolla syntyneet sairaampia.
Keskiarvoista taisi olla puhe. Ei tietenkään päde jokaisen yksilön kohdalla.
Tyhymä ap, uloste tulee peräsuolesta, eikä sinulla ole kohdussa( synnytin) peräsuoli.
Jos suolessa on tavaraa, lapsi painaa tullessaan suolen tyhjäksi.
Tästä on peräisin sanonta "ei tuosta tule lasta eikä paskaa".
Jos aikaa on, synnytysosastolla suoli tyhjennetään peräruiskeella.
Toosan jäähyväisissä tulee kakkaa ja kaikenlaisia eritteitä.🤢🤮
Jos jotakuta pelottaa, että mitä se oma kulta ajattelee, jos kakkelit pääsee, niin tiedoksi: ukko voi odottaa jossain muualla. Ei sitä pakko ole ottaa mukaan. Ja jos oma kulta pelästyy kakkaa, ei se kyllä ole kummoinen kumppani.
Kätilö pyyhkäisee sen nopeasti pois.