Miten tulkitset, kun Tinder-profiilissa henkilö kertoo olevansa 'omillaan toimeentuleva'
Ei elä tuilla? Varakas? Pärjään tuloillaan hyvin, ja toivoo vastapuolelta samaa?
Kommentit (57)
Tarkoittaa ettei halua sillä tavalla yhteistä elämää, että olisi yhteisiä menoja. Käyttää omat rahansa pelkästään itseensä miten huvittaa ja olettaa toisen tekevän samoin.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni mies etsii naisesta elättäjää eli työtön, sairaslomilla tai pätkätöitä tehnyt eläkeläinen. Tuloja ne pienetkin tulot, mutta riittääkö toiselle sama elintaso?
Deittisivustolla ei naisen kannata mainita olevansa omillaan toimeentuleva. Sama kun heittäisi kalanperkeitä omien jalkojensa juureen. Sitä lokin kirkunaa...
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi elääkseen yhteiskunnan almuja. Elintasosta se ei kerro mitään, mutta tuskin alle 1000 euroa/kk bruttona.
Onko sitten ei-omillaan toimeentuleva jos saa vaikkapa ansiopäivärahaa ja sen lisäksi ehkäpä jotain pääomatuloja, mutta ei tarvitse kumppania elättämään tai edes jakamaan kuluja, vaan ihan vaan tassaveroiseksi kumppaniksi.
Mun mielestä silloin on omillaan toimeentuleva, riippumatta mistä itse kukin rahan elämiseensä saa, kokee pärjäävänsä taloudellisesti ilman kumppania. Ja sen pärjäämisen määrittelee vain ja ainoastaan kyseinen henkilö itse, ei ulkopuoliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni mies etsii naisesta elättäjää eli työtön, sairaslomilla tai pätkätöitä tehnyt eläkeläinen. Tuloja ne pienetkin tulot, mutta riittääkö toiselle sama elintaso?
Deittisivustolla ei naisen kannata mainita olevansa omillaan toimeentuleva. Sama kun heittäisi kalanperkeitä omien jalkojensa juureen. Sitä lokin kirkunaa...
Omillaan toimeen tulevan naisen ei kannata ottaa miestä vaan ostaa siemen.
Vierailija kirjoitti:
Vihjaa, että vaatii kumppanilta myös omillaan toimeentuloa ja ehkä tietynlaista statusta. "Köyhät tai muuten reppanat älkää vaivautuko". Eikö tuo ole nyt ilmiselvää.
Eikös se ole lähtökohta, että vaaditaan kumppanilta omillaan toimeentuloa. Sokerisivustot on erikseen.
Yllättävän monet miehet painottavat tätä. Ihan hyvä niin. Naisena olen myös huomannut, että pienituloisilla miehillä on tarve etsiä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi profiilissa pitää edes lukea noin. Selvästi jotain taustalla.
Samaa mieltä. Minulle omillaan toimeentulo tarkoittaa, että vanhemmat, sukulaiset tai muut lähipiirin ihmiset eivät elätä häntä vaan ansiotulot tai tuet riittävät. Oletan, että aikuinen ihminen on omillaan toimeentuleva eikä riippuvainen toisten yksityishenkilöiden avustuksesta. Jos kokee tarvetta korostaa rahaa profiilissa, siellä on yleensä muitakin tyhjiä kliseitä tai tulee vaikutelma, että meillä on eri käsitys hyvinvointivaltiosta tai että rahasta tulee herkästi erimielisyyksiä.
Ansaitsee itse elantonsa ja toivoo sitä myös toiselta. Tarkka rahasta, ei tarjoa mitään eikä suostu minkäänlaiseen yhteistalouteen.
Oman kokemukseni mukaan se tarkoittaa sitä, että eletään kelan tuilla, mutta pärjätään sillä vähällä rahalla eikä ole hakemassa kumppanilta elatusta.
Aikoinaan kun itse yhden lapsen yksinhuoltajana, hyvintoimeentulevana it-alan asiantuntijana etsin kumppania, halusin tulevan kumppani kykenevän elättämään itsensä - eli käytin juuri tuota termiä. Rn halunnut päätyä elättämään ketään.
En ole hetkeen tavannut Tinderistä ketään, jolla olisi edes luottotiedot kunnossa. Ja kyllä, tällainenkin hekilö kertoi olevansa "omillaan toimeentuleva". Tarkoitti vissiin että asuu vuokrakämpässään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Duunarislangia ja viittaa siihen ettei nostele tukia.
Useimmiten noin sanoo korkakoulutetut, olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
En ole hetkeen tavannut Tinderistä ketään, jolla olisi edes luottotiedot kunnossa. Ja kyllä, tällainenkin hekilö kertoi olevansa "omillaan toimeentuleva". Tarkoitti vissiin että asuu vuokrakämpässään yksin.
Todella monella on luottotiedot mennyttä. Syitä siihen on paljon, eikä sen tarvitse johtua kyvyttömyydestä tai välinpitämättömyydestä talouden suhteen.
Voi tarkoittaa että hän on tk-eläkkeellä ja lisätienestinä myy perimäänsä metsää. Yksi esimerkki vain. Koska nuorena ihmisenä ei kehtaa laittaa profiiliin et on tk-eläkkeellä jos vamma on mielessä.
No tuleeko sinun logiikkasi mukaan siitä työssäkäyvästä sitten huonompi ihminen sillä sekunnilla kun hän saa potkut tai hänet lomautetaan?