Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako turvakengistä maksaa 160e?

Vierailija
12.06.2025 |

Töissä tartteisi. Sievin kenkiä saisi 160e ja tuntui mukavalle ja kevyet kun testasin.Tokmannilta saisi turvakenkiä jo 30e. En vielä niitä käynyt kokeilemassa. Pärjääkö noilla halvemmilla vai maksaako laatu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja vaatii turvakenkiä työssä,työnantajan pitäis ne kustantaa. Itse siivosin tehdashallia jossa meni trukkeja. Työnantajan puolelta tuli turvakengät. Nykyisessä työpaikassa yksi työtehtävä vaatisi turvakenkiä,työnantaja ei kustanna,me olemme kieltäytyneet siitä työtehtävästä. Ei se pomo sille mitään voi jos ei kenkiä hommaa. Me vaan tiedetään oikeutemme. 

Vierailija
2/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa. Kun se mälli osuu jaloille, kiität kyllä sitä että ostit kunnolliset turvakengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan varrellisia turvakenkiä ja niitä ei tahdo aina alle 200 euron saada. Turvakengäthän kestävät kuitenkin vuosia, eli ei se nyt niin kova hinta ole. Varsinkin jos se betonilaatta putoaa jalalle.

Vierailija
4/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työnantaja ostaa turvakengät.

Mutta jos pitää ostaa itse, niin kalliimmat on toki mukavemmat, mutta kyllä halvemmillakin pärjäilee jos on luokitukset kunnossa.

Vierailija
5/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa maksaa. Kun se mälli osuu jaloille, kiität kyllä sitä että ostit kunnolliset turvakengät.

Tai sit pääsee työkyvyttömyys eläkkeelle halvoilla kengillä,mut minkäs voi jos vaaditaan ja rahaa ei ole. Siinä vaiheessa jos vaaditaan,työnantaja ne maksaa.

Vierailija
6/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan varrellisia turvakenkiä ja niitä ei tahdo aina alle 200 euron saada. Turvakengäthän kestävät kuitenkin vuosia, eli ei se nyt niin kova hinta ole. Varsinkin jos se betonilaatta putoaa jalalle.

Ei minulla kestä kuin vuoden just ja just yhdet kengät. Sievi merkkiset yleensä ollut. Logistiikka ala.

Vierailija
7/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos nielee, niin ei kai se silloin jaloille osu?

:D

Ja kysymykseen, niin kannattaa panostaa kunnollisiin vaikka maksaisi. On iso aika vuorokaudesta mitä niitä käytät. Ja voi laittaa verotukseen.

Vierailija
8/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kysymykseen, niin kannattaa panostaa kunnollisiin vaikka maksaisi. On iso aika vuorokaudesta mitä niitä käytät. Ja voi laittaa verotukseen.

Verotuksessa vähennetään vain tulonhankkimisvähennyksen yli menevät kulut. Siksi työmatkakulutkin kannattaa ilmoittaa, vaikka ne jäisivät omavastuun alle. Nuokin ovat nimittäin tuohon pottiin kuuluvia menoja. 

Vierailija
9/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen palkansaaja saa automaattisesti verottajalta 750 euron tulonhankkimisvähennyksen, eli vasta kun työntekoa varten hankitut tarvikkeet ylittävät tuon summan, voi ylimääräiset hankinnat ilmoittaa verottajalle. Jos siis vuoden aikana hankkii pelkät turvakengät, ei niitä voi tuon tulonhankkimisvähennyksen lisäksi vähentää verotuksessa, sillä ne on jo huomioitu tuossa 750 eurossa.

Vierailija
10/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ensin tarkistaa, minkä tason turvakengät täytyy olla. Kaikissa turvakengissä ei ole esim. naulaanastumissuojaa, joka on joillakin työpaikoilla pakollinen ominaisuus.

Vierailija
11/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "nauhamekanismiksi" ehdottomasti BOA-kiinnitys. Aivan käsittämättömän ylivertainen järjestelmä.

Ilman mainostusta itselläni on Sievit tuolla BOA:lla ja on parhaat kengät ikinä. Pitäsin edustusvaatteidenkin kanssa mikäli ei olisi etikettivirhe.

Vierailija
12/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen palkansaaja saa automaattisesti verottajalta 750 euron tulonhankkimisvähennyksen, eli vasta kun työntekoa varten hankitut tarvikkeet ylittävät tuon summan, voi ylimääräiset hankinnat ilmoittaa verottajalle. Jos siis vuoden aikana hankkii pelkät turvakengät, ei niitä voi tuon tulonhankkimisvähennyksen lisäksi vähentää verotuksessa, sillä ne on jo huomioitu tuossa 750 eurossa.

Kuten jo sanottua, työmatkakulut kuuluvat tuohon summaan kaikki, siis nekin, jotka jäävät omavastuun alle. Itse olen tällä systeemillä saanut useat työkengät verotukseen ammattikirjallisuuden ohella.

Vierailija
13/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan asia jossa ei paljoan kannata säästellä

Vierailija
14/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnasta riippumatta hankit kengät jotka ovat juuri sinun jaloillesi sopivat.

Jos työnantaja maksaa, aina parempi.

M59

Vierailija
15/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletin, että tämä on itsestään selvää kaikille jotka töitä tekee. Kilometrit yms. Mutta harvoin tulee ajatelleeksi noita hankintoja mitä voi myös ilmoittaa. Olet väärässä, kun sanot, että vasta kun työntekoa varten hankitut tarvikkeet ylittävät tuon summan, ne voi ilmoittaa. Kaiken voi ilmoittaa, ja laskelmassa sitten katsotaan mitä saa takaisin. Jos alat viilata pilkkua ja saivarrella sanamuodoista niin katso mitä itse kirjoitat. Niin ja tarvikkeet ei toki ylitä mitään summaa, vaan niistä maksettu hinta. Jne.

Vierailija
16/16 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmilla saattaa pärjätä hyvin. Mä olen (rakennusalalla) käyttänyt viimeiset pari vuotta Lidlistä ostettuja turvakenkiä, koska mun oma kokemus on ollut että ne on jalassa ihan yhtä hyviä ja käytössä lähes yhtä kestäviä kun neljä kertaa kalliimmat turvakengät.

Tuossa kuitenkin ennen turvakenkien ostoa omilla rahoilla kannattaisi selvittää että miksi sun työnantaja ei tarjoa sulle sellaisia. Turvakengät ovat henkilösuojain, ja Työturvallisuuslain 15 pykälässä säädetään että työnantajan pitää antaa työntekijälle tarvittavat henkilösuojaimet. Sun ei siis pitäisi joutua ostamaan turvakenkiä omilla rahoillasi.