Rahaa normaalia enemmän arvostaville.
En ole materialisti. En omista asuntoani enkä ajattele rahaa. Olen nyt 58v ja elämäni on ollut mielekästä. Rahaa on tullut ja sitä on myös mennyt. Olen hetken lapsi. Pidän omasta elämäntyylistäni. Kysyisin teiltä ketkä arvostavat rahaa normaalia enemmän, mikä elämässäni ärsyttää? Vastaan jo ensimmäiseen kysymykseen. Kyllä, olen rahoittanut oman elämäntyylini paitsi n.7kk jolloin sain tukia. En pidä tätä ikääni nähden isona syntinä.
Kommentit (45)
Jotain Wahlroosia ei vois vähempää kiinnostaa sun hillumiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ärsytä. Sen sijaan ihmetyttää, miksei ns. hetkessä eläjällä ole mitään puskuria pahojen päivien varalle. Sellainen kun tulee ihan varmasti jossain vaiheessa eteen.
Mistä sitä tietää miten vanhaksi elää, minä käytän rahani itseeni silloin kun siltä tuntuu ja tarve vaatii, en haudo niitä ja jätä jollekkin tuntemattomalle perittäväksi.
Oletko sinä ihan varma, että et jää ikinä työttömäksi?
Olen. Mitä kapeamman sektorin osaa sitä riippuvaisempi on valtakoneistosta ja tähän ansaan en ole koskaan mennyt.
- eri
Työttömäksi pääsee helposti niinkin, että työkykyyn tulee pieni ryppy. Sitten sitä ei kelpaa kenellekään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on sitä, että itse joutuu näkemään hirveästi vaivaa tavoitellessaan rahaa(onnellisuutta) ja joku toinen onkin vähään tyytyväinen ja onnellinen. Kateellisuus.
Rikastuminen on Suomessa helpompaa kuin seksiseuran saaminen minkään puolueen risteilyllä. Suomessa rikastuu, kun myy jotain jollekin, joka ei käytä omia rahojaan, julkiselle sektorille.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne muutaman kympin säästöt ole kummoinenkaan puskuri ja voivat hävitä taivaan tuuliin ennen kuin saat mitään käyttöösi sen hätäpäivän yllättäessä
Tarkoitus onkin säästää sama summa joka kuukausi vuodesta toiseen, niin sitten sitä puskuria on ensi satasia ja sitten tuhansia. Kun puskuria on omasta mielestä tarpeeksi, voi lopettaa säästämisen. Minne ne rahat säästötililtä häviää?
Työttömyyden koittaessa tilillä kannattaa pitää saldona 0€ saadakseen kaikki yhteiskunnan tarjoamat tuet tai muuten säästösi haihtuvat savuna ilmaan alta aikayksikön
Ei ärsytä mikään, mutta laillasi elämänsä hetkessä elänyttä kuusikymppistä ystävääni on alkanut viime aikoina ärsyttää. Nyt toivoisi, että olisi omistusasunto ja säästöjä, kun pieni eläke odottelee muutaman vuoden päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä luulet ja kuvittelet elämäntyylisi tai elämäsi ärsyttävän ketään? Käsitätkö, tämä on anonyymi palsta, jonka suojissa kirjoittavat tuskin tuntevat toisiaan. Skitsoidia uskoa että juuri sinusta ajatellaan jotain, ja että ärsyttäisi.
Kunhan kasvat huomaat ihmisissä erilaisia piirteitä. Ihmisiä ärsyttävät tietyt asiat. Myös sinua ja minua. Kysymys ei ole yksilöity vain minuun. Tällä on syvempi ja laaja-alaisempi kohderyhmä. Ne, jotka eivät elä ajatellen rahaa.
Ei muakaan kiinnosta sun tai kenenkään muun elämän vaikka rahaa arvostankin. Narsistista kuvitella, että juuri itse on se, joka herättää ihmisissä tunteita ja ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne muutaman kympin säästöt ole kummoinenkaan puskuri ja voivat hävitä taivaan tuuliin ennen kuin saat mitään käyttöösi sen hätäpäivän yllättäessä
Tarkoitus onkin säästää sama summa joka kuukausi vuodesta toiseen, niin sitten sitä puskuria on ensi satasia ja sitten tuhansia. Kun puskuria on omasta mielestä tarpeeksi, voi lopettaa säästämisen. Minne ne rahat säästötililtä häviää?
Työttömyyden koittaessa tilillä kannattaa pitää saldona 0€ saadakseen kaikki yhteiskunnan tarjoamat tuet tai muuten säästösi haihtuvat savuna ilmaan alta aikayksikön
Työttömyyden koittaessa menee pitkä aika ennen kuin euroakaan mitään tukia tulee tilille. Ansiosidonnaisen aikana ei tarvitse tehdä kenellekään selkoa tilitapahtumista, joten siinä ehtii tuhlata säästöt haluamallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ärsytä. Sen sijaan ihmetyttää, miksei ns. hetkessä eläjällä ole mitään puskuria pahojen päivien varalle. Sellainen kun tulee ihan varmasti jossain vaiheessa eteen.
Mistä sitä tietää miten vanhaksi elää, minä käytän rahani itseeni silloin kun siltä tuntuu ja tarve vaatii, en haudo niitä ja jätä jollekkin tuntemattomalle perittäväksi.
Oletko sinä ihan varma, että et jää ikinä työttömäksi?
Olen. Mitä kapeamman sektorin osaa sitä riippuvaisempi on valtakoneistosta ja tähän ansaan en ole koskaan mennyt.
- eri
Työttömäksi pääsee helposti niinkin, että työkykyyn tulee pieni ryppy. Sitten sitä ei kelpa
Laitostuneet ihmiset ajatteleekin työn kapeana sektorina, jonkun muun pitäisi työllistää.
En minä rahaa arvosta, mutta arvostan sitä turvallisuuden tunnetta, jonka saa, kun säästössä on rahaa, jos jotain tapahtuu.
Oikeastaan ärsyttää se, että jotkut olettavat automaattisesti, että kaikissa hätätilanteissa yhteiskunta eli muut ihmiset elättävät heidät.
Homeinen asenteesi, jos arvostaa rahan tuomaa turvaa ja pitää työn tuomista haasteita elämä ei ole mielekästä.
Ja nyt vietät tämänkin päivän kirjoitellen näitä alakouluaineitasi?
Vierailija kirjoitti:
En minä rahaa arvosta, mutta arvostan sitä turvallisuuden tunnetta, jonka saa, kun säästössä on rahaa, jos jotain tapahtuu.
Oikeastaan ärsyttää se, että jotkut olettavat automaattisesti, että kaikissa hätätilanteissa yhteiskunta eli muut ihmiset elättävät heidät.
Odotahan kun saat jonkin syövän tai muun kuolemantaudin, olet kiitollinen yhteiskunnan tarjoamasta hoidosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideani on työttömänäkin elää mielekästä elämää omilla ehdoillani, eikä tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotahan kun saat jonkin syövän tai muun kuolemantaudin, olet kiitollinen yhteiskunnan tarjoamasta hoidosta
Laitostuneet ihmiset ajatteleen, että on vain yhdenlaista apua, valtion tarjoama.
Eniten ärsyttää se, että et osaa äidinkieltäsi. Se kertoo totaalisesta välinpitämättömyydestä muita ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, täällä ei ole mikään toiminut optimaalisesti vuosikymmeniin. Jos minulla ei olisi ollut vakuutusta, olisin leikkausjonossa vieläkin. Jos minulla ei olisi ollut rahaa, olisin vasektomia jonossa vielä vähintäänkin kolme vuotta.
Ei kiinnosta, elä miten haluat kunhan itse kustannat sen. En minäkään ole rahan perässä juoksija, mutta sijoitan ja säästän. Ahdistaa, jos ei ole sukannvarressa pesämunaa esimerkiksi sairastumisen tai työttömyyden varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, täällä ei ole mikään toiminut optimaalisesti vuosikymmeniin. Jos minulla ei olisi ollut vakuutusta, olisin leikkausjonossa vieläkin. Jos minulla ei olisi ollut rahaa, olisin vasektomia jonossa vielä vähintäänkin kolme vuotta.
Vasektomia ei nyt muutenkaan ole toimenpide joka yhteiskunnan tulisi tarjota
Ei ärsytä mikään.
Itse olen säästänyt tuloista sen verran että sijoituksissa on nyt kuusinumeroinen summa ja siltikin olen pystynyt matkustamaan, shoppailemaan, syömään ulkona ja ns. nauttimaan elämästä. Mielestäni on silkkaa typeryyttä elää sillä asenteella että käärinliinassa ei ole taskuja ja raha on tehty tuhlattavaksi. Mutta jos ei kykene näkemään seuraavaa palkkapäivää pidemmälle niin mikäs siinä, sitten elelee sen mukaan ja kyselee vauvapalstalla miksi kuvittelee ärsyttävänsä muita.