Miksi suomalaiset naiset eivät osaa pukeutua kuin mustaan?
Kommentit (37)
toisin kuin ne syöttöporsaat jotka laittavat päälleen vaaleanpunaista!
että on pakko vatvoa toisten ihmisten pukeutumista? Eikö omassa riitä mielenkiintoa tarpeeksi?
Usein on esim. mustat jousut ja jakku, alla värikäs paita, värikäshuivi tms.
Esim. työelämässä hillitty pukeutuminen on tyylikkäämpää kuin jotkut pallokuosit.
Hirveintä on, kun ihmiset, joilla ei ole lainkaan värisilmää, yhdistelevät mitä sattuu samaan asuun.
Itse taas tiedän naisia jotka pukeutuu pinkkiin, on hoikkia ja näyttää hyvältä, siinä missä mustaan pukeutuneet hoikat.. :)
Vertasit pinkkiin pukeutunutta lihavaa itseesi (hoikkaan mustaan pukeutunutta) niin eikö pitäisi verrata lihavaa lihavaan?
Jos vertaan lihavaa mustaan pukeutunutta hoikkaan mustaan pukeutuneeseen niin se lihava näyttää ihan mustalta aukolta. Imee isolle alueelle kaiken valon ja näyttää ihan oudolle. En käsitä miten tämä mielletään hyväksi asiaksi.
lihava pukeutuis ennemmin siihen mustaan kuin pinkkiin...jotta tosiaan ei näyttäisi possulta. Miten se sulta on pois jos joku ei tykkää pinkistä?
Johtuisiko siitä, että mustaa pidetään:
- tyylikkäänä
- asiallisena
- helposti yhdisteltävänä värinä
- hoikentavana
- sopii suomalaiseen ihonväriin paremmin kuin kirkkaat värit...
- sopii suomalaiseen ankeaan säähän
- sulautuu liikenteessä massaan, koska suurin osa muistakin ihmisistä suosii maanläheisiä värejä
Jännä vaan, miten musta mekko, löysäkin sellainen, on tyylikäs ja ihailtu niin kauan kuin se ei ole musta mekko musliminaisen päällä... ;)
Jotenkin olen ollut havaitsevinani, että vapaamielisyydestä huolimatta suomalaiset mieltävät kirkkaat värit ja kuosit helposti kevytkenkäisyydeksi, että nainen haluaa hienostella ja olla olevinaan jotain. Hame ja mekkokin naisilla arkikäytössä on nykyään niin harvinaista, että kai sitäkin pidetään sitten hienosteluna ellei päinvastoin naisten alistuksena! :D
Itselläni on päällä tällä hetkellä pitkä arabialainen mekko, jossa on edessä alusosana turkoosinvärinen kangas ja päällä musta kangas vähän niinkuin viittamaisesti suunniteltuna + kirjailut turkoosilla langalla. Mielestäni aika tyylikäs, vaikka itse kehunkin. Ja kukas kissan hännän nostaisi, ellei kissa itse! :D
Muslimimamma
pidän ruskeaa, valkoista, mustaa, beigeä ja niistä murrettuja värejä kuten terrakottaa. Turkoosikin menee mut sit kaikki punainen, vihreä, keltainen , sininen ovat YÖK...ne ei näytä minusta hyvältä kenenkään yllä ei voi mitään. Inhoan vaan kovin kirkkaita värejä.
SIELLÄ pidetään mustia vaatteita. ja italiaanot on NIIN tyylikkäitä kaikkien mielestä.Kun on niin tyylikkäät vaatteet !
Mulla on pinkki mini, sininen kello ja valkoinen toppi
Mun bmi on 20 ja näytän hemmetin hyvältä mustassa :D toisin kuin ne syöttöporsaat jotka laittavat päälleen vaaleanpunaista!
Yhteenlaisiin kaikki nämä porsaat voivat yleistää että sinä olet ruma anorektikko tuolla bmi:llä. Huoh!
Siksi pukeudun mustaan. Noh, saattaa mun vaatteista satunnaisesti löytyä tumman lilaa tai punaista. Tosin olen gootti, joten ei varmaan yllätä, että pahemmin väriä ei löydy =)
Suomalaisissa vaatekaupoissa löytyy vain sähkönsinistä, neonkeltaista, joulunpunaista ja ruohonvihreää. Vaatteissa pitäisi olla paljon pehmeämpiä värejä, MUTTA paljon enemmän värejä kuin nyt löytyy. Joudun valitsemaan mustan
mutta aika paljon on värejäkin kaapissani. Nyt on jalassa punaiset caprit ja kelta-valko-punainen tunika, toisin olen menossa kasvimaata perkaamaan.
Musta on minusta helppo, laiskan valinta, jos en keksi mitä laitan päälle laitan mustan kotelomekon tai mustat housut ja mustan tunikan, yleensä sitten värilliset kengät ja laukun.
olemme niin köyhää kansaa, että silloin kun vaatteita ostetaan niin ne ostetaan mustana koska sen voi yhdistää mihin vaan ja sopii joka tilaisuuteen.
ja musta sopii yhteen kaikkien värien lukuunottamatta ruskeaa kanssa. Joku musta neuletakki tai musta paitapusero tai mustat housut on niin helppo!
Mulla on ylipainoa noin 10kg, BMI 28, ja oikeasti musta hoikentaa. Tottakai olisi kiva kulkea valkoisissa tai vaaleissa housuissa, mutta niistä näkyy kaikki sellukin läpi. jos olisin timmi ja hoikka, niin taatusti mustan käyttö vähenisi...
Terveisiä tulevaisuudesta. Minä pidän vahvoista väreistä esimerkiksi aniliininpunaisesta (pinkki), kirkkaanpunaisesta ja oranssista. Tänäänkin oli pinkki takki, pinkki pipo, jossa harmaita kuvioita ja pinkki kaulahuisvi ja oranssi laukku ja kirkkaanpunaiset korvakorut, kun olin liikenteessä. Alaosina käytän sitten enemmän mustia ja muita neutraaleja värejä, joskus väriäkin, mutta alaosassa on harvemmin kuvioita.
Minusta värit piristävät. Olen lapsesta asti pitänyt vahvoista väreistä. Olen joskus yrittänyt pukeutua kokonaan neutraaleihin väreihin ja mustaan, mutta en pysty. Aina palaan niihin värikkäisiin väreihin. Minulle tulee jotenkin paha olo, jos minulla on kokonaan mustat tai beiget tai valkoiset tai harmaat vaatteet ja asusteet. Tuntuu kuin hukkuisin ympäristöön, olisin vain yhtä betoniseinien, graniittikallion, asfalttitien tai paljaiden puunrunkojen kanssa. Joskus nuorempana oli hetkiä, kun en oikein uskaltanut pukeutua vahvoihin väreihin, vaikka pidin niistä, koska kai mun itsetunto oli huonompi ja mietin liikaa sitä mitä muut minusta ajattelevat. Mun sisko taas on värien käyttäjänä päinvastainen. Hän on taas aina käyttänyt vaaleita neutraaleja värejä ja mustaa ja harmaata ja tummansinistä enkä osaisi kuvitella häntä kovin värikkäissä vaatteissa, koska neutraali ja tumma värimaailma tulee häneltä luonnostaan, jopa sisutuksessa ja mulla taas värikkyys samalla tapaa. Jokaisen on hyvä käyttää niitä värejä, joista luonnostaan pitää ja jotka itselle ehkä parhaiten sopii.
Musta on tyylikäs väri ja se sopii itseasiassa hyvin suomalaisen vaaleaa ihoa vasten. Kokonaisuus ratkaisee. Itselläni on vaaleat hiukset ja olen suht hyvässä kunnossa fyysisesti. Meikkaan kevyesti ja musta näyttää aina hyvältä kasvojani vasten. Valitsen tosin siistejä ja klassisia vaatekappaleita karderoobiini, joten ne näyttävät mustina upeilta ja saan monesti kehuja, kun olen pukeutunut mustaan. Itselle sopii musta ja rakastan sitä. Kun haluan näyttää tyylikkäältä ja kerätä katseita, musta on varma valinta. Tosin se ehkä riippuu enemmän tyylistäni kuin mustasta väristä - no ehkä molemmista. Tosin käytän myös muita värejä kuten kukkakuviota, räikeitäkin värejä joskus. Esimerkiksi khakin vihreä saa kasvoni ummehtuneen näköiseksi. Samoin tietyt sävyt harmaasta ja beigestä. Sävyillä on myös merkitystä väriskaalassa. Kesällä saatan vetää päälleni kirkkaan värisen mekon ja talvella Tummansininen tai kirkkaansininen. Valkoinen on myös lempivärini. Vaikka musta on karderobini ykkösväri, en ole piiloutuva persoonallisuus. Haluan myös ostaa vaatteita, jotka kestävät aikaa. Esim musta laadukas neule kestää vuosia, ja laadukkaassa vaatteessa myös musta väri pysyy hyvänä. Mutta jokainen tavallaan. Suomen Kulttuuri on myös kovin nuori, muistakaahan se. Luonnonläheiset värit suomessa ovat musta harmaa beige valkoinen sininen jotkin kukat väreineen auringonlaskun sävyt ym. Ihmissilmä myös adaptoituu tiettyihin tuttuihin väreihin, joita hän näkee luonnossa. Esim välimerellä käytetään kirkkaampia vaatteita myös sen takia, kun ihmissilmä on tottunut kirkkaiseen kukkaloistoon. Jossain vaiheessa elämääni lakkasin ostamasta mustaa väriä ja pukeuduin kaikkeen muuhun kuin mustaan. Huomasin hiljalleen, että pukeutumisestani itselleni puuttui tietty särmä. Sain sen takaisin lisäämällä mustaa karderobiini. Musta ei ole itselle väri piiloutumiseen. Minulla on myös paljon muuta kuin mustaa vaateväreissä, mutta musta tuntuu aina niin tyylikkäältä, särmikkäältä ja upealta. Musta on upea väri, ja joidenkin lookiin se tekee sen jonkin! Värianalyysissa itse asiassa musta on melkein ainut värisävy, joka käytännöt sopii kaikille ihon ja hiusten värisävyille🦍🐈🐃🐱🐶🐯🐩🐵🐅🦣🦒🐘🐖🐽🐷🐭🐑🦫🐀🐻🦃🐣🐤🐥🐦🦆🦚🦜🦩🐍🦈🐟🐬🦑🦐🦀🦠🐐🐑🐪🐫
huoooooh....
Tämä on aivan yhtä yleinen harhaluulo kuin se, että kaikki lihavat syövät _vain_ "herkkuja" ja roskaruokaa..
No itse pukeudun mustaan, koska en jaksa/halua etsiä värejä. Punainen on ehkä ainoa, mutta sitäkin käytän niiiin harvoin. Lisäksi harvat värit mulle sopivat, ei varmaan se punainen tai mustakaan, mutta paremmin se musta sopii kuin vaikkapa oranssi tai (huuto-oksennus) pinkki/vaaleanpunainen. yööööh....