Miten suhtautuisit tällaiseen synttärilahjavaatimukseen?
Kaveri pitää isot synttärijuhlat kotonaan. Ei täytä pyöreitä. Tarjolla pikkunaposteltavaa ja kakkua, oma pullo mukaan. Saunomista ja palju.
Kutsussa ilmoitettu että lahja pyydetään rahana tilille, koska tarkoitus ostaa design-liikkeestä sisustusjuttuja. Raha pyydetään laittamaan tilille päivään X mennessä (ennen juhlia) ja tästä tulee vielä pari muistutusviestiäkin ennen määräpäivää.
Miten suhtautuisit?
Kommentit (40)
Päiväkoti-ikäisten kaverisynttärit?
Typerältähän tuo kuulostaa mutta saattaisin jonkun summan laittaa, riippuu sitten kuinka paljon jälkiulinaa siitä lahjarahasta tai sen riittämättömyydestä tulisi itse sankarilta, viitsinkö jatkossa edes muistaa kyseisen henkilön olemassaoloa.
Oma pullo mukaan ja rahaa tilille. Voi stana ja yäk hyi tuollaiselle juntille.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin että on silloin muuta menoa mutta toivottaisin hauskaa synttäriä.
Tämä! En menisi enkä laittaisi rahaa.
Oletan että aikuisten juhlissa ei tarvitse antaa mitään lahjaa, mutta jos haluaa jotain antaa, voisi antaa sen mitä pyydetään eikä jotain muuta.
Jos en halua krääsää, esitän toiveen toisenlaisesta lahjasta. Sinne tilille voi laittaa 10 e, se riittää. Mieluummin noin kuin lahjaksi muumimuki, suklaarasia, hassu hattu tai alennusmyyntikirja, joka on jo kiertänyt koko kaveripiirin.
Palstalta oppii, että kavereille pitää olla ilkeä, sillä tavalla oma elämä tuntuu jotenkin paremmalta.
Ei minua rahapyyntö haittaisi. Ihan järkevää pyytää sitä kuin keksiä lahjaa. Maksaisin synttäripäivän aamuna ja viestikenttään " Onnea! sori maksu myöhässä, mut 60% korolla" ja summa olisi yhteensä 8 euroa.
Veisin kossupullon ja sanoisin: siinä sulle sisustuselementti kirjahyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroin kutsussa, että ei lahjoja mutta lakki kiertää raivaussahan ostoa varten. Joku antoi vitosen, joku 2 kymppiä ja sain sahan ostettua.
No ei tee asiasta yhtään sen hienompaa kuin tuo desinkki-rahankerjuu!
Vierailija kirjoitti:
Jos en halua krääsää, esitän toiveen toisenlaisesta lahjasta. Sinne tilille voi laittaa 10 e, se riittää. Mieluummin noin kuin lahjaksi muumimuki, suklaarasia, hassu hattu tai alennusmyyntikirja, joka on jo kiertänyt koko kaveripiirin.
Toive on eri asia. Tuohan on vaatimus, jos vielä on annettu deadlinet ja muistutellaan asiasta.
En anna synttärilahjoja aikuisille. Ilmottaisin, etten valitettavasti pääse osallistumaan ja onnittelisin syntymäpäivänä tekstarille, kuten yleensä onnittelen kavereitani.
Raha tilille - ok
Vaatimus tietystä eräpäivästä ja muistuttelu erikseen - arveluttavaa
Mulla taas oli niin päin, että en (aluksi) järjestänyt juhlia 50-synttäreinä. Ystävät olivat silti kimpassa laittaneet minulle lahja. Todella arvokkaan ja mieluisan, johon minulla ei todellakaan olisi itsellä ollut vara. Aidosti kyyneleet nousi silmiin, kun kaveri synttäriaamuna hurautti vanhempieni mökin pihaan kukkakimpun ja lahjakortin kera.
Järjestin sitten syksymmällä elonkorjuujuhlan näille ihanille ystävilleni.
Hyväksikäyttöä. Eri asia, jos panostaisi juhliin, mutta kyse on vain itsekkäistä syistä. Rahaarahaa.
Synttärilahjavaatimukseen? Kuulostaa pahalta. Eikä täytä edes pyöreitä, omat juomat tuotava ja saat pari juustosuikeroa sen juoman kanssa?
Nauraisin räkäistä naurua ja jättäisin menemättä :D Ja harkitsisin vahvasti että haluanko viettää aikaani tuollaisen ihmisen kanssa.
Hehe, jos kaikki kutsutut (kuinka monta mahtuu paljuun?) panisivat kostoksi tilille vain femman, ei sillä kovin kummoista designia hankittaisi.