Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri tilaa Temusta koruja ja myy eteenpäin kirppiksellä KERTOMATTA KORUN ALKUPERÄÄ

Vierailija
11.06.2025 |

Ihmiset kantaa kiinanpas"aa tajuamatta sitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VERSAALIHULLU ISKI JÄLLEEN

Vierailija
2/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne kaikki jälleenmyyjät tekee, paitsi että jokainen tietää että kaikki valmistetaan Kiinassa, Intiassa, tai KAMBODIASSA?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia olen vähentänyt kirppiksiltä ostamista. Ostan yleensä vain jos on merkki selvillä. 

Vierailija
4/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia olen vähentänyt kirppiksiltä ostamista. Ostan yleensä vain jos on merkki selvillä. 

Ainahan voit itse kirjoittaa haluamasi merkin tussilla sen tuotteen kylkeen.

Vierailija
5/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla allergisoivaa metallia kuten muissakin. Tai ei tiedä mitä irtoaa. Osa taitaa myydä mitä tahansa kamaa mitä ulkomailta lähtee irti, jotkut epätoivoisia.

Vierailija
6/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomattu on. Ostin hopeasormuksen mutta kun tuli, oli pääsiäismunasormus, kevyt ja maalattu hopeanväriseksi. 

Kysyin myyjältä ja vannoi että on ostettu liikkeestä Suomessa. Että oli leimat ja kaikki. "Leimat" oli juu kyllä. Älkää ostako älkää myykö paskaa. Siitä kärsii sitten kaikki. 

Vierailija
7/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Facen korukirppikset ovat täynnä temutettua roinaa, samoin fyysiset kirpparit. Ei näihin mitään ilmoituksia laiteta. Myös kosmetiikkaa, kenkiä, vaatteita, hiusjuttuja ja leluja myydään pilvin pimein lähtöisin temusta.

Vierailija
8/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa semmonen homma, että pitäkööt vaivan palkkanaan.

Vierailija
9/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pahaa siinä on? Kysyntä luo tarjontaa, tarjonta luo kysyntää. 

Tiktokissa on ihan mahtavan fantsuja ja ihania koruja jengillä, hei. Muista myös katsoa tiktokista miten toimia, kun saat nikkeliallergian. 

Vierailija
10/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Facen korukirppikset ovat täynnä temutettua roinaa, samoin fyysiset kirpparit. Ei näihin mitään ilmoituksia laiteta. Myös kosmetiikkaa, kenkiä, vaatteita, hiusjuttuja ja leluja myydään pilvin pimein lähtöisin temusta.

Kaupassakin eli kivijalassa on Aasia-kamaa kun muualla niitä ei valmisteta tai ehkä olisi mutta tuleeko niitä tänne. Laatu on toinen kysymys ja alkuperä. Materiaali ja irtoaako jotain.

Vierailija
11/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu-tuotteitaan myydään kaikilla markkinoilla, toreilla ja pikkuputiikeissa, kymmenkertaiseen hintaan.

Vierailija
12/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja milläköhän tavalla se tekee vaikkapa temun huivista  h&m huivin jos kirjoittaa siihen tussilla h&m, vai menikö sulla tuo pointti nyt ohi ja lujaa? 

Vierailija
13/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla niissä myydään kaikkea muutakin kuin koruja, vaatteita kaikkia erilaisia tilpehöörilaitteita. Ja turvallisuus ja myrkyt on sitten ostajan vastuulla.

Vierailija
14/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ostaa kirppikseltä jotakin, ei hänelle tarvitse kertoa alkuperää. Kukaan ei kerro. Itse en ole ikinä tilannut Temusta mitään, enkä myöskään osta rihkamaa kirppikseltä.

Vierailija
15/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu-tuotteitaan myydään kaikilla markkinoilla, toreilla ja pikkuputiikeissa, kymmenkertaiseen hintaan.

Ai näin tyhmiä ihmisiä edelleen löytyy.

Vierailija
16/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltä haetaan löytöjä, joten se tekee sokeaksi aika monetkin. Kaverillasi on bisnestajua ja myy sitä, mitä ihmiset haluaa. Niin se raha tulee, eikä toteuttamalla pelkästään itseään ja arvojaan. Valitettavasti niin!

Vierailija
17/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne kaikki jälleenmyyjät tekee, paitsi että jokainen tietää että kaikki valmistetaan Kiinassa, Intiassa, tai KAMBODIASSA?

Kambodža, ei Kambodia.

Vierailija
18/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja milläköhän tavalla se tekee vaikkapa temun huivista  h&m huivin jos kirjoittaa siihen tussilla h&m, vai menikö sulla tuo pointti nyt ohi ja lujaa? 

Saat sen haluamasi merkkituotteen. Parhaassa tapauksessa keksit oman merkin. Nimittäin samoissa tehtaissa noi kaikki on tehty.

Vierailija
19/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppiksiltä haetaan löytöjä, joten se tekee sokeaksi aika monetkin. Kaverillasi on bisnestajua ja myy sitä, mitä ihmiset haluaa. Niin se raha tulee, eikä toteuttamalla pelkästään itseään ja arvojaan. Valitettavasti niin!

Kyllähän rihkaman erottaa. Itse ostan kirppikseltä vain sellaisia koruja, jotka pystyn tunnistamaan (Kalevala, Turun hopea jne.)

Vierailija
20/22 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kivijalkakaupasta kaulakorun. Käytettyäni päivän ajan oli illalla niskassa kunnon ihottuma. Sukulaistyttö joutui sairaalaan korvakorujen vuoksi. Turposi ja oli hengitysvaikeuksia.

Enää en käytä kuin kultakoruja. 

Tiedän kyllä, että itselläni on nikkeliallergia, koska olen saanut vatsan alueelle farkkujen napistakin ihottuman. Mutta ei siitä korusta olisi päältä päin voinut todeta, että se sisältää kyseistä metallia. Tai sitten oli jokin muu ainesosa kyseessä. Ainakin EU:ssa on nikkelidirektiivi, mutta eihän se Kiinan poikien tuotantoa koske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan