Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa viisi vuotta työelämässä olleelle minkälaista aikaa se oli, kun työtä varten mentiin sellaiseen paikkaan kuin "TYÖPAIKKA"? 😲😲😲

Vierailija
11.06.2025 |

Siis tuntuu hassulta, että työ pitäisi mennä (mistä ihmeen syystä!) mennä tekemään jonnekin muualle!!! 😲😲😲 Joo ihan varmaan lähtisin joka ikinen työpäivä matkustelemaan jonnekin ja vieläpä omalla kustannuksella. Ei kyllä ihan heti tulisi mieleen. Eihän silloin voisi edes mennä mökille tai ulkomaille kuin vain loma-aikana. Kuulostaa ihan kamalan jäykälle. En pystyisi mitenkään tietämään että olisin edes Suomessa. Entä jos haluat illalla tehdä muutaman tunnin töitä sisään niin matkustatko taas johonkin ihmeen "työpaikkaan".

Siis ihan hullu ajatus.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen aina töihin t 23 vuotias nuori nainen p.s ihan mukavaa mennä omaan rauhalliseen työpaikkaan. Kotona 3 lasta

2/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeen syystä? No ei huvipuistolaitteet mahdu mun kotiin 🎢🎡🎠😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä ja kyllä me muutaman työkaverin kanssa käydään liki kerran kuussa Tallinnassa. Just taas kollega heitti ilmoille,et uutta reissua vaan kehiin. Ja vielä arkilähtö, ei me haluta menettää sunnuntai korvauksia,vaan sillon ollaan töissä eikä krapulassa kotona.

Vierailija
4/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mennään kirjaimellisesti sorvin ääreen niin silloin mennään sorvin ääreen.

Vierailija
5/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiston tarkoitus on muodostaa työpaikan sisäinen hierarkia. Siellä luodaan liittolais- ja vihollissuhteita sekä tehdään politiikkaa. Hylkiöt savustetaan ulos.

Vierailija
6/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mitenkäs ap kuvittelee, että lapset opetetaan ja hoidetaan, tulipalot sammutetaan, tuotteet myydään, tavarat kuljetetaan kauppoihin, tiet aurataan, ihmiset kuljetetaan junilla, raitiovaunuilla, busseilla, takseilla, toimitilat siivotaan, sairaat hoidetaan jne. jos ihmisiä ei menisi paikkaan nimeltä työpaikka?

Vierailija
7/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mitenkäs ap kuvittelee, että lapset opetetaan ja hoidetaan, tulipalot sammutetaan, tuotteet myydään, tavarat kuljetetaan kauppoihin, tiet aurataan, ihmiset kuljetetaan junilla, raitiovaunuilla, busseilla, takseilla, toimitilat siivotaan, sairaat hoidetaan jne. jos ihmisiä ei menisi paikkaan nimeltä työpaikka?

Ap. on hullu.

Vierailija
8/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vapaa taiteilija yli 30 vuotta. Minulla ei ole työpaikkaa, on vain tilaustöitä joita teen missä, milloin ja miten haluan, kunhan saan valmista aikaiseksi ajoissa. Sitten toimeksiantaja maksaa minulle sovitun palkkion. Hankin työvälineeni itse. Verottajan silmissä olen yrittäjä.

Vierailija
9/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiston tarkoitus on muodostaa työpaikan sisäinen hierarkia. Siellä luodaan liittolais- ja vihollissuhteita sekä tehdään politiikkaa. Hylkiöt savustetaan ulos.

On sulla huono kokemus. Mulla on päinvastainen kokemus.

Vierailija
10/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne mennäkseen pitää yleensä herä ennen puoltapäivää ja olla selvinpäin.

Vierailija
11/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö oli liki olematonta viime vuosituhannella.

Vierailija
12/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö oli liki olematonta viime vuosituhannella.

Juu, mutta aina on ollut ihmisiä, kuten kirjailijoita, jotka tekevät työtään kotitoimistossa.

Vierailija
13/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅 Sinä sekopää et ole tehnyt päivääkään töitä, etkä tule tekemään.

Vierailija
14/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän kohokohta oli kun alettiin kollegoiden kanssa neuvotella lounaspaikasta ja siten myös mitä lounaalla syödään. Lähityö oli minulle ainoa järkevä vaihtoehto, eikä minulle onnekseni etätöitä edes tarjottu.

Vierailija
15/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä hassua aikaa. Minäkin menin työpaikalle sairaalaan ja kohtasin siellä potilaita. Nykyisin täältä kotoa ohjeistan, miten nukuttavat itsensä ja sitten kirurgi ohjeistaa leikkauksen tekemisen. Paljon mukavampaa ja steriilimpää tehdä tämä etänä kuin mennä leikkaussaliin.

Vierailija
16/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole 10 vuoteen semmoiselle paikalle mennyt. Tämän koko ajan olen ollut töissä, kansainvälisessä isossa it-firmassa. Meillä on tehty etää jo kauan ennen koronaa. Koronan aikaan muutinkin pysyvästi mökilleni, joka on ihan kaikin mukavuuksin varustettu omakotitalo, ja myin Helsingin kämpän pois (työpaikan Suomen pääkonttori Helsingissä). Itselläni on ihan allekirjoitettu etätyösopimus, joten ei ole vaaraa että joutuisin konttorille takaisin vaikka firma muuttaisi etätyöpolitiikkaa  - ja jos joku suosittelee mökille, kotipaikkakunnalle tms. muuttoa etätyön mahdollistamana, kannattaa ehdottomasti ennen muuttoa kysyä se etätyösopimus työnantajalta, eikä luottaa mihinkään "joo kyllä meillä saa tehdä etätyötä" sanalliseen lupaukseen, ne on monissa työpaikoissa viime aikoina yhtäkkisesti muuttuneet. 

Vierailija
17/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän kohokohta oli kun alettiin kollegoiden kanssa neuvotella lounaspaikasta ja siten myös mitä lounaalla syödään. Lähityö oli minulle ainoa järkevä vaihtoehto, eikä minulle onnekseni etätöitä edes tarjottu.

Oliko joku julkisen sektorin helppo duuni, jos oli aikaa ja mahdollisuutta keskittyä päivittäisiin lounaspaikkaneuvotteluihin?

Vierailija
18/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa edellä tulikin noita entry level tasoisia esimerkkejä siitä, miksi jotkut ihan fyysisesti siirtyvät sinne työntekopaikkaan. Eli jos olet vaikka rakennusalan työntekijä, niin sitä rakenteilla olevaa taloa ei voi rakentaa sinne sun kotiisi, vaan sehän pitää rakentaa sinne mihin se halutaan. Eiks niin? 

Mutta siis joo. Tämä fyysisen työpaikan vaihtuminen etätyöksi, on ihan relevantti kysymys. Aikoinaan sellaista ei osattu edes kuvitella. Mutta kuten moni muukin asia, vaikkapa luonnossa lajien häviäminen, niin asiaan havahdutaan vasta sitten kun mitään ei enää ole tehtävissä?

Työyhteisö on ihmiselle tärkeä sosiaalinen ympäristö. Hyvine ja huonoine puolineen. Sen menettäminen voi olla traumaattinen kokemus. Luonnossakin ne linnut jotka elävät suurissa yhdyskunnissa, ovat älykkäämpiä koska yhteisön dynamiikan ymmärtäminen kasvattaa yksilön älykkyyttä. Ihmisyhteisöissä some toimii tätäkin tarkoitusta vastaan.

Vierailija
19/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työnkuva on sellainen, että tätä on lähes mahdoton tehdä etänä. Kyse on lähitukitehtävistä useilla eri asiakkailla. Tämä tarkoittaa liikkumista omalla autolla paikasta toiseen.Tietenkin näistä ajoista maksetaan, niin en valita. Itse en 100%:sta etätyötä halua tehdä. Korona-aikana sain etätöistä tarpeeksi. Alkoi kodin seinät tulemaan liian lähelle.

Vierailija
20/27 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n työ: palstalla trollailu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän