Haluan muuttaa ulkomaille
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluaisin, mutta olen sen verran uusavuton, etten osaa enkä ymmärrä mitä kaikkea pitää hoitaa ja selvittää, ja miten kaikki käytännössä toteutetaan. Eikö joku voisi perustaa uusavuttomille suunnattua ulkomaillemuuttamiseen opastusta ja apua antavaa yritystä? Tai maksua vastaan asiat hoidettaisi puolesta.
Olen muuttanut muutamaan eri maahan. Riippuu maasta ja myös muuton tarkoituksesta, mitä muuttojärjestelyjä pitää tehdä. On eri asia muuttaa vuodeksi opiskelemaan tai lähteä työkomennukselle suomalaisen työnantajan palveluksessa kuin lähteä rakkauden tai puolison perässä. Jos muuttaa täysin tyhjän päälle, on hyvä olla paksu lompakko.
Vierailija kirjoitti:
Puhu omasta puolestasi minä olen tälläinen kalju ukko joka juoksee lisäpainoliivit ja kaasunaamari päällä pääpunaisena ilman paitaa ympäri Töölönlahtea kovaa vauhtia. Päähäni olen tatuoinut leijonan. Olen valmis kuolemaan Isänmaan puolesta ja oikeastaan odotan sitä päivää innolla. Teen tämän verotuksen takia, se on syönyt jo sieluni loppuun.
Helkkarin sota-hullu. Sun kaltaisiasi nyt tarvitaan lisää! Otetaan sun yhteystiedot ylös niin Häkkänen antaa sulle Mannerheimristin ja Iltsikka tekee susta jutun pääset lehteen. Saadaan Suomi nousuun!
Suomalainen byrokratia on todella helppoa vertaat sitä mihin maahan tahansa. Toimeentulo on oltava ja nykyään hyvä; elämä kun on kallistunut monessa maassa. Tyhjän päälle ei todellakaan kannata lähteä. Se
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluaisin, mutta olen sen verran uusavuton, etten osaa enkä ymmärrä mitä kaikkea pitää hoitaa ja selvittää, ja miten kaikki käytännössä toteutetaan. Eikö joku voisi perustaa uusavuttomille suunnattua ulkomaillemuuttamiseen opastusta ja apua antavaa yritystä? Tai maksua vastaan asiat hoidettaisi puolesta.
Haet netistä tietoa, kyllä on lähes kaikista maista tietoa, miten sinne voi muuttaa ja mitä papeita tarvitaan esim oleskelupaan, jos maa selaista vaatii.
Ehkä uusavuttoman kannattaisi vielä miettiä asiaa tarkemmin. Valitse ensin maa, minne haluat ja sitten kysyt tietoa. Elätettäviähän ei monikaan maa halua, vaan pitää olla työpaikka tai rahaa elämiseen.
Nyt jos muutat pakenet sotaa.
Nyt selkärankaa.
Tilanteen tulllen en aio ottaa vankeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomella on huono taloustilanne, syntyvyys vähäinen ja rahat eivät meinaa riittää aseisiin. Venäjän on ennustettu hyökkäävän johonkin Nato maahan 4 vuoden sisällä.
Varmasti moni miettii tällä hetkellä muuttoa johonki maahan, joka on vähän kauempana Venäjästä.
Suomessa asiat on hurjan paljon paremmin kuin teillä siellä Pietarissa. Emme me teidän takianne minnekään lähde.
En kirjoittele Pietarista, vaan Nottajoelta. Suomi vältti nippa nappa talouden tarkkailuluokalle joutumisen, koska kasvaneet puolustusmenot voitiin jättää huomiotta. On päivän selvää, että nuoret ihmiset joilla on tulevaisuus edessä ja mahdollisuuksia jossain muualla miettivät ulkomaille muuttoa tällaisessa tilanteessa.
No muuta!
Mulle tulee syksyllä 30 vuotta ulkomailla asumista täyteen, neljä eri maata joista nykyisessä jo yli 15 vuotta.
EUn sisällä on helppo muuttaa, muualle usein vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
No muuta!
Mulle tulee syksyllä 30 vuotta ulkomailla asumista täyteen, neljä eri maata joista nykyisessä jo yli 15 vuotta.
Viihdyt ulkomailla, mutta et Suomessa. Määkin haluan ulkomaille viihtymään. Suomessa ei ole mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Aasiassa on sellainen kulttuuri, että roskat heitetään vaan maahan. Keskiverto työssäkäyvä perus ammatissa, kuten parturi on aivan keh-ari. Ei minkäänlaista yleissivistystä toinen käsi persauksissa toinen nenässä. Kommunikaatiovaikeudet arjessa. Silloin vaan ollaan mukavia, kun hyödytään tai myydään jotain, muuten ihan evvk, kuten muuallakin. Ihmiset tulee aivan kylkeen kiinni ja tuijottaa kaupassa, liikenteessä kiilaavat autolla nokan eteen. Ei vilkun käyttöä kun ohitetaan. Ei mitään luottamusta mihinkään virkavaltaan täysin korruptoituneita yhteiskuntia. Kuuma ja kostea koko ajan.
Hyvän puolison voi löytää mistä vaan, mutta kulttuurina ja yhteiskuntana mikään kehittymätön paikka on täysjärkiselle ihmiselle pitkän päälle hyvin uuvuttava paikka elää.
T. Kokenut mies.
Mikä on "täällä Aasiassa"? Aasia yltää kuitenkin Välimereltä aina Tyynelle valtamerelle asti ja väliin mahtuu hirmuinen määrä maita ja kulttuureja.
Vierailija kirjoitti:
No muuta!
Sama! Kohta 30 vuotta ulkomailla, neljä maata, mutta olen ollut viimeisimmässä vasta 1,5 vuotta.
En kylläkään ole luopunut asunnosta Suomessa, kun on kiva olla tukikohta myös.
Puhu omasta puolestasi minä olen tälläinen kalju ukko joka juoksee lisäpainoliivit ja kaasunaamari päällä pääpunaisena ilman paitaa ympäri Töölönlahtea kovaa vauhtia. Päähäni olen tatuoinut leijonan. Olen valmis kuolemaan Isänmaan puolesta ja oikeastaan odotan sitä päivää innolla. Teen tämän verotuksen takia, se on syönyt jo sieluni loppuun.