Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIDA-LINNEALLAKIN vauva venyttelee vatsanahkaa :) Se on jotenkin niiiin hassua mun mielestä! Näyttää hassulta ja tuntuu hassulta. Maha vain velloo puolelta toiselle kun se raukka pikkuinen kai kuvittelee että saa niin tehtyä itselleen lisää tilaa... tulis vain reippaasti tänne toiselle puolelle niin lääniä on vaikka muille jakaa! Sulla vielä muutama vk niin sitten voi toivoa samaa :)

COLTSFOOTILLA oli ollut masusärkyä ja tuota samaa polttelua... miten helposti se istukka muuten voi irrota ennen aikojaan, osaatko sanoa? Mä mietin sitä yks päivä ja tulin siihen tulokseen että sen kyllä varmaan tuntis jos niin kävisi, ei varmaan ihan kivuttomasti lähde irti.

SADEYE, kai sitä pientä herkuttelua aina saa harrastaa :) En nyt jaksa uskoa että pieni annos maksaa haittaa, kunhan sitä en raskausaikana ihan joka päivä ole popsinut. Hui se on jo 41 sulla! Vauvalle telepaattisia viboja että ulos siltä! :)

TITLLÄ ja COLTSFOOTILLA oli söpöjä masukuvia :) Titi - älähän huoli, masu paisuu sen mukaan kun on paisuakseen. Sä kun et sille kauheesti voi mitään =) Voi olla että jossakin vaiheessa kasvu hidastuu itsestään ja sekin vaikuttaa vauva kääntyy eri asentoihin. ja Coltsfoot - mikä emäntä?! ;) Ethän sä näytä yhtään paisuneelta mitä nyt vähän masua. Pöh, muuten ihan timmissä kunnossa!

NINCALLA oli kirjahylly probleemia :/ Toivottavasti saatte uudet kunnolliset osat tilalle.

MIAUU oli käynyt kanssa visiteeraamassa :) Sulla on myös lähtö lähellä. Oliko muuten hyvä kokemus yksityinen tuossa vaiheessa? Pystyikö ne sanomaan mitään ennustetta?

VIIPULI - ootkos siellä vielä yhtenä kappaleena? Hohoi!

(.) Tänään piti siivota, mutta en taida jaksaa. Ehkä jätän sen ihanuuden maanantaille... Aattelin lähteä haukkaamaan happea kun mies lähti talkoisiin. En oo pihalla paljon viime päivinä käynyt kun oon vaan istunut koneen äärellä ja kirjoittanut pää sauhuten. Nyt on kuitenkin hyvää aikaa ja ihan ok kelikin näyttää olevan. Ehkä se arskakin vielä näyttäytyisi...

Meillä on muuten sellainen " kiva" ongelma keittiössä kun nuo hemmetin muurahaiset!! Ne tunkee väkisin jostakin keittiön tasolle ja mä oon about tulossa hulluksi niitten kanssa. Ollaan kokeiltu kaikenlaisia mömmöjä niitten tuhoamiseen mutta mikään ei tunnu pysyvästi auttavan. Onko kenelläkään mitään varmaan murkkujen tappokonstia plakkarissa?! Oon oikeasti niin raivoissani, aatelkaa, jos esim jätän roskapussin sidottuna tuohon allaskaapinoven eteen lattialle, niin seuraavana aamuna se ovi ihan kuhisee kusiasia. Eikä mitään, mutta keittiössä.... Leivo nyt siinä sitten kun tulee murkuilla höystettyä korvapuustia. Eikö nuo ole ihan turhia olentoja muutenkin koko ekosysteemissä!!

Huoh... no, nyt sinne ulos ettei ihan kiehahda. Ja poltot ja supparit on muuten ihan tipotiessään. Voih mikä pettymys. No, maanantaina tulee taas akupunkturi joten katotaan sitten saako se mitään aikaan.

Viikonloppuja daamit! =)

Leenis & jr 37+4

Vierailija
2/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet ja iloista viikonlopun alkua!

Oli pakko tulla pikaiseen ennen kauppaan lähtöä tulla kalastelemaan kommentteja...

Eilen oli neuvola ja eniten mua pelotti painoasiat. Painoa on tullut nyt lisää 4 kiloa - viimeiset kolme kiloa puolentoista kuukauden aikana. Tuntuu kamalan paljolta, kun olen kehittänyt tästä itselleni nyt jonkinlaisen kriisin. Miten muilla on noussut paino näille viikoille, 23.? Tiedän, että tämä ihan ihan tyhmää... Varsinkaan, kun en ole missään mallimitoissa ollut ennen raskauttakaan ;)

Hb ei ota raudasta huolimatta noustakseen... Eli selittää väsymystä. Neuvolan täti ei kuitenkaan vaihtanut rautalääkettä tms., haluaa vaan kattella tilannetta vielä kuukauden - hemmetti. Menen siis luontaistuotteisiin nyt hakemaan sitä mehujuttua, joka kuulemma tekee ihmeitä. Onkohan se kamalan pahaa?

Leenikselle siivousintoa ja tsemppiä muurahaisten kanssa! Minulla taitaa olla siivouspäivä huomenna :(

Live 22+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miauuu, kiva kuulla sustakin :) Koitahan saada se pikkuepeli ulos :)

Viipulille ja sadeyelle jaksuja! Vielä on hyvässä muistissa, kuinka pitkiltä tuntui päivät ja viikot raskauden lopussa ja varsinkin ne päivät jotka meni lasketusta ajasta yli. Ties kuinka pitkään meidänkin Rumpali olis viihtynyt mahassa, ellen olis joutunut leikattavaksi.

Tänään meidänkin poitsu saa nimen. Jänskättää, että mitenhän nuo juhlat oikein sujuu :)

LiVe, mulla oli muistaakseni tullut painoa jotain reilu 5kg tuohon mennessä, jossain vaiheessa paino nousi aivan rytinällä, kun alkuun (jonnekin viikkoon 15 asti) se ei noussut yhtään. Painonnousu mulla hidastui jonkun viikon 25 jälkeen ja olipa joskus rv 27-35 välillä sellaisiakin viikkoja, ettei noussut yhtään! Lopussa taas paino heitteli +/-1000g per viikko. Loppujen lopuksi painosaldoksi tuli reilu 11kg, joista nyt (eli 7 vkoa synnytyksestä) on jäljellä 1kg.

Mulla on mennyt vissiin aika pahasti ohi se, että Coltsfoot asuupi Oulussa!?! :O Pitää joskus järkätä Ouluunkin enskatreffit, tuolla etelässä niitä aika paljon onkin jo ollut.

Han ja Rumpali 1kk 3vko

Vierailija
4/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Täällä taas! Ja " yllätysyllätys" yhtenä kappaleena! Yöllä tuli muutama kipeämpi suppari ja jomotteli masua, mutta eipä niistä mitään iloa ollut:( Vähän aikaa oloani kuulostelin yöllä ja sitten nukahdin...ja tässä sitä siis vieläkin möllötetään! Onneksi tuo ilma tuolla ulkona on aivan mahtava, piristää kummasti:)!!! Ja sekin on mukavaa, että mies tosiaan jäi jo nyt lomailemaan (pitää ensin viikon talviloman, jonka jälkeen jää 3 viikoksi isyyslomalle)! Ihana, kun ei tarvitse enää yksin odotella!

Kauniita masukuvia olitte laittaneet esille (ainaskin Titi ja Coltsfoot...olikohan muitakin?) ! Kuvia on kyllä kiva katsella!

Ja Naukuliini oli käynyt moikkaamassa! Mä olenkin tässä viime päivinä miettinyt, että mitäköhän sulle ja masulle kuuluu:)! Aikas isot erot ovat noissa kahdessa painoarviossa...kumpikohan todellisuudessa pitää enempi paikkaansa?! Kiitos kovasti suppareista! Mäkin lähettelen sulle paljon suppareita takaisin! Olisi mukavaa, jos kirjoittelisit useamminkin:)!

Leenis: Tuo murkkuongelma on rasittava! Meillä kanssa viime keväänä koti oli välillä täynnä niitä pikkuriiviöitä! Ja tosiaan, jos jotain ruokaa tai roskapussin oli vahingossa jättänyt esille, tiesi kyllä mitä niiden läheisyydestä löysi!!! Inhottavia ötököitä! Me ei käytetty karkoitukseen mitään myrkkyjä. Ihan tavallista suolaa kyllä laitettiin sellaisiin kohtiin/kolojen eteen, josta tiedettiin muurahaisten tulevan...suola auttoi meillä ainakin hieman tuossa murkkutaistossa:)! Onnea sotaan muurahaisia vastaan!

Live: Painonnousua olit murehtinut... Minun korvaani tuo 4 kiloa ei kuulosta ollenkaan suurelta! Se on tosi yksilöllistä, miten sitä painoa kertyy raskauden aikana. Ainahan sitä omaa painoaan miettii, siitä ei pääse mihinkään...mutta itse luotan ainakin siihen, että raskauden jälkeen kilot tippuvat lähes yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin:) Vauva vaan sitten vaunuihin ja lenkittelemään:) Harmillista tuo väsymys! Hitsit, mikäköhän sen Hb:n saisi nousuun!

Han oli myös käynyt moikkailemassa! Kiitos jaksuista! Teillä onkin tänään tärkeä päivä:)! Kaikki menee varmasti hyvin ja teidän Rumpali saa kauniin, oman nimen!

Mitäköhän sitä tänään keksisi tekemistä... Ulkona on kyllä ainakin ihan pakko käydä!

Missäs muut Ensikot ovat? Tulkaahan palstailemaan!

Keväistä viikonloppua kaikille toivottelen jo tässä vaiheessa!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 40+5 ~ ♥ ~

Vierailija
5/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Maitikalle iso moi! Kiva kun annoit kuulua itsestäsi ja mukava että alkuraskaus on sujunut ihan ok. Nyt vaan sinäkin aktivoitumaan kirjoittelussa. :)

Titi ja Coltsfoot oli lattanut masukuvia. Hienoja olivat. Titiä askarrutti masun koko...onkos sulla muuten kohtu eteenpäin kallistunut kun sehän saa masun tulemaan tavallista enemmän esiin. Hieno se on joka tapauksessa eikä varmasti tarvi loppussa niitä kottikärryjä hakee sitä varten.

Han oli käynyt moikkaamassa. Tulehan sitten kertomaan mikä tuli rumpalin viralliseksi nimeksi.

Miauu oli saanut erilaiset koko arviot. Mun yks työkaveri sai kanssa ihan ihme arvion. Povattiin reilusti yli nelikilosta vauvaa. Edellinen oli ollu melkein 5 ja normisti oli kuulemma synnyttäny. No kyllähän tollasta kauhulla odottaa kun tietää mitä tuleman pitää. Murehti tota koko asiaa monta kertaa. Lopputulos oli että vauva synty 3,4 kilosena. Toiset näköjään voi antaa sen koko arvion noinkin paljon pieleen. Turhaa äiti joutu murehtiin ja stressaan.

Meitsi taitaa lähtee nyt tuonne pihalle kukkapenkin (tai perenoita siihen aattelin laittaa) suunnitteluun että sitten kun voi istuttelun alottaa on selvät sävelet. Niin ja mies saa ensin rakentaa sen kun aattelin oikeen sellasta kunnon kokosta ja tiilireunuksilla. :)

t:Buuffa ja Nuuro 16+6

Vierailija
6/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Mitenkäs meni enskatreffit? Menikö Kesiksellä tai Leeniksellä vedet Amarillossa tai jotain muuta yhtä jännää!? ;)

COLTSFOOT oli sitten kans heilunut luudun kanssa.. Auringonpaiste on kyllä ihanaa, mutta se tosiaan ¿paljastaa kaiken¿. ;) hih!

Mäkin kun luutusin niin nyt on sitten kämppä taas pölyä ja kaikkea valtoimenaan tämän päivän puuhastelun jäljiltä.. Vielä pari putkijuttua siirtyi maanantaille (putkimies pääsee vasta silloin), joten ei ole vielä kylppäri valmis. :( Yh. Odotin niin innolla..

SADEYE oli ainakin eilen illalla vielä Pampaleen kanssa yhes koos.. Mites tänään? Onko ollut mitään ¿lupaavia¿ merkkejä? Jos sulla on jumppapallo kotona niin testaahan sen päällä sitä keinuttelua.. Ois kiva tietää toimiiko se.. ;)

Ja VIIPULI se vaan jaksaa meitä ilahduttaa viesteillä! TOSI IHANAA kun sun mies jäi lomailemaan.. Nythän se Piksu varmaan uskaltautuu lähtökuoppiin kun mieskin on kotona! ;) Kovasti jaksuhaleja sinne ja * sup sup sup * niitä suppareita!

Ihania masukuvia COLTSFOOT + TITI-UU! :))) TITI-Uullakin vaan massu kasvaa.. Nautihan siitä! Meille on niin moni sanonut että sitä masua tulee oikeesti ikävä sitten joskus.. Kerrohan millanen oli teidän synnytysvalmennus?

HAN oli käynyt morjenstamassa.. Ja tänään oli sitten jänskä päiväkin tiedossa! :) Käyhän sitten kertomassa poitsun nimi.. Toivottavasti juhlat sujuivat hyvin!

LEENIS se kärsi murkkuongelmasta! :( Höh! Mälsiä elukoita ne kyllä on.. Mä hämärästi muistelen että mun ¿lapsuuden kodissa¿ laitettiin jotain sokerilitkua johonkin astiaan (mihin ne kiltisti meni ja jäi jumiin) ja sit vaan kaadettiin pyttyyn ja vedettiin alas.. uh.

LIVEllä on ¿painokriisi¿, vaikka ihan turhaan.. Se on NIIN YKSILÖLLISTÄ tuon painon kanssa.. Mulla oli rv 24+5 neuvolakortissa 4,5kg nousu.. Tähän mennessä siis kokonaista 14kg. En jaksa edes murehtia moista. Sitten kun on saatu Tiitiäinen maailmaan, toivon että imetys onnistuu ja vaunulenkit odottaa! :) Enkä ollut mäkään mallimitoissa, BMI oli 28 luokkaa..

BUUFFA se oli miettinyt kukkapenkkejä.. Meilläkin ois se pian edessä. Totesin että tehdään pieni ¿yrttitarha¿ pihalle, basilikaa, salaattia, tilliä jne. Nami nami. Täytyy myös miettiä jotain kukkasia jotka kestää eteläpihan lämpöä..

Ok, nyt menen maistamaan kinkkuaurapiirakkaa & katselen vähän telsua. Mies on säbämatsissa ja kotiutuu joskus 1,5h päästä. Sitten ois sauna ja kenties sitä toista (mukavampaa) ässää.. ;) Voikaa hyvin! Huomiseen!

Mammis + Tiitiäinen 38+1[/color]

Vierailija
7/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leeniksellä muurahaisongelmaa.. Ne ovat erittäin ikävä vaiva kokemusta löytyy täällä myös. Kaikenlaista neuvoa olen saanut kuulla mm. valkopippurijauhetta kulkuaukoille, siirappia matalaan astiaan (esim. purkin kansi) ja se kulkuaukon läheisyyteen. Me emme pystyneet käyttämään sisällä myrkkyjä noiden karvaisten otusten takia, joten hieman hankaloitti hävitystä. Ja siirapitkin kävivät latkimassa Mut sit sain hävitettyä ne ulkoa, kun löysin pesäpaikat takapihan laattojen alta. Sinne työnsin sit ruiskulla reiästä suoraan myrkkyä ja koirilta pääsy kielletty joksikin aikaa. Hävisivät sitten kokonaan ja eivät tulleet muuten seuraavana keväänäkään. Mut jos pesää ei löydä niin hiukka hankalaa hävittäminen on..

Live ei tuo 4 kg:n painonnousu kuullosta mitenkään kamalalta. Painonnousu tuntuu olevan hyvin yksilöllistä. Minulla paino alkoi vasta nousemaan joskus 28 viikon jälkeen ja yhdessä vaiheessa oli parissa viikossa noussut yli 3 kg¿Vaikka syömätavoissa ei siis mitään muutosta. Nyt nousu on taas tasoittunut.

Han oli käynyt myös tervehtimässä. Varmaan oikein mukavat vauvan ekat juhlat olleet..

Viipulille kovasti niitä suppareita lähetän. Muutama on taas tänne eksynyt, osin kipeäkin, ja vielä en niitä kyllä kaipaa. Siispä sinne päin ne lähetän..

Mammiksen kylpyhuoneremppa on viittä vaille valmis. Varmasti mukavaa, kun saa laitettua uutta sisustusta.

( . ) Tänään käytiin miehen kanssa sairaalalla valmennuksessa. Ja ihan jees kokemus vaikka sinällään uutta tietoa ei tullutkaan. Synnytysvideo sai sitten aikaan kyyneleet silmänurkkaan. Sitä ne hormonit teettää. Jo menomatkalla sain ihme itkunpuuskan, kun mies sai soiton mennä jo huomenna töihin, vaikka työt olisi vasta alkaneet maanantaina. Siinä sitten itkeä tirskutin ja mies luuli, ett suutuin, kun lupautui töihin menemään. Meinasi jo soittaa, ett ei pääsekään. Tilanne meni kuiteskin ohi yhtä nopeasti kuin alkoikin. Kaikkea ne miehet saa kestää, mut niinhän mekin.

-Ninca ja Rimpula 32+1-

Vierailija
8/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai nimen Sampo Aukusti! :)

Juhlat meni hienosti ja nyt ollaan koiko perhe ihan poikki. Onneksi nukkuminen ei oo kiellettyä (tosin pitää perheen pienin ensin tainnuttaa ennen kuin pääsee itse vetämään unta palloon).

Han ja Sampo

Vierailija
9/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Han sustakin, vai että ristiäispäivä oli tänään, toivottavasti kaikki onnistui hyvin ja rumpali sai hyvän nimen, onnea koko perheelle. Voi että on uskomatonta että sullakin on jo noin iso poika, hyviä vointeja teille! Täälläkin on kovasti mietitty nimiä ja yllättävän vaikeaa tuntuu olevan jos haluaa että nimi helppo lausua (ei väärinkäsityksiä aiheuttava nimi), hieman uniikimpi ja kaunis ei kuitenkaan liian hörselö....

Leenis, kävin ultrassa jotta voitaisiin tarkistaa että kaikki toimii vielä hyvin ja onko paikat yhtään auennut ja tietysti vielä uudemmalla tekniikalla painoarvio, josta yllätyin kun viimeksi kolmisen viikkoa sitten lääkäri arvioi n. 3kg ja että ensi viikolla olis n. 3,5 että onhan tuossa lähes puoli kiloa liikaaaaaa tämän uuden arvion mukaan jo nyt n. 3,9! ja jos menee yliajalle niin tätä kasvuvauhtia se olis sitte.....mun mielestä tosi omituista kun oma painokaan ei viikon sisään ole noussut tippaakaan, toivoisin itse että olis max 3,7 että jaksaisi punnata uloskin. Ultrasta näki myös että mikä oli istukan kunto, vauvan hapen ja ravinnon saanti, lapsiveden määrä, ja kohdunsuun tilanne. Kaikki olisi kuulemma kypsää kauraa synnytystä varten, ravintokanavat ym. toimii vielä hyvin, mutta kuten tässä vaiheessa yleensäkin on hieman alkanut istukka hapettua ja lapsiveden määrä vähetä. Kohdun suu oli kiinni:( mutta lyhentynyt 2 cmiin. Puuttuu siis kuulemma vaan avaavat supistukset ja koska vauvan pää on tosi alhalla niin voi tapahtua nopeasti kunhan käynnistyy. Tässä sitten odotellaan niitä avaavia suppareita, joitain menkkamaisia on ollutkin mutta en tiedä ovatko tehneet yhtään mitään. Vauva liikkuu edelleen tosi paljon eli tilaa ja energiaa on, olen 170 cm pitkä ja pitkä selkä joten tämä kuulemma selittää tilan temmeltää.

Viipulille kiitos myös suppareista:)

Aurinkoista viikonloppua kaikille

Nauku

Vierailija
10/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea :)

nauku taas

Vierailija
11/24 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa mennä ens viikkoon ennen kuin tää pikkunen pampale ymmärtää, et ulos on pakko tulla.

eikä oo mitään erikoisii tuntemuksia, niitä normaalei ku on ollu jo monta aikaa,vatta menee kovaks ja on vähä kipee mut ei tähänkään mennes noist tuntemuksista oo mihinkään ollu ni tuskin nytkään...plääh...

jos vaik huomen menis saunaan ku tänää ei kerinny ku tuli illal ylläri vierait. jos vaik si huomen ja koittas vähä kaikkee muutaki mikä vois auttaa.

meil ei oo enää jumppapalloo,oli joskus mut mies leikitti sillä koiraa ni se puras tai sit kynsi siihen reijän et meni tyhjäks. olis muuten voinut vaik kokeil.

täytyy varmaan kohta mennä nukkuun jos vaik yöl alkas jotain tapahtuu....

sadeye &pampale 41+1

Vierailija
12/24 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Eiliset treffit meni kivasti ja ruoka oli hyvää :) Kiitokset lounasseurasta Leenikselle, Juskalle, Jolandalle ja pojulle!

Ai niin, [b]Mammis[/b], et missannut dramatiikkaa. Lapsivedet pysyi tiukasti masuissa. Tosin Leeniksen vilauttelut(!!) missasit...

[b]Han[/b] oli käynyt moikkaamassa, vilkutuksia ja erityisesti Sampolle onnea komeasta nimestä!!

[b]Naukukin[/b] pistäytyi palstalla, MOI!!

[b]Viipulille ja Sadeyelle[/b] jaksuja loppusuoralle, ei mee teillä kuulkaas enää kauan kun on vauvat sylissä!

[b]Leenis[/b] kärsii muurahaisista. Pöh. Mun mamma muistaakseni hääti niitä jollain muurahaisansalla (kaupasta ostettava hässäkkä), joksikin aikaa katosivat ainakin. Mutta muuten mäkin oon sillä linjalla, että kantsii koittaa ulkoa löytää niiden pesä ja suihkia myrkkyä sinne. Good Hunting!

Saikos [b]Iida-Linnea[/b] ostettua uudet verhot ja muut? Ja missäs muuten on [b]Kaneli[/b]???

Äh, nyt ei aivot enää toimi kun joka solu kirkuu haluaan ulos aurinkoon! Nauttikaahan keväisestä päivästä!

Kesis, 38+2

Vierailija
13/24 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellon siirtämisen myötä tuntuu että päivä ihan hupenee käsistä... Pari riviä kuulumisia ja sitten pika pikaa ulos. Niin upea ilma tuolla on.

Hanin pojalle onnittelut nimestä! Oliko teidän helppo miettiä minkä nimen annatte lapsukaiselle?

Yhteisesti iso pläjäys suppareita niitä jo kovasti kaipaileville!! Vauvat hoi - nyt olisi mahtava päivä tulla maailmaan kun ulkona keväistä ja taivas kauniin sininen! =)

Kesis kyseli shoppailuista. Osittain oli ihan tuloksekas päivä. Mukaan tarttui monia juttuja mitä yllättäen ei listalla lukenut... Mutta myös ihan niitäkin mitä lähdettiin etsimään. Eli vauvan huoneeseen löytyi nojatuoli ja meidän makkariin uudet tyynynpääliset sekä lamppu. Niin ja kylppäriin myös uusi teline shamppoille yms. Verhoja ja mattoja katseltiin, mutta vielä ei sopivia löytynyt. Eli jee, päästään vielä uudemman kerran kauppoja miehen kanssa kiertämään. ;) Olin kyllä ihan poikki kun kotiin päästiin ja en sitten tänne palstailemaankaan selvinnyt.

Eilen sain tietooni jotta isosiskoni perheineen tulee Suomeen tänä kesänäkin. Ihanaa! Saavat nähdä meidän lapsukaisen ihan pikkuisena ja serkukset tapaavat. =) On niiiin monta kivaa juttua tiedossa keväällä/kesällä, että malttamattomana odotan.

Leppoisaa päivää teille kaikille! Voikaa hyvin!

T. iida-linnea 35+4

Vierailija
14/24 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]NINCAlla oli tullut tippa linssiin synnytysvideota katsellessa.. :) Muistan itsekin samat fiilikset kun ekaa kertaa sellaista katselin..

HAN ¿ teidän pojalle tuli AIVAN IHANA nimi! :)))

NAUKU ¿ varmasti oli aika mielenkiintoista käydä tuossa vaiheessa vielä ultrassa tarkistuttelemassa noita asioita. Mulle kun kättärillä annettiin about vko sitten painoarviota, niin lääkäri sanoi että ultran painoarvioon hän ei niin luota, ennemmin ¿käsikopelo¿-arvioon.. Toki sekin voi mennä pieleen koska me nyt vaan ollaan niin eri kokoisia ja muotoisia..

SADEYEkin vielä odottelee kärsivällisesti Pampaletta.. Kokeilet vaan ahkerasti kaikki ¿kotikonstit¿, SSS + kaikki muutkin neuvot mitä saat.. Kuluupahan ainakin aika. Ja meillä ainakin nautitaan noista 2 ässästä, ei ehkä niinkään siitä siivoamisesta.. ;)

KESIS ¿ kiva kun oli hyvät treffit! Harmittaa kun en päässyt, mutta juuri sillon yhden aikaan alkoivat miehet riehua kylppärissä.. Nyt on huusholli ihan sikin sokin kun pitää vielä odottaa putkimiestä maanantaille, jotta saadaan viimoset hommat tehtyä. Sitten toivottavasti saadaan kamat takas kylppäriin ja Tiitiäiselle pyllynpesupaikka valmiiksi. :) Ja siis mitä ihmettä te ¿vilauttelitte¿ siellä Amarillossa??? Heh..

IIDA-LINNEAlla oli kuitenkin onnistunut shoppailureissu ja kiva kun on uusi vielä tulossa. :) Hih. Ja siskokin perheineen pääsee suomeen kesällä! Onkos heillä monta lasta?

Missä KANELI!?!?!?!?! Ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan.. Oisitkohan päässyt tositoimiin?

Hih! Miehellä oli tänään töihin meno klo 8 ja arvatkaa muistettiinko kääntää kelloja!!! ;) Onneksi sen työkaveri tajus soittaa, niin ettei se myöhästynyt kuin puolisen tuntia.. Silti vähän hihitytti. Eihän tällasella mammalomalaiselle ole hajuakaan ajasta saati sitten päivästä. Oli ihan jotenkin maanantai-fiilis tänään. Pakko se vaan on uskoa että on sunnuntai.. Sisko tulee myöhemmin kylään ja testaillaan verhoja sekä Tiitiäisen huoneeseen ja meidän työ/vierashuoneeseen. Josko sitten käytäisiin pienellä kävelylenkillä. Vaikka tuntuu että Tiitiäinen on mönkinyt vähän alemmas kun välillä kävely on TOSI hankalan tuntoista ja maha on tuosta ylhäältä jotenkin ¿vajonnut¿.. Kahtena iltana on nyt ollut vähän oudompia fiiliksiä. Jotain supistuksen tynkiä niiden on täytynyt olla + Tiitiäinen eilen jylläsi ihan hirveästi, niin että sattui, eikä se ole vielä sitä harrastanut aikaisemmin..

Jep, nyt maha murisee niin että parempi mennä aamupalan laittoon.. Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille! Voikaa paksusti ja SADEYElle + VIIPULIlle kovasti suppareita!!!

Mammis + Tiitiäinen 38+2[/color]

Vierailija
15/24 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikki!

Kiitos ensiksi kaikille, jotka kommentoivat tätä " painokriisiä" . Olo on taas vähän parempi - kai tätä kriisiin on ollut osasyynä myös se, että ihmiset taitavat tosiaan luulla, että raskaana olevan naisen ruumiinrakenne on vapaasti kommentoitavissa :( Varsinaisia urpoja osa porukasta. Mutta hyvillä mielin jatkan tätä vauvan kasvattelua :)

Hanin poju on saanut ihanan nimen! Onneksi olkoon :)

Voi Viipulia, joka on vielä yhtenä osana. Kovasti sup, sup sinne suunnalle! Ihanaa, että mies jää kanssasi odottelemaan h-hetkeä.

Buuffalla alkoi puutarhahommat! Wau, melkein kateeksi käy, kun ei oikein parvekkeelle voi laittaa kasvimaata. Omakotitaloa odotellessa ;)

Mammanalulle tsemppiä sen putkimiehen odotteluun. Ihanaa varmasti saada uutukainen kylppäri!

Ninca oli käynyt synnytysvalmennuksessa. Hyvä, että jäi jees-mieli. Mua vähän jännittää se video... Pölhää, tiedän. Täytyykin pikkuhiljaa ruveta varailemaan aikaa sinne. Ja kyllä miehillä tosiaan on välillä kestämistä! Mutta ihanasti osaavat useimmat näihin " kohtauksiin" asennoitua :)

(.) Taidan lähteä lenkittämään itseäni ja vauvaa :) Ulkona on niiiiiiiiiiin ihana ilma, eikä tarvitse murehtia ruoanlaitostakaan, koska anoppi huolehtii siitä tänään :) Kävin muuten äitiysvaateostoksilla eilen - ihania juttuja löytyi. Ehkä tämä kevät alkaa pikkuhiljaa tuntua todelliselta!

Live 22+4

Vierailija
16/24 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tästä lähteä käyttämään noita karvaisia otuksia tuolla ulkoilemassa. Tarkoituksena oli tänään lukea hiukan ensi viikon käytännön testiin mutta epäilyttävästi näyttää siltä, ett lukeminen jää taas toissijaiseksi. No, on sentään kymmenisen sivua tullut luettua.

Saa nähdä kuinka tuo käytäntö sit menee, kun aikaisemmin en ole sellaisessa vielä ollut. Toisaalta en tiedä myöskään mitä tentin vastaanottava lääkäri sanoo, kun näkee mun pallomahan..Se kun tuntuu jo muutoinkin olevan sitä mieltä, ett naisista ei ole lanssihommiin..Plääh, ärstyttävä tyyppi. Pelkään, että hylkää mun suorituksen jo pelkällä näkemisellä.

Rimpula pitää taas melkoista meteliä itsestään. Vatsa vaan heiluu puolelta toiselle ja istuminen alkaa olla kohta hankalaa. Riemu hommaa tuntuu olevan takamuksen työntäminen vatsanpeitteiden läpi. Nyt on onneksi alkanut viihtymään jo pää alaspäinkin eikä ole kääntynyt vähään aikaa poikittain.

Tuosta eilisestä herkistymisestä vielä. Muistan joskus terkkaopintojen aikaan, kun pääsin mukaan pariin synnytykseen niin kyllä se vain oli erittäin liikuttava hetki. Vaikka silloin ei ollut edes raskaana. Ei se videoilta silloin tuntunut oikeastaan miltään mutta saadessa olla itse paikan päällä syntymän hetkellä niin siinä oli sitä jotain. Mitennköhän sitä sitten jos saan joskus nuo kätilön paperit ja on salilla töissä..Tosin niinhän nuo töissä olijat kertoilevat, että syntymänhetki on aina yhtä liikuttava ja upea kokemus.

Nyt vielä hetkeksi kirjan kimppuun ja sitten ulkoilemaan aurinkoiseen keliin..

-Ninca ja Rimpula 32+2-

Vierailija
17/24 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Vielä olen yhdessä kasassa. Saatiin eilen muutettuakin. Tänään pitäisi vielä laatikoita purkaa ja ihmetellä miten tavarat täällä uudessa kodissa järjestäisi... Tiuhti ja Viuhti onneksi ymmärsivät pysyä tuolla masussa vielä. Nyt lähden ulos, kun siellä on niin ihana ilma!

Kaneli ja Tiuhti&Viuhti rv 36+5

Vierailija
18/24 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Onpas tuolla ulkona kaunis ilma! Ollaan oltu melkein koko päivä pihalla! Ensin vähän laitettiin takapihaa kuntoon, jonka jälkeen käytiin pitkällä kävelyllä:)

Piksu on edelleen masussa, eikä taida tulla ulos sieltä ennen kesää. Noh, kesää odotellessa;)

Tänään aion ottaa järeät konstit käyttöön! Eli nyt on siis jo lenkkeilty kovasti ja kohta suuntaan katseeni kohti imuria! Sitten vuorossa olisikin saunomista, jonka jälkeen sitä mukavinta ässää;) Jo on kumma, jos ei poitsu sieltä näillä konsteilla pian putkahda maailmaan :D

Mitenkäs sadeye...oletko vielä päässyt tositoimiin? Entäpä Nauku? Sere?

Hanin poikuliini oli saanut hienon nimen! Onnea!

Kiitos suppareista!!! Niitä tarvitaan! Huiskutuksia kaikille!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 40+6 (kääks, miten paljon!) ~ ♥ ~

Vierailija
19/24 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanin poika oli saanut hienon nimen. Joku muukin jo kyseli oliko vaikea päätää nimestä?

Iida-Linnealla on ensi kesänä mukaavaa tiedossa. Asuuko Siskos kaukanakin jos saa udella?

Muutama enska oli käynyt treffeillä. Onkos muuten koskaan täälä Tampereella päin järkätty mitään vastaavaa???

Pyörin tuolla sokoksen vauvanvaateosastolla perjantaina kun töissä kerättiin kolehti ja päätettiin ostaa jotain kivaa työkaverin poikavauvalle. Siltä löytyi ihan älyttömän makee vauvojen kesähaalari lyhyillä hiolla ja punteilla ja muutenkin väljempää mallia. Merkki oli tutta ja hintaa 12,90. Että vink vink teille joilla on jo kesään menessä nyytti kainalossa. Oli ehdottomasti söpöin vauvanvaate mitä olen vähäänaikaan nähnyt. Väreissä löyty oranssi/beigeraidallinen ja vaaleensini/vihree raidallinen, edessä kirahvinpää ja pari pientä taskua.

Nyt on sitten ensimmäinen vauvan tarvike hankinta tehty (jos paria bodyä ei lasketa). Hommasin huuto.netistä britaxin rok-a-tot-deluxe turvakaukalon ja äsken kävin sen noutamassa. Alkuun mietin että uskaltaako kaukaloa käytettynä hommata kun jossain siitä pelotelaan,muuta päädyin sitten kuitenkin käytettyyn. eipä se kovin montaa kuukautta käytössä kuitenkaan mene kun tarvii jo isompi hommata ja myyjä vakutti että on kolaroimaton.

Tosiaan kukkapenkkki tuli sitten aikas helposti suunniteltua. Meille tuli sellainen viherpeukalot postimyyntilehti jossa oli esiteltynä kaikken maailman kasveja. Siellä olivat sitten tehneet jo erilaisia ja muotoisia kukkapenkki ehdotelmia ja valinneet niihin yhteensopivat perenat. On tää tehty nykyään helpoks. Ei tartte ite tietää kun mihin ilmansuuntaan piha on ja käydä mittailemassa minkä muotonen kukkapenkki pihaan sopii. Ja senkun vaan valitsemaan omaan silmään miellyttävin. Kukat on valittu niin että kukkivat toukokuusta-syyskuuhun ja on monivuotisia ja hyvin talvenkestäviä. Ja taimet kuljetetaan vaikka koti ovelle jos haluu. Hintaa kolmionmallisen kukkapenkin koko 2x2x2,8m kuuden eri lajin kukille on 48 eur. Taitaa tää tyttö turvautua ihan ammattilaisten tekemään suunnitelmaan niin ei ainakaan tuu ryssittyä että valkkais väärin toistensa kanssa sopivia lajeja.

T:Buuffa ja Nuuro 17+0

Vierailija
20/24 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa ja Mammis kyselitte siskoni perheestä. No he asuvat siis tosi kaukana, Yhdysvalloissa, eli näkeminen on harvinaista herkkua ja silloin kyllä yöunet on vähäisiä kun puhuttavaa on niiiiin paljon. =) Heillä on yksi lapsi, tosi suloinen 2-vuotias tytär. Ollaan mieheni kanssa hänen kummeja. Mahtavaa siis nähdä ihan livenä kuinka on viime kesästä kummityttö kasvanut. Toki nykyään yhteydenpito on helppoa netin välityksellä, mutta mikään ei korvaa sitä, että voi yhteiseen aamupalapöytään käydä syömään tai lähteä iltalenkille rakkaan isosiskon kanssa. :) Ja tiedän jo nyt, että meidän vanhemmat on taas onnesta soikeana kun kaikki kolme lasta perheineen on saman katon alla yhtä aikaa.

Minä oon tänään vähän katsellut mitä kaikkea muutama kaappi oikein pitääkään sisällään. Tai alunperin rupesin etsimään pääsiäiskoristeita ja siinä samalla sitten vähän laajemminkin tutkailin josko jotain poisheitettävää löytyisi.

Meinannut olla pää kipeänä melkein koko päivän. Täytynee yötä vasten ottaa Panadolia jottei unet tästä syystä häiriinny.

Mukavaa iltaa kaikille, iida-linnea