* SYYSSISSIEN la-su *
Kommentit (15)
Ja oikein aurinkoista viikonloppua!! Nauttikaahan perheidenne ja rakkaittenne kanssa näistä ihanista ilmoista :D
Me taidetaan suunnata kohta isäni hallille auton pesuun, otetaan retkieväät mukaan jne. Varmasti mukavaa sekin, omalla tavallaan ;)
Dumle rv 14+2 ps. Mies on ihana, ei osaa pysyä massusta erossa, on kuulemma niiin ihana ja seksikäskin kumpu jo :)
Mä olen tänään lasten kanssa nelisin täällä. Mies on töissä ja lähtee sitten autoa kuskaamaan Kokemäelle ja tulee illalla joskus. Vanhin hilpasi juur ulos ja mä nappaan kohta nuorimmaisen mukaani ja hilipasen apteekin kautta itselleni kenkiä ostamaan. On vaan korkkareita ja selkä ei enää niitä kestä. . .
Eilinen oli ihan kiva päivä. Tuli kokeiltua ekan kerran Pilatesta ja siitäpä innostus lähti liikkeelle. Meinaan ostaa kotio joogamaton ja tehdä tuota samaa liikesarjaa joka päivä miten masu antaa myöden. Jätän vain vatsalihasliikkeet pois ja masullaan olon. Sain eilen henk.koht. opastusta miten masun kanssa toimitaan ja AH´miten ihana olo tulikaan sen rääkin jälkeen. Eikä KERTAAKAAN supistanut! Opettaja vahti mua kuin haukka, kun tietää tilanteeni. Mä todella NAUTIN siitä Pilateksesta. Olo oli kevyempi ja pidempi sen jälkeen ja tänään peffa kipeä : D Löytyi muutama muukin ihan uusi lihasryhmä :)
Joogaa täällä Nådessa järjestettäisiin, mutta Pilatesta ei joten pitää nyt muistella se koko liikesarja uudelleen ja laittaa itselle ylös omaksi päiväohjelmaksi.
Ihanaa päivää arvon mammat (jos sallitte kutsuttavan siksi) ja voikaa hyvin!
-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 16+6
Moikka kaikille.
Eilen illalla supisteli kovasti,alkoi 20.00 supistuksilla ja 22-01.00 tuntui tasaisia vihlontoja kohdunsuulla joten lähdetiin taas vaihteeksi naistenklinikalle..
Oli tosi mukava kätilö vastaanottamassa ja tosi mukava lääkäri (ja mä kun olin kerännyt vihaa jo kotoota asti kun viimeksi jäi sellainen tunne että kukaan ei välitä)
No mut anyway,lääkärin vastaanotolle päästiin heti ja sain kuulla ILOISEN uutisen:KAIKKI ON NIINKUIN OLLA PITÄÄ:)))))))))))))))))))))))))))))))
Lääkäri sanoi että kohdunsuu on juuri sellainen kuin kuuluu kolmas-synnättäjällä ollakin ja tiukasti ylhäältä kiinni.Pyysi vielä muo kovasti yskimään että nähdään ultrassa kuinka tiiviiviisti olin kiinni ylhäältä.Sanoi ttä näkyy löystyminen silloin jos ei tukevasti kiinni.
Vauva teki etu-ja takaperin voltteja,venytteli pitkiä sääriään,köllötteli jalat pystyssä toinen käsi niskan takana ja toinen käsi suussa,ja sulatti taas jälleen kerran meidän sydämmen:)))
Eli ei ole mitään hätää.Läääri oli tietenkin realistinen ja sanoi että mitään ei voi koskaanluvata varmaksi mutta SAAN LIIKKUA ihan voimieni mukaan ja parempi kunnon kannalta jos liikunkin.Kun on noita kipeitä suppareita niin en voi tietenkään mitään raskasta tehdä/kantaa.Mutta että kaikki on hyvin:)
Kerrottiin siitä edellisestä lääkäristä joka antoi fifty-fifty mahdollisuudet ja tuo ihmetteli sitä.
Oli myös eka lääkäri joka vaivautui kirjoittamaan neuvolakorttiinkin tiedot käynnistä eikä vain rv ja leima päälle.
Eli kaikki nyt (kait) hyvin täällä.Aurinko paistaa ja koko perhekoossa viikonlopun vietossa.
Mukavaa lauantaita kaikille sisseille:)
T.lapsistaan ja vauvastaan onnellinen äiti&rakkausvauva 16+2
Hei täältäkin. Aurinko paistaa täydeltä terältä täällä Espoossakin. Kohta pitäisi suhaista Pilatekseen. Olen pitänyt koko raskauden ajan itseni poissa jumpista, mutta menen nyt kokeilemaan, miltä tuntuu. Siten otankin tuollaisen vähän kevyemmän tunnin. Saimme myös tiedon mahdollisesta vuokra-asunnosta kaupungilta (kun omamme siis myimme ja ensi kuun lopussa tulisi lähtö tästä, plääh!). Ja luhtitalon toisen kerroksen asuntoa tyrkyttävät!!!! Kävin katsastamassa ulkoa ja ihmettelen vaan, että millä hemmetillä saan kiskottu ne pitkät portaa vaunuja edes sun taas. Laitoimme vielä (ainakin muistini mukaan) erityistoiveiksi hissillinen talo, jos asunto sijaitsee muualla kuin maan tasolla). No eipä sen asunnon saanti ole vielä edes varmaa. Ja kyllä oli jotenkin masentavaa tuo vuokra-asuntoalue: suttuisen näköistä ja hoitamattomia pihoja. On vaan sopeuduttava tuohon tämän nykyisen asunnon jälkeen ja toisaalta, jos kaikki menee mieheni " kuntoutumisen" kanssa parhaimmiten, niin tämän vuoden puolella alkaa tuo oman talon rakentaminen. Että kai sitä vuoden verran seisoo vaikka päällään.
Ruokamieltymysten muutos on ollut melkoinen. Olen aina ollut melkoinen lihansyöjä, mutta nyt tökkii kaikki muu liha, paitsi broileri. Onkin vähän vaikea keksiä ruokia, kun ei kaikki mene alas. Salaatteja olenkin syönyt sitten enemmän kuin ennen. Edelleenkin olen pari kiloa alle lähtöpainoni, joten olen siihen tyytyväinen. Ai niin, ja eilen aloin mietiskellä, että olenkohan tuntevinani lapsukaisen liikkeitä. Jo parina kolmena iltana olen kyljelläni löhötessä tuntenut sellaisia sipaisuja, kuin joku hipaisisi sulalla tai sormella paljasta ihoa. Onko nämä nyt niitä vaavin liikkeitä???? Ekakertalainen kun olen, niin en tiedä, että miltä tuntuvat. Maantantaina tulisi 16 raskausviikkoa täyteen.
Tämä mieheni " kuntoutuminen" kyllä mietityttää edelleen. Hänellä siis diagnosoitiin kaksisuuntainen mielialahäiriö ja hoitamattomana se sitten johtaa tuohon ryyppäämiseen. ELi mikäli hän nyt jatkossa hoitaisi lääkityksensä niin kuin pitää, niin voisimme elää kohtuullisen normaalia (mitä se normaali nyt sitten ylipäänsä on) elämää. Mutta katsellaan. Oma mieliala nousee tuon auringonpaisteen myötä, tosin toisinaan huomaan myöskin tuota äkkinäistä raivostumista itsessäni (lähinnä tuolla liikenteessä huudan autossa itsekseni nähdessäni törppöjä kuskeja (itsehän en sellainen ole :)). En muista nikkiä, mutta joku kertoi lenkkireissullaan riehuneensa miehensä kanssa ja heittäneensä silmälasit metsään. Kun luin sitä, niin sain kyllä sinä päivänä ekat kunnot naurut - ja nauruhan tekee tunnetusti hyvää (ja kun on ollut näitä vastoinkäymisiä hieman tavallista enemmän, niin tekee MINULLE tosi HYVÄÄ). Että kiitos vaan sille henkilölle, joka piristi päivääni omalla viestillän.
Mutta täytyy lähteä jumppaan. Hyviä vointeja kaikille pallomahoille.
T. Papu rv 15+5 (muistaakseni siis)
Aamusella käkitettiin tytön kanssa parikin tuntia pihalla ja mietittiin siellä pirun kylmässä että missähän se luvattu viikonlopun hyvä ilma on. Nyt se näyttää löytäneen tiensä tänne Espoon takametsiinkin. Jospa sitä ottaisi likan kanssa fillarin alle ja lähtisi käymään kaupassa, vai pitäisikö oikein kävellä :)
Aamulla jo siivoiltiin kun tuli yhdet vanhat naapurit kyläilemään, joten nyt saadaan sitten vaan laiskotella ja tehdä mitä huvittaa. Mies on juuri noiden entisten naapurien tontilla töissä eli talonrakennuskausikin on näiden kelien myötä pukattu käyntiin tältä vuodelta. Nuha on hiukan helpottanut, enää ei tarvitse ihan koko ajan olla niistämässä. Mutta tilalle tuli sitten heti päänsärky, hitsi jos tätä kestää syyskuulle asti :(
Ahaa, tyttö pistää jo reppua niskaan ja vaattteita päälle joten kai tästä on ulos lähdettävä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
t: Typykkä tuleva lottomiljonääri (työporukan kanssa tehtiin ison potin kunniaksi taas lotto ja voittohan tulee :) toivossa on hyvä elää!),
Hermanni 14+ ja tuleva isosisko viikon yli 3 vuotta
Ensin oli ihana aamu. Lapset laittoivat mulle aamupalan ja auttoivat siivoamaan keittiön.
Sitten myöhemmin Aamusta alkoi punaista tippumaan, sitten enää vain ihan pari tippaa. Masu on vähän kipuinen, mutta ei jotenkin niin, että lääkräiin vielä lähtisin. Lepään ja seuraan. Jos yhtään pahenee tai vuoto alkaa uudelleen niin kiidän lekuriin. Vähän pelottaa....
Kävin päivällä apteekissa hakemassa lapsille nuhaan lievitystä ja samalla kävin läheisessä kenkäkaupassa ja löysin unelmieni kengät, siis ei kävelykengät vaan vähän kuin lenkkarit ja tässä kuva:
http://www.aijaa.com/v.php?i=400744.jpg
Ilonaihe se ainakin on... Nyt vaan odotan miestäni kotiin ja kovasti. Tuleekin jo ihan pian kun reissu peruuntui kaverin vatsataudin takia. Sinäänsä ihan hyvä ettei mun yksin tartte täällä pelätä jos jotain tapahtuu.
-PippuriMamma taasen
Hitto, (anteeks) otin viime viikonlopulla kuvan masusta, ihan sillä kun oli muillakin kuvia täällä ja ajattelin omanikin laittaa. No, meillä on nuo kuvat jotain IMG:tä ja mihinkään kuvapalveluun ne ei käy, pitäis olla JPG tj. Eikä mun tekniikan osaamisella niitä muuksi muuteta! Pöh
Oon siis jo toista tuntia tässä koneella istunu ja koittanut asian eteen tehdä kaikkeni. Masukin on yhtäkkiä kasvanu hirveesti, eikä se viime viikkonen kuva vastaa enää todellista kokoa ;D Ongelmia siis kerrakseen.
Autoja käytiin puunaamassa koko perheen voimin ja sitten käytiin kaupungin kautta Oz-babyssa. Ihania uutuuksia oli tullut mammavaatteisiin :) Siskon viikon vanhalle typylle ostin soittorasian, vaaleanpunaisen pehmolehmän ;) Ja omalle pimulle Reimatecin housut, takki jo oli. Pääsi uloskin oikein tosissaan testaamaan niitä, tuolla kuralammikoissa leikkinyt jo kolmisen tuntia! Niin ja kiva Reiman hattukin löytyi. Kevätkengätkin olisin ostanut, muttei ollut tytön mieleen. Rahatkin on siis loppu ;D
Mammavaatteita menen sitten yksinäni testailemaan, niin ihania ne oli!
Ai niin - Siitä rautavalmisteesta, josta apinaemo mulle mainitsi (Kräuterbluf). Ostin sitä muutama päivä sitten ja oli muuten äärettömän pahaa!! :X Maistu ihan oksennukselle, siihen jäi se kokeilu. Kai on pakko ostaa niitä Obsidaneja..
Nyt tekee niin kauheesti mieli tomaattia ettei ajatus kulje. Moro :)
Rakkausvauvalla ollut tapahtumaa taas kerrakseen, onneksi kaikki hyvin ja pikkuinen näytti teille sieltä ruudusta että hänelläkin on vallan mainiosti asiat ;D Ihana!
Pippurimammallakin pientä säikähdystä päivään mahtunut. Joko meni ohi?
Papusta olikin kiva kuulla vähän positiivisemmalla mielellä!! Kyllä se tää kevätkin tuo hymyä huuleen ja saa näkemään asioita paremmassa valossa :)
Tomaatit meni jo kurkusta alas.. Mitäs sitten..
kun tää tollaista tekee:?
Pippurimamma , toivottavasti vuoto on lppunut ja kaikki teillä siellä hyvin!!
Mäkin haluun nyt kovsti tomaatteja kun Dumle niitä siellä maiskutteli.Mulla usein kirsikkatomaatti rasia kun katson telkkaria ja se on hetkessä tuhottu.
Tänään oli kyllä AIVAN IIIIIhanaa kun sai käydä kaupassa,heh ilonsa kullakin mutta tän makoilu putken päälle olo oli kuin olisi ollut pidemmälläkin reissulla:)
Odottaminen on nyt ensinmäistä kertaa tosi stressaavaa.Vaikka ekassa raskaudessa oli raskausmyrkytys ja lepoa loppuaika jorvissa ja tokassa supisteli paljon ja meni kuitenkin yliaikaiseksi ja synnytys raju niin vasta nyt näiden aikaisten supistelujen,ja muiden huolien jälkeen täytyy todella vain elää päivä kerrallaan ja toivoa että kaikki menee tänään hyvin...
Musta tuntuu että huokaisen helpotuksesta vasta sitten kun täysin kehittynyt pieni ihminen tuhisee sylissäni.Sinänsä tosi harmi sillä haluaisin nauttia tästä olotilasta viimeisen kerran.
Mieltä piristää nämä keväiset ilmat,perhe ja se että voin taas ensi viikolla aloittaa työnteon.
Mammajumpat mun täytyy kyllä unohtaa mutta joskos uimaan pääsisin...
Lauantain jatkoa teille kaikille:)
Ihanaa, rakkasuvauva, että saitte noin mahtavia uutisia! :) :)
PippuriMamma: Toivottavasti kaikki on hyvin pienestä vuodosta huolimatta.
Itse olen pitänyt hiljaiseloa, kun en viitsi täällä käydä mustalla mielelläni teidän muiden hyvää tuulta pilaamassa. Mulla on tosiaan niin masentunut fiilis ollut koko viikon. Jotenkin on tosi huonot vibat istukkanäytteen tuloksista, etten jaksa uskoa, että hyviä uutisia saatais. Itkettää oikeesti, koska esikon kanssa ei näin ollut ja kaikki olikin hyvin. Nyt pyörii vaan mielessä, että koska aavistukset on huonoja, on jonkin pakko olla vialla. :( :( No, ehkä jo ensi viikolla tilanne selviää.
Tuutis ja Masuli rv 14+4
Kellot siirretty ja kesäaika alkanut..
Eilinen päivä tosiaan meni pihalla touhutessa sekä parilla kirppiksellä käydessä.. Ostin jo tulevalle vauvalle jotain vaatetusta..
Masussa ollut kovin hiljaista, vai enkö vain ole touhutessani liikkeitä kunnolla huomannut.. Melkein jo huoli illalla iski, muuta sitten hän ilmoitti olemassa olostaan.. =)
Voimia ja halaus kaikille joilla huonoja uutisia ollut tai muuten harmituksia..
Poistun taas pihalle..
Oi.. Postilaatikkoon oli ilmestynyt joku viherpiha kuvasto.. Aivan ihania kasveja.. Kädet syyhyy päästä tonkimaan maata ja ostamaan ja istuttamaan uusia kukkia..
Piiu JA 007 rv 8+2
Tuutupii, ihan pakko sanoa, että ei sun sen takia tarvii poissa pysyä - vaikka olisikin mieli maassa! Eiköhän täällä saa jokainen olla ihan semmoisena kuin on :) Sulla on ihan täys oikeus olla nyt siipi maassa, kuitenkin toivotan parempaa mieltä! Mutta ymmärrän hyvin senkin, jos ei tuossa tilanteessa huvita lukea muiden odotuksesta yms.
Meillä on alkanut sunnuntai hyvin leppoisasti. Pimu on mennyt ulos leikkimään jo heti aamusta ja me miehen kanssa siivoillaan paikkoja, pyykit pyörii koneessa jne. Eli tavallista arkea :)
(.) Oma pyöristynyt maha voi mainiosti. Ihana keskiraskaus alkanut. Ja niitä liikkeitä taidan minäkin jo vähän tuntea :D Viime viikolla tunsin pientä hipsutusta ja kun ne jäi siihen ajattelin että mielikuvitusta vain. Eilen illalla kuitenkin, sohvalla lehteä lukiessa ihan selviä muljahduksiakin tuntui. Esikoisesta taisin tuntea aika samoihin aikoihin (rv 15+). Nyt siis 14+2.
Mutta palatan astialle.
päivä oltu ulkona ja nyt saunan jälkeen aika ihanan raukea olo..
Laitoin sitten tuohon aamun viestiin " vähän" väärät viikot.. ykkönen jäi edestä pois..
Mutta nyt sohvan nurkkaan katselemaan telkkua.. =)
Ainakaan aloitusta en huomannut, joten tassa viikonlopun laja!
Eiliset pikkujutut voi joku paremmin osaava linkittaa...
Tanaankaan ei paljon ohjelmaa ole, kolmonen kuumeessa/ oksennustaudissa, joten kotona pysytaan, vaikka omaolo onkin jo pari paivaa ollut parempi noista tuhruista!
Vaihdettiin viikkojakin tanaan masukin kanssa; ylpeana astuttiin mekin jo rv 15! Vaikka kaikkea ollaan saatu kokea.
Ens viikolla yritan kirjoitella jokusen viestin, vaikken joka paiva viitsi koneella roikkua; kaks viikkoa on muori lomalla meillapain!
Voikaahan hyvin ja kirjoituksia Sissit!
- levinia ja Hope rv 15 -