Rintakehän ympärys pienentynyt, miten on mahdollista??
Ennen oli rinnanalusmitta 74 cm ja nyt 71 cm. En ole laihtunut eikä mulla tuossa kohtaa mitään rasvaa ole koskaan ollutkaan. Eikä kyse ole myöskään mittausvirheestä, koska tuo on mitattu useasti vuosien saatossa.
Kommentit (29)
Jos rasvaprosenttisi ei ole ollut nolla, sinulla on ollut rasvaa siinä kohtaa, mistä rinnanalus mitataan.
Mitähän mieskin sanoo kun saa tietää!
"Minun rinnanympärykseni on pienentynyt 3 SENTTIÄ! 3 SENTTIÄ!! MITÄ NYT TAPAHTUU? Auttaako jos kaivelen koko kesän napanöyhtääni? Pitääkö lähteä päivystykseen? Pesettekö muuten jauhenlihan?"
Kyllä se vaan siltä kuulostaa, että olet laihtunut tai kävi mittausvirhe. Mulla ainakin asento vaikuttaa jonkin verran siihen kuinka ulkonevat kylkiluut on. Heittää monta senttiä riipuen siitä kuinka ryhdikkäässä asennossa mitan ottaa. Tai sitten olet menettänyt lihasmassaa, jos olet jo sen ikäinen?
Epätodennäköinen skenaario, mutta sanon silti. Jos oletkin laihtunut rasvaa (ja samalla lihasta), mutta samaan aikaan kehoosi on kertynyt paljon nestettä jonkin sairauden tai lääkityksen vuoksi?
Käytä aina samaa mittanauhaa, niin tuloksia voi verrata toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköinen skenaario, mutta sanon silti. Jos oletkin laihtunut rasvaa (ja samalla lihasta), mutta samaan aikaan kehoosi on kertynyt paljon nestettä jonkin sairauden tai lääkityksen vuoksi?
Nestettä tuskin kertyy kauheasti rinnan alle, ainakin varmaan vähemmän kun rasvaa. Ja voihan nestettä olla nimenomaan vain säärissä tai vain vatsaontelossa joissain sairauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos rasvaprosenttisi ei ole ollut nolla, sinulla on ollut rasvaa siinä kohtaa, mistä rinnanalus mitataan.
Hyvin luiseva on tuo kohta ollut aina.
Ap
Ihmisellä on lihasta, vaikkei treenaisi. Ilman lihaksia ihminen ei voi liikuttaa itseään eikä pysyä hengissä.