Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun joutuu ryhmän silmätikuksi, ja kukaan ei usko sua kun yrität puolustaa itseäsi syytöksiltä. Vinkkejä!

Vierailija
10.06.2025 |

Ettet ole tehnyt jotain mistä ne syyttää. Mutta ne ei usko. Mitä tehdä?? Epätoivoinen tilanne kerta kaikkiaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan kaveriksi ota tuollaisia. Se on ihan sama mitä yrität todistella, tuollaiset mulkerot saa luultavasti vain lisää vettä myllyynsä, kun menet mitenkään reagoimaan.

Mutta ne levittelee perättömiä juttuja ja ne uskotaan.

Kääntyy vielä heitä itseään vastaan. Usko pois.

En usko pois. Ovat vaikutusvaltaisia, suosittuja. 

Kuulostaa perus Machiavellilaiselta hovidynamiikalta. Onko kyseessä naisvaltainen työpaikka?

Mikä tuo machiavelli on?

Vierailija
22/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan kaveriksi ota tuollaisia. Se on ihan sama mitä yrität todistella, tuollaiset mulkerot saa luultavasti vain lisää vettä myllyynsä, kun menet mitenkään reagoimaan.

Kuulostaa perus Machiavellilaiselta hovidynamiikalta. Onko kyseessä naisvaltainen työpaikka?

No mitäs luulet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo machiavelli on?

löysin aika hyvän:

https://areena.yle.fi/1-62879270

Niccolò Machiavelliä (1469-1527) on kutsuttu paholaisen asianajajaksi ja tyrannien ja gangstereiden oppimestariksi. Machiavellismi tarkoittaa julmaa ja häikäilemätöntä valtapolitiikkaa, jossa tarkoitus pyhittää keinot. Psykologiassa machiavellismi kuuluu narsismin ja psykopatian kanssa nk. mustaan triadiin.

Vierailija
24/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs luulet?

Makkiasoppa ainakin Varsinais-Suomessa jouluna puuron kanssa syöty kuivasekahedelmäkeitto. 

Vierailija
25/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo machiavelli on?

Yksi historian tunnetuimmista sadisteista, joka on laatinut ylevistä prinsiipeistään oikein oppaan.

Vierailija
26/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus kunnianloukkauksesta ja perättömien juttujen levittämisestä.

Tämän jälkeen estät juorujen levittäjät somessa ja kaikkialla muuallakin. Kerrot tälle tuttavapiirillesi että nyt saa riittää- teet joka kerta uuden ilmoituksen kun uusi juoru ilmaantuu.

Itse olin vasta 17 kun tuollaista ilmeni eräässä oppilaitoksessa. Ei ollut voimia tai taitoja hoitaa asiaa ja muutin vaan pois. Juorut varmaan elivät omaa elämäänsä paisuen mutta annoin olla. Voisin kyllä käydä haistattamassa sillä pahimmalla juorujen keksijällä pazkat jos tulisi tilaisuus. Hän kuitenkin pilasi pari ihmissuhdetta.

Vierailija
27/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän jälkeen estät juorujen levittäjät somessa ja kaikkialla muuallakin. Kerrot tälle tuttavapiirillesi että nyt saa riittää- teet joka kerta uuden ilmoituksen kun uusi juoru ilmaantuu.

Itse olin vasta 17 kun tuollaista ilmeni eräässä oppilaitoksessa. Ei ollut voimia tai taitoja hoitaa asiaa ja muutin vaan pois. Juorut varmaan elivät omaa elämäänsä paisuen mutta annoin olla. Voisin kyllä käydä haistattamassa sillä pahimmalla juorujen keksijällä pazkat jos tulisi tilaisuus. Hän kuitenkin pilasi pari ihmissuhdetta.

Kuinka usein nuo jutut on mahdollista voittaa jos ei ole todisteita?

Vierailija
28/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmät haluaa aina jonkun roskasangoksi. Mihin voidaan sijoittaa ryhmässä ilmenevä kateus. 

Vierailija
29/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät matalaa profiilia, ei auta muu. Etkä anna niille muille mitään aihetta valittaa susta. 

Olen ollut tullaisessa tilanteessa ja yksi henkilö käänsi kaiken niin päin, että minä olin ollut hänelle asiaton. Kukaan ei uskonut. Aloin todella varovaiseksi, mitä sanon ja teen. Sitten tuli se kerta, kun henkilö teki virheen ja pääsin osoittamaan, että hän on aloittaja ja valehtelija.

Vierailija
30/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidät matalaa profiilia, ei auta muu. Etkä anna niille muille mitään aihetta valittaa susta. 

Olen ollut tullaisessa tilanteessa ja yksi henkilö käänsi kaiken niin päin, että minä olin ollut hänelle asiaton. Kukaan ei uskonut. Aloin todella varovaiseksi, mitä sanon ja teen. Sitten tuli se kerta, kun henkilö teki virheen ja pääsin osoittamaan, että hän on aloittaja ja valehtelija.

Siis kukaan ei uskonut minua vaan olin usein puhuttelussa ja sain useamman varoituksen.

Vierailija
31/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein nuo jutut on mahdollista voittaa jos ei ole todisteita?

On sama voitatko tai eteneekö asia jokainen kerta kirjataan ja näyttö kasvaa, Ja joka kerran poliisi voi hyvinkin ottaa tekijään yhteyttä jonka arvaa /tietää. Kerro myös avoimesti ilmoittavasi jokaikisen paskapuheen. 

Vierailija
32/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmät haluaa aina jonkun roskasangoksi. Mihin voidaan sijoittaa ryhmässä ilmenevä kateus. 

miksi?

Vierailija
33/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ensin että seuraavasta syytöksestä teet rikosilmoituksen. Sen jo luulisi säikäyttävän ja ehkä ne muutkin alkaa uskoa sinua. Ja jos jatkuu, niin sitten teet sen ilmoituksen. Se tuskin etenee, mutta ehkä se viimeistään säikäyttää. Jos ei, niin jatkossa aina vaan ilmoitusta. 

Vierailija
34/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että rikosilmoitukset paljon auttaa. Poistuminen näistä ryhmistä on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
35/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on vakava mainehaitta sinulle, niin haasta oikeuteen kunnianloukkauksesta. Joka tapauksessa on tärkeää, että kirjaat ylös tarkkaan, mitä sinusta on sanottu, missä ja milloin ja tietysti kuka.

Jos kyseessä on työpaikka, niin asia kuuluu työsuojelulle. Heitäkin varten tarvitset muistiinpanoja. Olen kuullut työpaikasta, jossa kaikki juorujen levittäjät on otettu puhutteluun ja selvitetty juurta jaksain kuka levittänyt valheita tai pahantahtoista puhetta. Varoituksia annettu.

Itse tietysti päätät, onko tämä sinun taistelusi, vai onko vaan helpompa lähteä ja unohtaa koko porukka.

Kuulostaa siltä, että joku pahantahtoinen narsisti on tilanteessa mukana, ja heidän agenda on usein savustaa ulos paras työntekijä, sillä he vievät huomiota hänen korkeudeltaan.

Vierailija
36/36 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologit ym. asiantuntijat neuvovat olemaan hiljaa, olemaan reagoimatta mitenkään, varsinkaan puolustautumalla. Ja ottamalla etäisyyttä väärinpuhujiin.

Voi kuulemma myös koittaa osoittaa pilkkaajalle vastakysymyksen "oliko sanojesi tarkoitus pilkata/loukata minua?", jolloin puhuja joutuu vastaajan asemaan ja huomion kohteeksi itse. Silloin hän joko toistaa sanansa (jos on täysi paskiainen) tai vetäytyy tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi