Ei saakeli tästä tule kesää ikinä, huomiseksi ennustettu taas etelään pilvistä, sadetta, tuulta ja +12 C!
Kommentit (59)
"Kyllä sitä paahdettakin kerkeää tulla. "
Ei joka kesä tule. Tämä kesä saattaa olla sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä tykkään.
Kyllä sitä paahdettakin kerkeää tulla.
Eipä taida tulla. Koko kesäksi on ennustettu tämmöistä samanlaista.
Jos lämpöä haluaa, ainoa vaihtoehto on lähteä matkoille.
Just ennuste kertoi heinä-syyyskuulle hellettä ja kuumaa. Toki kesäkuun alkupuoli on yhtä kun kesä.
Vaikea lomailla elo-syyskuussa kun lapset koulussa ja itse töissä...
"Itäsuomessa taas on piisannut aurinkoa ja lämpöä suurimman osan ajasta. Ahdistavan kuumaakin ollut."
Yhtään hellepäivää ei vain ole vielä edes mitattu joten ei nyt ihan ahdistavan kuumaa ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä sitä paahdettakin kerkeää tulla. "
Ei joka kesä tule. Tämä kesä saattaa olla sellainen.
60-luvun alussa on ollut vuosi kun kesän aikana oli jossain päin maata 3 hellepäivää. Aika epätodennäköistä on, että nykyään tulisi kylmempää. Riippuu sitten mitä paahteella tarkoitetaan.
"Olen kohta kuusikymppinen ja helteitä ei lapsuudessani ollut kuin heinäkuussa suurinpiirtein."
Muistat vain väärin. Suomessa on koko elinikäsi ollut keskimäärin 20-40 hellepäivää kesässä. Kyllä niitä on aina ollut muulloinkin kuin vain heinäkuussa.
Kyllä on mielenterveys heikkoa, jos sää aiheuttaa tuollaisen olon ja jatkuvaa ulinaa. Vika on sinussa, ei säässä.
Vierailija kirjoitti:
Mene ulkomaille.
Unkarissa ja Kroatiassa +30. Tervetuloa. Ei ilmastointia, köyhiä maita.
Haista ap paska.
Nyt on 19 astetta täällä päin etelärannikkoa, eikä juuri tuulekaan. Normaali, täydellinen kesäkuun alun kesäsää. Mukavaa ulkoilla shortseissa ja t-paidassa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on 19 astetta täällä päin etelärannikkoa, eikä juuri tuulekaan. Normaali, täydellinen kesäkuun alun kesäsää. Mukavaa ulkoilla shortseissa ja t-paidassa.
Sama täällä. Ihmeen viluisia osa suomalaista kuten Ap. Minulla ei tule kylmä kun lämpötila on 15-20C
Tää sää on ollut mahtavaa! Luhtitalomme ympärillä koneet jyrrää aamusta iltaan, kun tehdään uusiksi salaojia, routasuojauksia, uusitaan putkia ja kaivoja. Pelkäsin, että tulee olemaan hirveätä, jos on hellettä ja ikkunoita ei voi pitää auki. Onkin mennyt suht kivuttomasti ja parin viikon päästä homma alkaa olla purkissa.
Ihan parasta säätä ollut ja on, 10-20 lämpöastetta.
Voi teitä surkimuksia, jotka lomailette kesäkuussa! Heinäkuiset lomailijat ry:n puheenjohtajana nauran partaani.
Tampereella on ollut ihan mukava ilma, puolipilvistä, mutta melko lämmintä. Nyt vasta alkoi vettä tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä surkimuksia, jotka lomailette kesäkuussa! Heinäkuiset lomailijat ry:n puheenjohtajana nauran partaani.
Täydellinen lomasää. Kaikki eivät pidä helteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen lomasää. Kaikki eivät pidä helteestä.
Ei tarvitse edes hellettä kunhan olisi lämmin sellainen 22-24 ja yöllä yli 15 jotta vedet lämpenisi
Katselin äkkilähtöjä, aika tapissa näyttivät hinnat olevan ja vähän valinnanvaraa.
Vanhan kansanviisauden mukaan jos pikkukesä (alkukesä ennen juhannusta) on kylmä ja sateinen, niin isokesä on kuuma ja kuiva, ja päinvastoin. Olen huomannut, että se pitää käytännössä yllättävän usein paikkansa. Todella usein juhannuksen jälkeen tai kesä-heinäkuun vaihteessa säätyyppi muuttuu radikaalisti suuntaan tai toiseen. Ei siis kannata helteen ihannoijien vielä menettää toivoa kesän suhteen.
Huh tätä negaatio itkemistä. Jos ei muusta niin normaalista kesäkuun säästä voi vinkua.
Olen ottanut aurinkoa monena päivänä tuulelta suojaisassa paikassa.