Pattitilanne miehen vanhempien kanssa
Elikäs. Seurustelen virolaisen miehen kanssa jolla on samanlaiset arvot kanssani mitä tulee esimerkiksi Ukraina-Venäjä tilanteeseen. Itselleni on edellytys parisuhteelle, että toinen on Ukrainan puolella. Se on itselleni selkeä arvokysymys.
Ongelma ei nyt olekaan mieheni, vaan hänen perheensä. Siskoa lukuunottamatta. Tuntuukin että nämä lapset, mieheni ja siskonsa ovat arvomaailmaltaan ok mutta vanhemmat.. Meille tuli ihan konflikti viime viikonloppuna illallisella kun sotatilanne tuli puheeksi. Miehen äiti sanoi että ei usko mediaa, suomalaista mediaa ja ajattelee että tilanne on enemmänkin kuin parisuhde. Molemmissa on vikaa. Hän sanoi että me emme tiedä miksi sota oikeasti alkoi ja kumpi on syypää.
Isä ajattelee samalla tavalla.
Minä melkein oksensin tästä tiedosta ja jouduinkin lähtemään kotiin lopulta etuajassa.
Sanoin miehelleni etten tiedä voinko tulla edes toimeen hänen vanhempiensa kanssa. Vanhemmat toivoivat että pystyn silti käymään heidän luonaan. Sydämeni vaan sanoo etten pysty. Miehenikin ymmärtää minua. Mikä on tietysti hienoa. En minäkään halua hänen perhesuhteiden väliin tulla. Arvostan jokaisen ihmisen perhesuhteita ja niiden merkitystä hyvin suuresti.
Mitä teen??
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta suhde, merkit selvät että ei tuosta mitään tule ja pahenee ajan myötä.
Olemme siis olleet yhdessä kolme vuotta, eli ei mikään uunituore suhde. Mies on kyllä syntynyt Suomessa mutta siis juuret Virosta. Ei sillä toli tässä asiassa ole iso merkitys.
Mies itsekään ei näe perhettään paljon. En viitsisi rakasta ihmistä vanhempien takia heivata. Ap
Ei tarvitse rakasta ihmistä heivata. Et vain enää jatkossa ole hänen sukunsa kanssa missään tekemisissä. Rysssssssän kätyrien kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä.
Mikset voi sanoa että en puhu politiikasta enkä uskonnosta ?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä nyt vain on erilaisia mielipiteitä ja niitä pitää kunnioittaa. Et voi elää omassa pienessä kuplassasi jossa on kaikki samaa mieltä kanssasi kaikesta. Anna heidän pitää mielipiteensä ja sinä pidät omasi. Sitten keskustelette niistä asioista, joissa ei ole konfliktia.
Ei, ei Venäjän hyökkäyssotaa, sotarikoksia ja kansanmurhaamista kannattavia mielipiteitä pidä kunnioittaa.
Kyllä tämä venäläisten trolli on. Yksikään virolainen ei ole venäjän puolella. He todellakin tietävät, mitä se tarkoittaa, eivätkä takuulla halua kokea sitä ikinä uudelleen.
Aloitus lienee Igorin perinteinen "tyttäreni amerikkalainen poikaystävä kannattaa Trumpia ja vastustaa määhänmyyttöä, miten voisin suhtautua häneen" johon Igor sitten kohta itse itselleen vastaa viisaita ja rakentavia neuvoja.
Juuri siten, kuin tässä ketjussa "pitää kunnioittaa eri näkemyksiä, eikä elää omassa kuplassasi", "miehesi ansaitsee paremman puolison".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä venäläisten trolli on. Yksikään virolainen ei ole venäjän puolella. He todellakin tietävät, mitä se tarkoittaa, eivätkä takuulla halua kokea sitä ikinä uudelleen.
Tätähän minä kysyin juuri miehen äidiltä. Että miten voi olla että vaikka olette maana itsekin olleet Venäjän alla ja kokeneet sen kaiken, silti olet puolueeton.. En pystynyt ymmärtämään ja jopa yritin. Heidän ikänsäkin on verrattain nuori. 45-50-vuotisia. Siksi tulikin yllätyksenä. Ap
Venäläismielisistä kannattaa pysyä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia noiden vanhemman polven neuvostoliittolaisten kanssa.
Itse seurustelen venäläisen miehen kanssa, joka on Ukrainan puolella, seuraa Venäjän oppositiota (siis sitä oikeaa, maanpaossa olevaa) ja on todella putin-vastainen. Hänellä on muutenkin modernit länsimaiset arvot. Miehen äiti sen sijaan suhtautuu varauksella länsimediaan, pitää Venäjän oppositiota "huligaanien" joukkona jne. Eihän mikään Z-hullu ole ja puhuu siitä kuinka hänen sydämensä on siviilien luona molemmin puolin, mutta kyllä siellä taustalla on kuitenkin se usko siihen, että Venäjä on jollain tapaa oikealla asialla. Homma toimii vähän sellaisella "älä kysy, älä kerro" periaatteella, eli mies ei juttele äitinsä kanssa politiikasta, enkä myöskään minä.
On hyvä muistaa, että Venäjä on totalitaristinen yhteiskunta ja niin oli Neuvostoliittokin. He ovat kasvaneet siihen propagandaan ja sen takia se istuu niin tiukassa. Lisäksi vielä on kyseessä
Tähän vielä muistutukseksi, että mekin olemme länsimedian 'informaation' tuotoksia. Yrittäkää ymmärtää toisenlaisen propagandan kasvatteja. He näköjään myös yrittävät ymmärtää meidän 'totuuksiamme' ja käyttäytyvät hienovaraisesti.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ettei Virossa ollut ainuttakaan neuvostomielistä virolaista. 1990 -luvulla Viro oli täynnä parikymppisiä johtajia kun neuvostomielisiä virolaisia heivattiin pois työpaikoilta. Joka maassa oli ja on omat Razmyarinsa, vain Suomessa ei ole tehty siivousta tämänkään asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta suhde, merkit selvät että ei tuosta mitään tule ja pahenee ajan myötä.
Olemme siis olleet yhdessä kolme vuotta, eli ei mikään uunituore suhde. Mies on kyllä syntynyt Suomessa mutta siis juuret Virosta. Ei sillä toli tässä asiassa ole iso merkitys.
Mies itsekään ei näe perhettään paljon. En viitsisi rakasta ihmistä vanhempien takia heivata. Ap
Ovatko miehen vanhempien juuret Venäjällä?
Mulla ei olis montaakaan sukulaista tai ystävää joita haluaisin nähdä jos pitäisi olla samaa mieltä politiikasta, uskonnosta yms. Olen päättänyt nähdä ihmisistä hyvät puolet ja arvostaa niitä, jätän huonot puolet vähemmälle huomiolle.
Jos näette harvoin niin koita vaan kestää. Miehen mielipidehän tässä on se oleellisin.