Voiko Kelasta saada tukea ilmastointilaitteeseen?
Minun asunnossa on kesällä yli 30 astetta enkä pysty hoitamaan mitään asioita niin kuumassa.
Voiko Kela myöntää toimeentulotukea ilmastointilaitteseen?
Katsoin netistä että 500€ saisi ihan hyvän, maksaako Kela?
Kommentit (55)
Joo kela maksaa sulle minkkiturkin ja uuden Mersun
Maksaisiko KeLa mun AMG-Mercedeksen ilmastointilaitteen huollon ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta tuuletin. Sitä saa siirreltyä tarpeen mukaan. 30e saa jo ihan hyvän.
Minulla on jo tuuletin eikä se viilennä, poista kosteaa ilmaa ja puhdista ilmaa
Ap
Jos sossu maksaa sun sähkölaskun, niin laita se tuuletin pakastimeen ja ovi auki. Kierrätyskeskuksesta haet joka huoneeseen pakastimen ja tuulettimen.
Meillä maksoi noin 200 euroa ja ihan itse ostettiin, ei kysytty kelalta lupaa
ei. jos olet vuokralainen, sinulla on oikeus sada vuokranalennusta . kuumuus on terveysriski. tuo 30 astetta täyttää pyynnön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suomessa ei ole yöllä ikinä kuuma. Avaa ikkunat selälleen iltaisin: ongelma ratkaistu.
Toissa kesänäkin oli täällä 27 astetta yöllä, siis ulkona
Ap
Et takuulla ollut Suomessa.
Vuokranantajan tehtävä ei ole hankkia verhoja tai tulla avaamaan ikkunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sossu maksaa sun sähkölaskun, niin laita se tuuletin pakastimeen ja ovi auki. Kierrätyskeskuksesta haet joka huoneeseen pakastimen ja tuulettimen.
vain kohtuulliseksi katsottu sähkölasku maksetaan. vuokranalennusta voi pyytää jos 30 astetta on huoneistossa. terveysriskit huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suomessa ei ole yöllä ikinä kuuma. Avaa ikkunat selälleen iltaisin: ongelma ratkaistu.
Toissa kesänäkin oli täällä 27 astetta yöllä, siis ulkona
Ap
Et takuulla ollut Suomessa.
Kyllä oli ihan Helsingissä
Ap
Lähinnä kaasusuihkuun taitaa saada tukea.
Kyllä liian kuumassa asunnossa kärvistely on pahimmillaan hengenvaarallista, jos ihminen on esim. monisairas. Minulla on sydän- ja keuhkosairaus ja hankin asuntooni ilmalämpöpumpun 2 v osamaksulla. Yleensä en hanki mitään osamaksulla, mutta tämä hankinta oli pakko tehdä terveyssyistä. Olen ollut hyvin tyytyväinen. 30 asteen sisälämpötila on aika selkeä terveyshaitta kenelle tahansa.
Mitä asioita sinun pitäisi hoitaa, jos elät Kelan tuilla? Oikea paikka valittaa on taloyhtiö, jos asunto käy liian kuumaksi.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee 👴🏻💛👍🏻
Ilmoitettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et taida ymmärtää thermodynamiikan lakeja?!
Minun mielestäni pitäisi siinä tapauksessa, jos on jokin sairaus tai syy ja lääkärinlausunto, että asunnon kuumuus aiheuttaa terveys ongelmia. Itse en saanut vaikka sain kolme kertaa sairauden takia lämpöhalvauksen ja lämpöuupumuksen.
Autismi ja muita sairauksia on minulla jotka vaikuttaa etten kestä kuumuutta. En pysty nukkua enkä syödä enkä tehdä mitään.
Hengenahdistusta myös tulee, jos asunnossa on liian Kuuma.
Ilmastonmuutoksen takia on enemmän helteitä ja ne kestää pidempään. On aika kidutusta, jos pitää asua liian kuumassa asunnossa koko kesän ilman minkäänlaista helpotusta. Itse muutin pois liian kuumasta asunnosta siellä oli jopa talvella yli 25 astetta. Kaikille ei kuumuus ole ihanuutta .ja en aio nauttia .minä nautin siitä kun kerrankin on hyvä kesä . Vilukissat voi laittaa enemmän sitä vaatetta mikäli ulkona ei muka millään tarkene, kun on 20 astetta.
Minulle 22 on helle jo ja minusta se oli ennen helle raja mutta se muutettiin ylöspäin mutta kukaan ei muista tuollaista että taitaa olla Mandela efekti
Eikäs nyt melkeen jokainen toitota joka paikassa et vihdoinkin tulee lämmintä. Nauttikaa nyt sitten
Poista ikkunat. Yli 30 astetta ei täyty koko kesänä.
Tietenkin maksaa. Sehän on ihmisoikeusrikkomus jos ihminen pakotetaan käristymään asunnossaan