Ilta-Sanomat: Sarjamurhaaja Järvenpäässä mur hasi 28-vuotiaan Tuulan - onko tämä syy miksi naiset eivät enää uskalla liikkua yksin?
Mammat, nyt itkettää. 28-vuotias Tuula lähti asioilleen Kellokosken psykiatrisesta - eikä koskaan tullut takaisin. Maanviljelijä löysi hänen ruumiinsa metsiköstä, makaamassa kasvot alaspäin. Sadistinen, brutaali teko. Yli 30 vuotta myöhemmin poliisi vihdoin myöntää, että murha tapahtui aivan löytöpaikan vieressä.
Ja mikä pahinta - poliisi arvelee, että kyseessä voi olla sarjamurhaaja, joka on ollut liikkeellä Järvenpäässä vuosia. Kuinka moni nainen on kuollut, koska kukaan ei ottanut vihjeitä vakavasti?
Miksi tällaisten tapausten annetaan unohtua? Miksi naisen henki on edelleen näin vähän arvoinen tässä maassa?
Miten me äidit, siskot, tyttäret voidaan tuntea olevamme turvassa, kun sarjamurhaajat kulkevat vapaana, ja poliisi on hiljaa vuosikymmeniä?
Puhukaa mulle. Pelottaako teitäkin joskus lähteä yksin lenkille? Kuka suojelee meitä, jos ei edes valtio?
Kommentit (5)
Lopeta tuo "mammat"-lässytys, niin joku voi ehkä haluta keskustella.
Tuo tapahtui 1991 ja kyseessä oli vain epämääräinen "teoria". Suomen historia ei oikeira sarjamurhaajia tunne ellei näitä lääkeruiskupelleilijöitä lasketa.
Alkaako naiset vihdoinkin tajuaamaan että on maailmassa pahoja ihmisiä?
Moi, eihän poliisilta voi mitään odottaaosataan vaan juoda kahvia, leikkiä valtion maksamilla leikkikaluilla, ym. ja eri toteen kuiskia korviin kaiken laista paskaa jotta saadaan ihminen tekemään jonkun väkivaltaisen teon. Esim. lähiaiikoina täysin sivullisten puukotuksia!!! Kaikki tämä on kyllä poliisin järjestämää mutta kun puhutaan töistä niin laittaisi takin päälle ja lähtis etsimään! Ei puhettakaan et hoitaisi oman työnsä kunnolla, ilmeisesti on vainoaminen ainoa mitä poliisi osaa nykyään tehdä.
kysymys kuuluu?? Onko oikein kun invaliidia on Järvenpäässä vainottu ja yllytetty itsemurhaan ainakin yli vuoden POLIISIN Ja parin siviili-ihmisen voimin joille poliisi on antanut poliisin valtuudet noin vaan??? Niin että nuorien aikuisten tulee kärsiä siitä rangaistus, hengellään ja terveydellään???
itse olen sitä mieltä et jos ei muuta osata niin istuisi sen tekopeniksen päällä eikä tekisi yhtään mitään, ettei heidän toiminnallaan tulisi yhdenkään sivullisen enää kärsiä.
Huoh.