Kauanko selviäisit ostamatta vaatteita?
Tarkoitan uusia kaupoista tai käytettyjä kirppiksiltä.
Kommentit (34)
En ole 20-22 vuoteen ostanut kuin sukkia ja alushousuja. 2 bändi-paitaa keikoilta. Korjauttanut kyllä farkkuja, paitoja, huppareita, takkeja jne. Muutama kaveri on tehnyt tumppuja, kaulaliinoja, pipoja, villasukkia yms.
en tiedä mutta se tulee selviämään pian sillä olen juuri jäämässä työttömäksi ja kaikki raha mitä tulen saamaan menee vuokraan, laskuihin, lääkkeisiin ja ruokaan eli vaatteita ei enää ostella tai jos jotain pakko saada niin ostan torista käytettynä.
No nyt on mennyt vuosi.
Tai no sukkahousut ostin joulukuussa
Ostin viimeksi halpoja ja kestäviä paitoja. Kai monta vuotta, laskin että ylimääräisillä tuloilla voi kerran vuodessa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopun ikääni.
Samoin! Vein vasta 3 pahvilaatikollista omia vähän käytettyjä vaatteita SPR:n Konttiin. Lisääkin vien lähiaikoina.
En ole asettanut itselleni täyskieltoa uusien vaatteiden suhteen. Mutta harkitsen nykyään hyvin tarkkaan jokaisen ostokseni.
Näillä jotka nyt omistan, pärjäisin lopun ikääni.
Mulla on todella vähän vaatteita, joten ne myös kuluu ihan eri tavalla kuin jos olisi kaapillinen vaatetta, jota kierrättää. Tänä vuonna olen ostanut kolmet pikkuhousut ja yhdet farkut uutena sekä kesäisemmät housut kaverin kirppispinosta. Tässä vaatteiden ostamisessa auttaa paljon, kun haluaisi laatua mutta kaupoissa on pääasiassa tarjolla ohutta, läpinäkyvää lirpukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alusvaatteet/sukatkin kestäny jopa 10-vuotta tai ylikin. Mietin kanssa mitä alusvaatteita ihmiset käyttää kun rikki menee.
Elastaani murenee alusvaatteissa ja sukissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä alusvaatteita oikein käytätte kun ne hajoaa niin helposti?
Tuota minäkin vähän ihmettelen. Minulla on yli 10v vanhoja alkkareita jotka menevät pyykkiin aina yhden päivän käytettyäni. Ehjiä edelleen.
Ihan toivoisin, että hajoaisivat niin saisin uusia, mutta ei.🙈
Köyhillä tuo on arkipäivää. Ollut vuosia. Pelkäät että hajoaa ja uutta ei ole.
Vähän riippuu. Jos täytyy näyttää varakkaalta ja tyylikkäältä, niin ehkä 5-15 vuotta, jos voisin pukeutua hienosti vain arkena poiketen.
Olen jotain hankkinut viimeksi pari-kolme vuotta sitten. Moni vaate on yli kymmenen vuotta vanhoja. Painoa tullut lisää vain n. 2-4kg ja mahtuvat edelleen hyvin. Paino vähän jojoilee kun välillä maistuu ruoka vähän ja joskus vähän paremmin.
Minä olen ollut jo yli viisi vuotta työttömänä. Voin edelleen pukeutua minkkiturkkiin, cashmirvillaiseen villakangastakkiin, silkkihuiveihin, jakkupukuihin ja lukuisiin cocktailmekkoihin.
Olen edelleen tytlikkäämpi kuin moni muu.
oikeastihan asia ei edes ole rahasta kiinni, vaan minun osaamisestani,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alusvaatteet/sukatkin kestäny jopa 10-vuotta tai ylikin. Mietin kanssa mitä alusvaatteita ihmiset käyttää kun rikki menee.
Elastaani murenee alusvaatteissa ja sukissa.
jep, sitä voisi kuvitella että 10v vanhat alkkarit pysyy ylhäällä enää päällyshousujen ansiosta :D sitä paitsi on tutkittu että tekstiilit jotka ovat ihossa kiinni, pitäisi vaihtaa parin-kolmen vuoden välein uusiin, peseminen ei poista enää kuluneemmasta kankaasta kaikkia bakteereita. Sama koskee myös liinavaatteita eli jos on vain pari liinavaatesettiä käytössä.
Pfaffin ompelukone ja peitetikkikone, Janomen saumuri. Materiaalit ostan nettikaupoista.