Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyvanhemmat eivät kiellä lapsiaan?

Vierailija
08.06.2025 |

Siis vaikka nämä lapset tekevät väärin ja käyttäytyvät huonosti? Kiinnostaisi oikeasti tietää. Olen tässä viime päivinä katsonu vierestä naapureiden touhuja alle kouluikäisten lastensa kanssa. Lapset saatavat karjua niin lujaa kuin keuhkoista lähtee, juoksennella toisten pihoilla, ym. Ja vanhemmat toljottavat mitään sanomatta vierestä. En vain tajua. Itse en olisi lapsena todellakaan saanut karjua pihalla niin, että kaikkien lähitienoolla asuvien korvat soi. Ja kyse ei ole huono-osaisista perheistä.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoja ihmisiä eivätkä ole kiinnostuneita yhteiskunnallisesta näkökulmasta.

Lapsia täytyy rakastaa ja kasvattaa.

Rahalla tätä ei voi tehdä.

Elämä ei ole ilmainen lounas.

Miten olet elänyt elämäsi?

Vierailija
2/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska omat vanhemmat kielsivät heitä ja se tuntui kurjalta :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä nykyvanhemmat? Jo ainakin 70-luvulla moni innostui vapaasta kasvatuksesta, jossa ei lapsia kielletty vaan panostettiin luovuuteen ja uskottiin, että lapset oppivat yrityksen ja erehdyksen kautta. Seuraukset olivat välillä perin omituisia.

Vierailija
4/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallaa tekevät omille lapsilleen tuolla ja tulevaisuudessa heidän lapsensa tekevät myös toisille.

Vierailija
5/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurikasvatus on lasun paikka eikä sitä paitsi muutenkaan tätä päivää. Nykyisin kasvatetaan tunnetaidot huomiomalla ja lasta positiivisesti vahvistamalla.

Vierailija
6/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tule tunnelukkoja sieluun.

Vierailija
7/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurikasvatus on lasun paikka eikä sitä paitsi muutenkaan tätä päivää. Nykyisin kasvatetaan tunnetaidot huomiomalla ja lasta positiivisesti vahvistamalla.

😂

Vierailija
8/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvanhempien huomio on enimmäkseen puhelimessa. 

Vierailija
9/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmeetä pumpulia, nimetkin on sellaisia "hattivatti" "huilutuutti" "Vilskutti-elmeri" 

ruoskaa noille vanhemmille pitäis antaa. 

Vierailija
10/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla vanhemmilla ei ole itselläänkään käytöstapoja/eivät osaa elää muita kunnioittavasti. Pitäisi ottaa lapset pois tuollaisilta.

Vierailija
11/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yleistää. Aina on ollut typeriä ja viisaita ihmisiä. Ja niin on nykyäänkin. 

Vierailija
12/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuri ja kurittaminen ovat kaksi eri asiaa. Tunnetaidot ja kuri eivät sulje pois toisiaan. Lapsi olkoon taideteos, mutta kuri olkoon kehys, mikä määrittää taideteoksen ääriviivat. 

Vierailija
13/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyvanhempien huomio on enimmäkseen puhelimessa. 

Sen olen huomannut. Omituista kun vanhemmat eivät kommunikoi lastensa kanssa, eivätkä ohjeista lapsiaan. Lapset ovat kyllä hyvin hoidetun näköisiä ja kauniisti puettuja. Aikuisen vahvin tunnekontakti syntyy puhelimensa kanssa?

Vierailija
14/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kieltää lasta mutta ei lapsi tottele. Eikä lasta kurittamaankaan voi ruveta joten olen joutunut tyytymään tilanteeseen.

Vierailija
15/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se nykyään on!

t.väsynyt varhaiskasvattaja

Vierailija
16/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pariskunta uskoi vapaaseen kasvatukseen, olivat oikein asiamiehiä sen suhteen. 3 poikaa heille syntyi. Ensimmäinen sai aivovaurion kivisodassa kun päähän osui. Toisesta tuli juoppo ja kolmas t@ppoi itsensä. Vanhemmilla hiukset harmaantui ja loppui ne puheet vapaasta kasvatuksesta. 

Vierailija
17/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut kieltää lasta mutta ei lapsi tottele. Eikä lasta kurittamaankaan voi ruveta joten olen joutunut tyytymään tilanteeseen.

Lasun paikka!!!!

Vierailija
18/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se nykyään on!

t.väsynyt varhaiskasvattaja

Sen jälkeen kun tarhatädeistä tehtiin lakimuutoksella varhaiskasvattajia niin eivätpä hekään ole saaneet lapsia kieltää. Joskus entisaikaan lapsia kyllä tarhassakin käskytettiin ("istu!", "hiljaa" jne.) ja jos lapsi ei tottellut niin sitten jäähytettiin, mutta se on mennyttä aikaa.

Vierailija
19/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pehmeetä pumpulia, nimetkin on sellaisia "hattivatti" "huilutuutti" "Vilskutti-elmeri" 

ruoskaa noille vanhemmille pitäis antaa. 

No,no Vanhapiika...

Vierailija
20/65 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla vanhemmilla ei ole itselläänkään käytöstapoja/eivät osaa elää muita kunnioittavasti. Pitäisi ottaa lapset pois tuollaisilta.

Itke lisää  vanhapiika ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme