Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos jaksan vielä 10 vuotta töissä, eläkkeeni tulee olemaan

Vierailija
08.06.2025 |

889€. Näin sanoo KeVan eläkelaskuri. Ei olisi kannattanut edes katsoa. :C

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä työeläkeotteissanne lukee. Kukaan nyt alle 60-vuotiaista ei tule saamaan senttiäkään eläkettä aikanaan. Systeemi romahtaa.

Näin minäkin pelkään. Toivottavasti 5 lasta muodostaa vanhuuden turvani.

- ap

Ja mitenhän sun lasten rahat sulle kuuluu?? 

Vierailija
22/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannataisiko tehdä töitä kotona makoilun sijaan. Mulla taisi olla eläkettä tulossa jotain 5000 euroa kuukaudessa mutta voi toki olla että en selviä elävänä niin pitkälle kun teen töitä niin paljon.

No kannattiko sitten se työnteko? En makoile, vaan teen töitä todella paljon aina silloin kun sitä saan. Mutta olin 15 vuotta kotiäitinä. Eikä sekään ollut makoilua. Mutta kyllä kannatti, muussa kuin rahassa. Harmittaa vaan, että yhteiskunta ei ollenkaan arvosta.

- ap

Ei se ole yhteiskunnan tehtävä, katso että miehesi korvaa sinulle noilta vuosilta menetetyt eläkekarttumat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannataisiko tehdä töitä kotona makoilun sijaan. Mulla taisi olla eläkettä tulossa jotain 5000 euroa kuukaudessa mutta voi toki olla että en selviä elävänä niin pitkälle kun teen töitä niin paljon.

Taidat vain ryypätä niin paljon 

Vierailija
24/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattiko sitten se työnteko? En makoile, vaan teen töitä todella paljon aina silloin kun sitä saan. Mutta olin 15 vuotta kotiäitinä. Eikä sekään ollut makoilua. Mutta kyllä kannatti, muussa kuin rahassa. Harmittaa vaan, että yhteiskunta ei ollenkaan arvosta.

- ap

Omien lasten hoitamisesta ei saa palkkaa eikä siitä makseta eläkevakuutusmaksua. Omat lapset, huomaa ensimmäinen sana tässä lauseessa.

Vierailija
25/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hakea takuueläkettä jonka määrä on noin 986,30 euroa kuukaudessa jos eläke muuten jää tuon alle. Sen saa vaikka olisit ollut koko elämäsi työttömänä eli ei työnteostasi ollut mitään hyötyä eläkemielessä.

Ap ei tule saamaan takuueläkettä, sitä vastoin tämä tulee saamaan kansaneläkettä. Määrä on noin 400€.

26/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hakea takuueläkettä jonka määrä on noin 986,30 euroa kuukaudessa jos eläke muuten jää tuon alle. Sen saa vaikka olisit ollut koko elämäsi työttömänä eli ei työnteostasi ollut mitään hyötyä eläkemielessä.

Ja kansaneläkettä saa lisäksi, jos työeläke jää pieneksi. Yksinasuville oma raja, avioliitossa oma raja. Asumislisä yms

Vierailija
27/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Yhteiskunta on antanut sinulle rahallista tukea, lapsilisät, neuvolan, alaikäisten maksuttoman terveydenhuollon ja hammashuollon sekä maksuttoman koulutuksen.

Jos olisit halunnut lisäksi lorvivuosien osalta eläkettä, sen olisi pitänyt tulla puolisosi rahapussista, mutta nähtävästi hän ei ollenkaan arvostanut sinun oleil

Just on mediassa hyvä tapaus siitä antaako suomi koulutuksen vai onko se pakko  siten ettei voi koti koulua edes käydä. Kas kun et kehunut kuinka aikuisilla on kaikki ihanan ilmaista kuten koulutus ja terveydenhuolto kun tiedät sen olevan täyttä valhetta.

Vierailija
28/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä työeläkeotteissanne lukee. Kukaan nyt alle 60-vuotiaista ei tule saamaan senttiäkään eläkettä aikanaan. Systeemi romahtaa.

- ap

Joskus lapset rakastaa omaa äitiään. tietenkin on niitä jotka on laitoksissa hyvin nuorena jos oma äiti on esim. Nisti. Kuulostiko tutulle?

Vierailija
29/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Eri, mutta tiesit kai kotiäidiksi ryhtyessäsi että siitä ei silloin kertynyt eläkettä?

Jos tiesit niin sinun olisi pitänyt sopi miehesi kanssa että hän antaa sinulle sopivaksi näkemänne summan sijoituksiin. Näin monet ovat tehneet ja hyväksi nähneet, ja näin taas kerran yhtieskunta pelastuu.

Vierailija
30/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Joskus lapset rakastaa omaa äitiään. tietenkin on niitä jotka on laitoksissa hyvin nuorena jos oma äiti on esim. Nisti. Kuulostiko tutulle?

Ei henkilökohtaisesti. Mun vanhemmat on tehneet töitä ikänsä, tosin pienipalkkaisena. Tulevat kuitenkin toimeen eläkkeellään ja säästöillään. Itse olen myös tehnyt aina töitä. Meidän suvussa ei ole koskaan oletettu että jonkun elämä kustannetaan. Jokainen on rahansa tienannut. Ja ihan rakastetaan toisiamme ja nähdään viikottain. 

Vierailija
31/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just on mediassa hyvä tapaus siitä antaako suomi koulutuksen vai onko se pakko  siten ettei voi koti koulua edes käydä. Kas kun et kehunut kuinka aikuisilla on kaikki ihanan ilmaista kuten koulutus ja terveydenhuolto kun tiedät sen olevan täyttä valhetta.

Jos meinaat sitä perhettä, joka on ollut kadoksissa jo vuoden, se ei johtunut kotikoulusta. Meidän koulupiirissämme on tällä hetkellä viisi lasta kotikoulussa, eikä heitä uhkaa yhtään mikään huostaanotto tai muukaan. He ovat hoitaneet asiansa hyvin. Se kadonnut perhe asui hirveässä röttelössä, jossa oli 90 neliötä kymmenelle hengelle, ja jos tuosta alasta oli lohkaistu vielä vessaan ja pesutiloihin, mietipä sitä ahtautta. Voin kylläkin kuvitella, että siellä on ulkohuussi ja ulkosauna. Kotiopetus on ollut aivan retuperällä, eikä se ollut huostaanoton syy vaan vain lisäperuste. Pääosin huostaanotto tehtiin asuinolojen ja lasten muusta maailmasta eristämisen takia.

Vierailija
32/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diskonttaa siihen 10% vuosittainen reaali-inflaatio.

Vierailija
33/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Kotiäitiyttä arvostetaan yhtä paljon kuin olisit rikollinen. Yhteiskuntamme arvot on pielessä.

Vierailija
34/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin vaimolle vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen rahaa koko sen ajan kun vaimo hoiti lapsia kotona. Eihän se nyt ollut kaiken kaikkiaan kuin viisi vuotta kotona. Meillä on kolme lasta.

Vaimo voisi halutessaan alkaa nostamaan noita vapaaehtoisen eläkerahaston rahoja kun täyttää 60. Ne rahat on ollut rahastoissa. Kaiken kaikkiaan nyt 3,5 kertaistunut tähän mennessä. Vaimo jäänee eläkkeelle vasta 15 vuoden päästä.

Vierailija
35/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Täällä kokopäivätyöuraa takana nyt 38 vuotta. Vielä pitää jaksaa 8 vuotta lisää. Lapset tehty työuran ohessa niin että kummastakin olin vuoden ja 2 kk vanhempainlomalla ja kotihoidontuella. Enempään ei ollut varaa. Työtahti kiihtyy koko ajan ja päivät on pitkiä. Jos henki kulkee vielä 8 vuoden päästä, niin bruttoeläke on 3200€/kk. Jo kertaalleen siitä on leikattu 5% ja eiköhän tämä vasemmistovaltio vie siitä loputkin, samoin kuin se verottaa palkat pois työssä käyviltä. Kun ensin on 44 vuotta maksanut eläkemaksuja ja veroja.

Vierailija
36/90 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa siihen päälle vielä, vero kannattaa alunperin laskea, muuten otetaan 40 %, mulla on 6,5%.

Vierailija
37/90 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten uni loppui.

Niin, kun kelasta soitettiin että tulee häätö, kun en ole hakenut halvempaa asuntoa enkä töitä.

Vierailija
38/90 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laiskasti olet töitä tehnyt koko elämäsi ajan jos eläkekertymä noin alhaiseksi jäänyt.

Vierailija
39/90 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta olin 15 vuotta kotiäitinä. Eikä sekään ollut makoilua. Mutta kyllä kannatti, muussa kuin rahassa. Harmittaa vaan, että yhteiskunta ei ollenkaan arvosta."

Miksi yhteiskunnan pitäisi arvostaa sinun kotona makoilua? Mitä järkeä siinä olisi jos kotona lorvailusta alettaisiin antamaan muhkea rahallinen palkinto?

Ja ei, lasten takia ei tarvitse olla vuosikymmenestä toiseen kotiäitinä. Tottakai siis SAA olla, mutta ei se ole yhteiskunnan tehtävä rahoittaa sitä valintaa.

Vierailija
40/90 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Onko sinulla varaa antaa omille vanhemmillesi kymmeniä tuhansia euroja joka vuosi elatusapua? Miksi kuvittelet, että sinun lapsillasi tulee olemaan ylimääräistä rahaa sinulle annettavaksi?