Olen itse tohtorismies, mutta naisen koulutustasolla ei ole merkitystä, jos haluaisin parisuhdetta
En ymmärrä, mitä hyötyä on koulutuksesta, kun parisuhdetta ajatellaan.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex työkaverin mies oli tohtori, ex työkaveri oli noin 60 vuotias kun töihin lähti, yli 30 vuotta hoiti lapsia ja kodin, että mies saa tutkia.
Yli 30 vuotta kotona olemista on sekä tyhmää että tarpeetonta. Pikkulapsiaika ei kestä noin kauan. Entä kun mies ottaa avioeron niin vaimo on täysin tyhjän päällä ja pahimmillaan menettää erossa myös lapset, kun ei ole varaa elättää heitä yksin. Lisäksi eläke kertyy olemattomaksi.
Ei kestä, tiedän kyllä. Eikä tuo pariskunta eroamassa ollut edes, mies vain jatkoi tutkimuksia vaikka jäi eläkkeelle ja vaimo jatkoi hääräämistä kotona ja töissä. Lapset oli jo aikuisia.
Älykkyys ja sivistys korreloi koulutustason kanssa sikäli, että älykäs voi tehdä duunarihommia mutta tyhmästä ei ole sivistystä edellytettävään kanssakäymiseen.
Tohtoritasolla on aika vähän ihmisiä tässä maassa, joten puolison löytäminen niistä piireistä olisi muutenkin haasteellista.
Usein huonopalkkainen vähän koulutettu mies ei mitenkään kykenisi ottamaan tohtorinaista puolisokseen, koska ylpeys ei kerta kaikkiaan taivu siihen.
Ei naisen koulutuksella sinänsä ole kovin paljon merkitystä, mutta siihen liittyy paljon positiivisia asioita, kuten sivistys, älykkyys, sitkeys, ahkeruus, samanlainen arvomaailma, samanlainen elämänkokemus, hyvä terveys jne. Inhoan tyhmiä ihmisiä.
Toinen tohtorismies
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys ja sivistys korreloi koulutustason kanssa sikäli, että älykäs voi tehdä duunarihommia mutta tyhmästä ei ole sivistystä edellytettävään kanssakäymiseen.
Tohtoritasolla on aika vähän ihmisiä tässä maassa, joten puolison löytäminen niistä piireistä olisi muutenkin haasteellista.
Usein huonopalkkainen vähän koulutettu mies ei mitenkään kykenisi ottamaan tohtorinaista puolisokseen, koska ylpeys ei kerta kaikkiaan taivu siihen.
Ah, eli tohtorisnainen kyllä ottaisi röi ukon, mutta kyse onkin siitä, ettei röi ukon ego kestä tohtorisnaista ja siksi röi ukot eivät "saa" tohtorisnaista, kun eivät itse sellaisia kelpuuta. Voin vähäisellä koulutuksellani sanoa, ettei olisi mitään ongelmaa akateemisen ja paremmin tienaavan kumppanin kanssa, jos muut asiat klikkaisivat. Ehkä olen poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisen koulutuksella sinänsä ole kovin paljon merkitystä, mutta siihen liittyy paljon positiivisia asioita, kuten sivistys, älykkyys, sitkeys, ahkeruus, samanlainen arvomaailma, samanlainen elämänkokemus, hyvä terveys jne. Inhoan tyhmiä ihmisiä.
Toinen tohtorismies
Olen kovien tieteiden tohtori ja olen huomannut elämässäni sen, että minulla on kovin vähän yhteistä pehmotieteiden tohtorin kanssa. Kysymyshän on maailmankuvasta. Pärjään kyllä sellaisen ihmisen kanssa hyvin koulutuksesta riippumatta, joka hyväksyy reaalimaailman todellisuudeksi.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vain tissien koolla on merkitystä.
t. Tohtorismies
Ok. Kuinka isot tissit aiot laitattaa, riittääkö 3 litraa. Olet varmaan tosi komea uusine tisseinesi.
Koulutustaso ei kerro aina älykkyydestä vaan siitä, että on opettelut asioita tenttiä varten ulkoa.
Itse en ole käynyt lukiota, mutta englanninkielen taitoni on parempi kuin jollain lukion käyneellä. Työtehtävissä käyttänyt asiantuntiajatehtävissä englannin kieltä ja luultavasti parempi ruotsi kuin lukion käyneellä.
Miksi lukioon pitää mennä kun korkeakouluun ja yliopistoon pääsee ilman lukiotakin?
Juu hyvä. Ei muakaan kiinnosta seurustella miehen kanssa pelkästään koulutustason tai tittelin perusteella, täytyy olla muutakin.
En minäkään valinnut miestäni koulutustason takia eikä hän ollut vielä yliopistossa, kun tapasimme. Käytännössä olen kuitenkin huomannut, että samanlainen tausta yhdistää ja erilainen erottaa, sillä seurustelin nuorena hyvin erilaisesta taustasta olevan nuoren miehen kanssa. Merkitystä ei siis ole niinkään koulutuksella, vaan taustalla.
Luokkaerot eivät muutu sillä, että lukee itsensä tohtoriksi ja ansaitsee enemmän kuin vanhempansa tai toisin päin, tekee luokkalaskun. Eli luokkanousun tai -laskun tehnyt ihminen voi hyvin olla tyytyväinen näennäisesti toisenlaista statusta olevan ihmisen kanssa - koska heidän taustansa on sama. Naisessa voi esimerkiksi tärkeää olla vain kodinhoitohalukkuus ja ulkonäkö, ei tarvita keskustelutaitoa, koska naisen paikan nähdään olevan hellan ääressä lapsia tuuditellen.
Sen verran parinvalinnasta on hyvä tietää jälkeläisiä ajatellen, että molempien perimä vaikuttaa lasten perimään. Ja tutkitusti naisen koulutustaso ennustaa paremmin lasten tulevaa sijoittumista opinnoissa ja työelämässä kuin miehen. Johtunee siitä, että naiset yleensä viettävät lasten kanssa enemmän aikaa kuin miehet.
ÄLykkyysosamäärä on täysin vanhentunut termi. Itse tiedän yhden Mensalaisen, joka on työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysongelmien vuoksi.
Yhdysvalloissa ei oteta toimitusjohtajiksi ihmisiä, joiden älykkyysosamäärä on yli 135.
Korkea älykkyysosamäärä ei ole tae menestyksestä tai onnellisesta elämästä. Luonne on tärkeämpi asia.