Jos pesukonetta ei saa jättää valvomatta päälle niin mitä se käytännössä tarkoittaa. Saako mennä alakertaan laittamaan ruokaa jos kone on pä
Päällä yläkerrassa?Mennä pihalle pyykit ripustamaan?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mutta ainakaan pesukonevalmistajat eivät ohjeissa kannusta olemaan paikalla.
Miksi se pesukonevalmistajia kiinnostaisi jos sinun kotonasi sattuu vesivahinko? Vakuutusyhtiötä se sen sijaan kiinnostaa, jos sinulla sattuu olemaan kotivakuutus. Vakuutus ei korvaa jos kone on jätetty ilman valvontaa kotiin käyntiin. Meillä kävi kerrostalossa naapurissa niin, että omistaja oli kotona kyllä mutta makuuhuoneessa ja astianpesukone oli keittiössä päällä. Huomasi vasta kun vettä alkoi tulla makuuhuoneen lattialle. Vakuutus korvasi parkettien vaihdon myös alakerran huoneistoon, koska hän oli kotona vaikka ei ollut huomannut veden tuloa lattialle.
Mun kampaajan mies on palomies ja kampaaja kertoi kuinka paljon esim. kahvinkeittimet aiheuttavat tulipaloja. Olen siitä lähtien aina - jo kymmeniä vuosia - irrottanut kahvinkeittimen johdon töihin lähtiessä. Pitemmälle reissulle lähtiessä otan kahvinkeittimen ym. keittiönkoneet, radion ja telkkarin töpselin seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ohjeet ovat siis vakuutusyhtiöiden keksimiä, joilla ne pyrkivät välttämään vakuutuksenottajalle maksettavan korvauksen.
Monethan luulevat, että tämmöiset ehdot ovat ihan lakiin pohjautuvia ja joutuu vankilaan jos ei noudata niitä.
Kuka luulee, että on lakiin perustuvia? Kaikkihan sen tietää, että kyse on pelkästään vakuutusasioista.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan hysteerisesti mummot mutta olen koko elämäni aikana laittanut koneen aina päälle ajastimella kun lähden töihin.
Minä en enää uskalla.. . Minulla pyykkikoneen vesiputki oli haljennut ja vettä tuli eteisessä asti vastaan, kun palasin kotiin. Oli valunut useamman tunnin. Olohuoneen ja eteisen lattiat pilalla. Tuttavallani taas oli puhelimen laturi syttynyt palamaan, kyllä näitä sattuum
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan hysteerisesti mummot mutta olen koko elämäni aikana laittanut koneen aina päälle ajastimella kun lähden töihin.
Meitä ei haittaa, jos sinulle tulee vesivahinko tai tulipalo. Siitä vaan sitten.
Tuoli koneen eteen ja odottamaan. Ei saa edes puhelinta tai kirjaa katsoa.
Sama ruoanlaitossa, sitä kattilaa seistään hämmentämässä. Perkele.
Vierailija kirjoitti:
Aika vastuutonta porukkaa. Itse teen eväät ja otan kirjan, viltin, alusastian ja tuolin mukaan pesutupaan ja vahdin haukkana konetta.
Hauska vitsi hohhoijaa🥱
Pitää olla vieressä vahtimassa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla syttyi pesukone palaamaan, mutta onneksi oli kotona, kun palohälytin alkoi soida. Kaikkea voi sattua, joten en ikinä jättäisi pesukonetta päälle, jos itse lähden kotoa pois. Sama pätee astianpesukoneeseen.
Kuuluisa kaveri 🤣😆
No kai nämäkin jonkun kavereita oli:
Uutinen muutaman kuukauden takaa. Lisää löytyy vaikka kuinka paljon kun Googlettaa.
Meillä vuotohälytin laittoi pääsulun kiinni ja ilmoitti siitä kahteen eri numeroon.
Savuhälytin myös ilmoittaa jos havaitsee savua.