Naiset syövät suolaa keskimäärin 6,9 g per vrk ja miehet hurjan 9,5 g. Makuaisti turrutettu
Verenpainetauti ja ylipaino vaanivat ja suolasta seuraavaa janoa paikataan syömällä ja juomalla lisää
Kommentit (21)
Kokkiohjelnat kaikki: suolaa (ja pippuria)
Esim Aihinen avoimesti sanoo ja näyttää. Käyttää.
Melkein pakko. Siis jos syöt ravintolan tai ruokalan ruokaa tai ostat valmisteita.
Itse on tehtävä kaikki raaka-aineista jo alle 5 g pyrkii.
Just katsoin eri tuotteiden suolapitoisuuden. Lähes kaikissa 2% suolaa
Kannattaa tehdä enemmän itse ja jättää siitä suola lähes kokonaan pois
Olen hoikka ja verenpaineeni on ihanteellinen vaikka syön paljon suolaa. En näe mitään syytä muuttaa elintapojani.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa mitä ostaa. Leivissä valtavat erot.
Leipä on yksi isoimpien suolan lähteitä valmisruokien ja ravintolaruuan lisäksi.
No käsienheiluttelijanaisille riittää se itusalaatti päivän ruoaksi, miehet tarvitsee ihan oikeaa ruokaa 🖕
Suolasta ei ole terveelle ihmiselle mitään haittaa. Maun mukaan ja menee oikein.
Vierailija kirjoitti:
Suolasta ei ole terveelle ihmiselle mitään haittaa. Maun mukaan ja menee oikein.
On. Aiheuttaa suolaa ja sydän ja verisuonitauteja
Munuaisten vajaatoimintaa ja aivohalvaus voi tulla
Mulla menee 30-40g suolaa päivässä eikä ole mitään terveysongelmia tai ylipainoa
M54
Suolaa menee yli suositusten, mutta toisaalta en syö yhtään makeaa. Olen lisännyt lihansyöntiä, koska lihansyönti on terveydelle hyväksi. Hongkongissa syödään maailman eniten lihaa ja hongkongilaiset elävät pisimpään maailmassa.
En lisää suolaa muualle kuin pastan keitinveteen. Silti varmaan ylittyy suolasuositukset kun käytän valmiita soijapohjaisia wokkikastikkeita ja valmiita tomaattikastikkeita pastalle. Syön kaupan leipää ja juustoa ja joskus valmiita kasvisproteiinieineksiä, jotka ovat aina voimakassuolaisia kun sen pienen printin kotona suurennuslasilla näen lukea.
Hullua jos ei mitään kaupan laajasta elintarviketarjonnasta saisi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee 30-40g suolaa päivässä eikä ole mitään terveysongelmia tai ylipainoa
M54
Ei tarvi tulla kuin kerran se aivoinfarkti ja munuaisia on se yksi pari. Etukäteisoireita ei ehkä tule ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Suolaa menee yli suositusten, mutta toisaalta en syö yhtään makeaa. Olen lisännyt lihansyöntiä, koska lihansyönti on terveydelle hyväksi. Hongkongissa syödään maailman eniten lihaa ja hongkongilaiset elävät pisimpään maailmassa.
Maailman pisimpään eläneet on eläneet elämänsä ekat 80 vuotta syöden hyvin niukasti yhtään mitään.
En syö noin paljoa eikä mua kiinnosta minkä verran muut syövät.
Vierailija kirjoitti:
Missä on noin paljon? Tavalliset lihat, puurot, perunat, kasvikset, riisi jne ei sisällä todellakaan 2% suolaa
Leikkeleet sen sijaan sisältää.
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö näin paljon. Lisättyä suolaa vähän aamupuurossa ja kasviksissa. Piilosuolaa leivässä ja raejuustossa. Olen vähän yutkaillut näitä. Juon myös melko runsaasti.
Että alkoakin vielä menee, tsot tsot
Itse en syö näin paljon. Lisättyä suolaa vähän aamupuurossa ja kasviksissa. Piilosuolaa leivässä ja raejuustossa. Olen vähän yutkaillut näitä. Juon myös melko runsaasti.