Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni kastikejämä seisoi huoneenlämmössä kolme päivää

Vierailija
07.06.2025 |

Puoliso laittoi sen maizenakastikejämän 3. päivänä jääkaappiin.

Nyt illalla kysyin, että mitä tämä on tässä kupissa jääkaapissa?

Eli hän olisi käyttänyt sen huomenna tai sitä seuraavina päivinä.

Kuulemma sen voi syödä, ja kysyi, että no meneekö se pilalle.

Minä siihen, että sehän oli kolme päivää pöydällä, ja mietipä itse.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on lohduton. 

Jäävuorisalaatin jämään -joka oli jääkaapissa- hän meinasi silputa tuoretta salaattia lisää sekaan .

Vierailija
2/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä kastike, että salaatti oli tehty jo toissapäivänä. Salaattijämä oli tummunut jo, mutta sekaan meinasi uutta laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu mitä siinä kastikkeessa oli muuta kun maizenaa. Ja miksi se oli kolme päivää pöydällä? Ette siis siivoa keittiötä kolmeen päivään kumpikaan? No joidenkin keittiöt valitettavasti vaan on karseita,nähty on.

Vierailija
4/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu mitä siinä kastikkeessa oli muuta kun maizenaa. Ja miksi se oli kolme päivää pöydällä? Ette siis siivoa keittiötä kolmeen päivään kumpikaan? No joidenkin keittiöt valitettavasti vaan on karseita,nähty on.

Siivoan päivittäin. Nyt oli kokeilu. Katsoin, että kuinka kauan kastike on pöydällä, jos minä en tee sille mitään. Oli nimittäin puolison tekemä ja hänen siihen jättämä. Puoliso teki ruokaa eka kerran 5 vuoteen.

Kerkesin jo ilahtua, että hän olisi heittänyt sen jätteisiin. Pettymyksekseni se oli kupin pohjalla jääkaapissa.

Vierailija
5/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastikkeessa oli vain maizenaa ja mausteita.

Keittiömme on siisti. Puoliso vain jätti sen kastikkeen pöydälle.

Vierailija
6/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samaa.  Asutaan nyt erillään niin viikonloppuisin siellä ollessa heitän pöydiltä roskiin ja siivoan muutenkin.  Ei kuulema jaksa töiden jälkeen.

Vierailija
7/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoan päivittäin. Nyt oli kokeilu. Katsoin, että kuinka kauan kastike on pöydällä, jos minä en tee sille mitään. Oli nimittäin puolison tekemä ja hänen siihen jättämä. Puoliso teki ruokaa eka kerran 5 vuoteen.

Kerkesin jo ilahtua, että hän olisi heittänyt sen jätteisiin. Pettymyksekseni se oli kupin pohjalla jääkaapissa.

Ai,mä kyllä kysyn eli kommunikoin tai sanon et sun jutut on vielä pöydällä, tuu tekee näille jotain. Miksei puoliso siivoa päivittäin ? Tottakai se ajattelee et sä sen korjaat jos sä keittiön siivoat.

Vierailija
8/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuskenaarioni on, että hän olisi "jatkanut" kastiketta lisäämällä siihen lisää vettä ja mazenaa vaikka jonain päivänä.

Kuten meinasi jatkaa vanhaa salaattia uudella salaatilla.

-ap

Vierailija
9/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai,mä kyllä kysyn eli kommunikoin tai sanon et sun jutut on vielä pöydällä, tuu tekee näille jotain. Miksei puoliso siivoa päivittäin ? Tottakai se ajattelee et sä sen korjaat jos sä keittiön siivoat.

Enpä siivonnut kun oli hänen huki eka kerran 5 vuoteen. -ap

Vierailija
10/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samaa.  Asutaan nyt erillään niin viikonloppuisin siellä ollessa heitän pöydiltä roskiin ja siivoan muutenkin.  Ei kuulema jaksa töiden jälkeen.

Mun puolisolla taas evvk hygienia muuten vaan. Neuvot ei mene perille.

Vierailija
11/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuju suolakastike hyvänä pysyy. Mitä ketsuppia ja soijaakin huoneenlämmössä pidetään. Saati tabascoa

Vierailija
12/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai,mä kyllä kysyn eli kommunikoin tai sanon et sun jutut on vielä pöydällä, tuu tekee näille jotain. Miksei puoliso siivoa päivittäin ? Tottakai se ajattelee et sä sen korjaat jos sä keittiön

No varsinainen löytö. Pidä kiinni. Muut ei tahdo.

Vierailija
13/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai,mä kyllä kysyn eli kommunikoin tai sanon et sun jutut on vielä pöydällä, tuu tekee näille jotain. Miksei puoliso siivoa päivittäin ? Tottakai se ajattelee et sä sen korjaat jos sä keittiön

Jos se ei siivoa keittiötä muutenkaan,niin vaikea uskoa et teet kerran 5 vuoteen jonkun testin???

Vierailija
14/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttomaksi asian tekee se, että kaikki pitää neuvoa kerta toisensa jälkeen, mutta neuvot unohtuu saman tien. Ihan kaikessa, mikä liittyy hygieniaan etenkin keittiössä.

-ap

Vierailija
15/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuju suolakastike hyvänä pysyy. Mitä ketsuppia ja soijaakin huoneenlämmössä pidetään. Saati tabascoa

Avattua ketsuppia ja soijakastiketta ei säilytetä huoneenlämmössä, säilyy paremmin kylmässä.

Vierailija
16/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduttomaksi asian tekee se, että kaikki pitää neuvoa kerta toisensa jälkeen, mutta neuvot unohtuu saman tien. Ihan kaikessa, mikä liittyy hygieniaan etenkin keittiössä.

-ap

Mitkä neuvot kun ei se siellä tee mitään kun kerran 5 vuoteen. Ei kokkaa,ei siivoa. Porvooseen päin meni jo tää stoori.

Vierailija
17/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos se ei siivoa keittiötä muutenkaan,niin vaikea uskoa et teet kerran 5 vuoteen jonkun testin???"

Tämä oli testi. Ymmärtääkö panna ylimääräisen ylijääneen kastikkeen jätteisiin tai jääkaappiin sen jäähdyttyä.

Hän on kyllä nähnyt minun laittavan ylijääneet jäähtyneet ruuat jääkaappiin jo 15 vuoden ajan.

-ap

Vierailija
18/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mitkä neuvot kun ei se siellä tee mitään kun kerran 5 vuoteen. Ei kokkaa,ei siivoa. Porvooseen päin meni jo tää stoori.

Kyllä hän siivoaa. Tämä jämä oli hänen tekemä kastike. Katsoin, että pystyykö hän ratkaisemaan, miten toimia sen lirun kanssa.

Itse olisin kaatanut jämän ruokailun jälkeen jätteisiin suoraan, ja pessyt pikkukattilan.

-ap

Vierailija
19/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Esim. neuvo, että tiskirätillä ei pyyhitä leikkuulautaa ja tiskialtaan edustan lattiaa vuoroin eikä koskaan. Esim. että ruokapöydältä ei pyyhkäistä ruuan muruja ja sokerimunkista varissutta sokeria lattialle.

-ap

Vierailija
20/34 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää neuvoja esim. Tiskialtaaseen laittamiani astioita ja aterimia ei oteta käyttöön ennen kuin ne on pesty.

Olen haarukalla nostellut kanafileitä pannulle. Panen haarukan tiskialtaaseen. Hän noukki sen haarukan altaasta syödäkseen sillä pesemättömällä haarukalla kypsiä fileitä.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi