Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko 1200kcl dieetillä?

Vierailija
07.06.2025 |

Olen 174 cm pitkä ja painan kiitettävät 120kg. Edessä siis semmoiset 45-kg pudotettavaa. En kyllä koskaan ole ollut normaalipainoinen. Vaan jo lapsena olin pullukka.

olen nyt suunnitellut että lasken tarkasti kalorit, syön sellaiset 1200kcl edestä terveellistä ruokaa. Liikun lenkkeillen, uiden ja jumpaten. 

lähteekö läski tuolla tavalla? Minulla on apuna lihavuuden hoitoon rybelsus. Ei ole diabetestä. Onko kommentteja?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin laihtuu.

Vierailija
22/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule onnistumaan. Liian kitudietti lähtöpainoon lähden, mieli kestää aikansa mutta ei tarpeeksi. Lisäksi rasvasolujen määrä pysyy, eli lihot nopeasti takaisin jos et elä loppuelämääsi kituruokavaliolla. Terveydelle tuollaisesta jojokuurista on vain haittaa, kadotat lihasta, mikä painon taas noustessa korvautuu rasvalla.

Mutta itsehän tiedät mitä teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putoaa, mutta paino voi nousta tuollaisen dieetin jälkeen todella nopeasti.

Minä lähtisin liikkeelle 1500-1600 kcal:n dieetistä. Sitten kun on 90-kiloinen, voi asiaa arvioida uudelleen. 

Vierailija
24/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei laihduta. Et saa liikunnalla todellista kulutuslisäystä kuin 200-500 kcal päivässä, sekin aika rankalla liikunnalla. Ja sehän on parilla leivällä kuitattu.

Vierailija
25/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kiitos tsempistä. 

joo syön proteiinia ja kasviksia ja täysjyvätuotteita vähän. Ruisleipää. Juustoa vaan harvoin. Marjoja. Rahkaa. Olen alkanut juomalla juomaan myös vettä. Tätä rn aiemmin tehnyt ollenkaan.

Tälle illalle sallin pro feel suklaaproteiiniherkun. 

viesteistänne iloisena lähden lenkille. Sitten saunaan.

Lisää tuohon vielä 2 rkl rypsi- tai oliiviöljyä.

Vierailija
26/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://justcico.com

https://www.losertown.org/eats/cal.php

Nämä laskurit on auttanut minua. 

Vierailija
27/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tunnin lenkillä ja olo on kuun voittajalla.

minulla on husin laihdutusryhmä lääkäri ja hoitaja tukena tässä.

nyt ajattelin palkita itseni tuolla pro feel suklaarahkalla. Se menee mun kaloreihin. Tavallisesti siis syön juurikin tuota rasvatonta rahkaa ja marjoja iltapalaksi.

eli dont worry!

ap

Vierailija
28/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä minkä ikäinen olet. Olen suurin piirtein samoissa mitoissa, mutta olen 60++. Olen tiputtanut nyt kalorimäärään noin 1000kcal/vrk. Paino ei putoa muttei myöskään nouse. Liikun aktiivisesti noin 2 krt/vk, tunnin lenkki. On hyvin yksilöllistä ja ikään liittyvää. Ja nuorena olin laiha, kilot alkoivat nousta 45++ ikäisenä. Toisaalta, mitä väliä. Kuka oikeasti haluaa elää vanhainkotiin rotan syötiksi.

Vierailija
29/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinun nyt aivan alkuun hyvä syödä enemmän kuin 1100 kaloriaa. Elimistö tottuisi uuteen oloon vähitellen. Ehkä 2 viikkoa.

Kuinka paljon syöt päivittäin? Voitko kertoa mistä kalorit tulevat?

Olen syönyt viime kesästä lähes joka päivä perunasipsejä, lihaa ja kastikkeita, kakkuja ja suklaata vallan mahdottomasti.

Kiloja tuli 84 ja nyt olen 2 kuukaudessa pudottanut 9 kiloa. Arvatkaa onko olo ihana. Mutta vatsan kohdalla on kyllä hirveät renkaat, ne ei lähde helposti. Aikaisemmin olin 75 kiloa, tai 72 kiloa, eikä sellaisia paksuja renkaita ollut. No ikää minulla on myös ja pituutta 162 cm.

Vierailija
30/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tule onnistumaan. Liian kitudietti lähtöpainoon lähden, mieli kestää aikansa mutta ei tarpeeksi. Lisäksi rasvasolujen määrä pysyy, eli lihot nopeasti takaisin jos et elä loppuelämääsi kituruokavaliolla. Terveydelle tuollaisesta jojokuurista on vain haittaa, kadotat lihasta, mikä painon taas noustessa korvautuu rasvalla.

Voi kuule kyllä elämä on laihoilla ihmisillä kituuttamista, ei kerrassaan muuta kuin salaattia ja muutama muu kaloria lisäksi.

Aina väitetään, että lihavan laihduttaminen ei kestä. Tärkeää on saada aluksi painoa reilusti motivaation takia pois. Sitten voi aloittaa säännöllisen ruokailutottumusten muuttamisen.

Vierailija
31/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v. 

kalorit tulee ruisleivästä, alentajasta, keittokinkkua, kurkusta

Tofua/kanaa/kalaa täysjyvä riisiä/nuudelia/perunaa

kasviksia/marjoja

rahkaa, raejuustoa

proteiinijauhoa

mitä sanotte?

Vierailija
32/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tunnin lenkillä ja olo on kuun voittajalla.

minulla on husin laihdutusryhmä lääkäri ja hoitaja tukena tässä.

nyt ajattelin palkita itseni tuolla pro feel suklaarahkalla. Se menee mun kaloreihin. Tavallisesti siis syön juurikin tuota rasvatonta rahkaa ja marjoja iltapalaksi.

eli dont worry!

ap

Kerroin juuri omasta muutoksestani. Aloitin radikaalilla hiilihydraattien vähentämisellä. Eli suunta oli ketogeeniseen, siis suunta. Oli hienoa kokea, ettei tee ollenkaan mieli makeaa. Makea aina lisäää makean halua. Se oli ainoa keino päästä alkuun. Kaksi kuukautta eikä mitään varsinaisia makeita. Kyllä se niin oli minun kohdallani. Kannan 9 kg ostoksia kolmanteen kerrokseen ja ajattelen, että nämä kilot ovat olleet minun ympärilläni. Sormet on todella pidettävä hiilareista kurissa.

Vierailija
33/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 48v. 

kasviksia/marjoja

rahkaa, raejuustoa

proteiinijauhoa

mitä sanotte?

En oikein ymmärrä syötkö näitä kaikkia? Nuudelit ja aluksi perunakin pois, tofua en ole koskaan syönyt, ei ole tarpeen. Kourallinen ei yhtään enempää vähäsokerisia kasviksia.

Minusta tärkeää on, ettei lihakset ala katoamaan. Nämä ylimääräiset suurentuneet ihonalueet pitäisi saada supistumaan.

Vierailija
34/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän sinulle tuo 1200kcal. Et voi tietää todellista kulutustasi. En usko, että laihdut turvallisesti. Itse 163cm, 68kg. Haluan tuon 8kg pois, syön 1400kcal ja liikun säännöllisen epäsäännöllisesti. Laihdun 2kg/kk. Tuohon ei mahdu joka päivä päiväkahvi pullaa. Ikääkin yli 50.

Vierailija
35/39 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuu kyllä, mutta ei mitään järkeä! 

Olet syönyt valtavia annoksia, kun pudotettavaa on noin paljon. 1200 kcal on todella vähän ruokaa, etenkin aiemmin syömääsi verrattuna. Mutta jos haluat jojotella, niin kituuta ihmeessä noilla kaloreilla. Voin kertoa, että jossain vaiheessa repsahdat ja se nälkä ei lähde, vaan tulet mättämään kaksin käsin. 

Suosittelen vähentämään kaloreita ennemmin asteittain. Siten kehosi ehtii tottumaan pienempiin annoksiin.

Vierailija
36/39 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä minkä ikäinen olet. Olen suurin piirtein samoissa mitoissa, mutta olen 60++. Olen tiputtanut nyt kalorimäärään noin 1000kcal/vrk. Paino ei putoa muttei myöskään nouse. Liikun aktiivisesti noin 2 krt/vk, tunnin lenkki. On hyvin yksilöllistä ja ikään liittyvää. Ja nuorena olin laiha, kilot alkoivat nousta 45++ ikäisenä. Toisaalta, mitä väliä. Kuka oikeasti haluaa elää vanhainkotiin rotan syötiksi.

Keho menee herkästi säästöliekille alle 1500 kalorin dieetillä. Teet siten noin 25% verran turhaa työtä ollessasi kitudieetillä jo ennen kuin aineenvaihdunta pistää liinat kiinni.

Vierailija
37/39 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kyllä elämä on laihoilla ihmisillä kituuttamista, ei kerrassaan muuta kuin salaattia ja muutama muu kaloria lisäksi.

Aina väitetään, että lihavan laihduttaminen ei kestä. Tärkeää on saada aluksi painoa reilusti motivaation takia pois. Sitten voi aloittaa säännöllisen ruokailutottumusten muuttamisen.

Jos ensin pudottaa painoa rutkasti kitukuurilla, niin elimistö tulkitsee nälkäkuoleman olevan ovella ja vaatii energiapitoista ruokaa torjumaan hengenvaaraa. Kuulostaako hyvältä lähtökohdalta alkaa opetella hyviä säännöllisiä ruokailutottumuksia? Ei se sitä olekaan. Elimistön hätäviestit eivät vaimene, vaikka kuinka järkeilee ettei oikeasti ole kuolemassa nälkään.

Siksi on parempi aloittaa suoraan opettelemalla hyvät loppuelämän tavat. Se ei ole pikaratkaisu, vaan paino putoaa hitaasti, mutta mitä hitaus haittaa, kun suunta säilyy oikeana.

Normaalipainossa pysyminen ei perustu kituuttamiseen ja itsekuriin. On pelkkä myytti, että hoikat ihmiset vain jaksaisivat kituuttaa paremmin kuin ylipainoiset. Sanon tämän koko ikäni normaali- tai alipainoisena olleena, en voi kehua harjoittaneeni itsekuria syömisten suhteen.

Vierailija
38/39 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 48v. 

kasviksia/marjoja

rahkaa, raejuustoa

proteiinijauhoa

mitä sanotte?

Vaikuttaa hyvältä!

Vierailija
39/39 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuu kyllä, mutta ei mitään järkeä! 

Olet syönyt valtavia annoksia, kun pudotettavaa on noin paljon. 1200 kcal on todella vähän ruokaa, etenkin aiemmin syömääsi verrattuna. Mutta jos haluat jojotella, niin kituuta ihmeessä noilla kaloreilla. Voin kertoa, että jossain vaiheessa repsahdat ja se nälkä ei lähde, vaan tulet mättämään kaksin käsin. 

Suosittelen vähentämään kaloreita ennemmin asteittain. Siten kehosi ehtii tottumaan pienempiin annoksiin.

Lihomiseen ei tarvita valtavia annoksia. Jos syöt yhden voileivän yli kulutuksesi, lihot vuodessa noin 10-13 kiloa. En kutsuisi alle 225 gramman annosta miksikään valtavaksi ruoka-annokseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän