Pyörryin kahdesti. Pitäisikö mennä lääkäriin?
Pyörryin eilen ja nyt tänään aamulla. Pitäisikö mennä lääkäriin? Mikä tässä voisi olla taustalla? Syön hyvin, liikun hyvin yms.
Kommentit (21)
Ei kannata vielä. Kuluttaisit vaan julkisen sektorin rahoja, pahentaisit kestävyysvajetta turhalla käynnillä ja veisit vanhustenhoidon resursseja. Vasta kuolinsyyselvityksessä kannattaa lääkäriin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn että voiko tämä olla oire lievästä aivoverenkiertohäiriöstä?
Ei. Todennäköisesti johtuu ylipainosta. Ota burana, se voi auttaa. Pidempiaikainen hoito on elintapamuutos.
Itse pyörtyilen useinkin, mutta en rasita sillä Suomen terveydenhuoltoa.
Ei missään nimessä vielä mihinkään lääkäriin! Sitten kun näitä pyörtymisiä tapahtuu neljä viisi kappaletta niin asiaa voi jo harkita. Siis harkita.
Täällä päin ainakin voi soittaa sellaiseen sairaanhoidon neuvonnan numeroon niin sellaiseen varmaan kannattaisi soittaa.
Voisiko johtua verenpaineesta tai verensokerista? Itselläni viikko sitten oli outoa huimausta että meinasin pari kertaa pyörtyä ja toisella kertaa olin suihkussa, minulla verenpaine on ok.
Edelleen: Kannattaa soittaa sinne terveyskeskukseen. Me muut emme voi tietää, että onko normaalia, mistä johtuu ja miten voisimme auttaa asiassa.
Voi johtua esimerkiksi verenpaineesta, siitä jos syöminen on mitä on tai ihan mitä tahansa, tai sitten ei ole mitään järkevää syytä ja olisi hyvä tutkia ja kertoa hoitajalle tai lääkärille, että onko jotain muita oireita.
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen.
Just. Päivystys on hätätilanteita varten. Tuskin pelkkä huimaus tai pyörtyminen on syy mennä, ellei pää ole esimerkiksi osunut pahasti johonkin.
Tuskin on aivoverenkiertohäiriö, siihen liittyisi todennäköisesti muitakin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn että voiko tämä olla oire lievästä aivoverenkiertohäiriöstä?
Voi olla. Tai jostain muusta.
Diagnoosimammat taas vaudissa ja ap kysymässä täältä neuvoja. Soita nyt helvetissä sinne sairaanhoitoon.
Vähän lisää tietoja tarvittaisiin...Minkälaisissa tilateissa nuo kohtaukset tapahtuivat? Kauanko kestivät?
Oliko mitään muita oireita etukäteen?
* pystyyn noustessa liian alhainen verenpaine?
* syömättömyys ja liian alhainen verensokeri?
* valvominen, alkoholi yms stressitekijöitä > lievä epilepsiakohtaus?
* saunominen, elimiston kuivuminen, lämpöshokki, "auringonpistos"?
* sydämen rytmihäiriö?
No mene.