Vieläkö nykyään karjalaiset laittaa suolaa kahviin?
Radiossa kerrottiin, että ainakin ennen oli sellainen tapa
Kommentit (70)
Keitetään kunnon kahvit , ruotsista 4€ paketti ja siihen vaniljajäätelö pallo . Niin hyvää. Sitten illalla voi juoda sen kahvin suklaapatukan kanssa. Nam.
Tee koirasi kissasi onnelliseksi ja anna sen nuolla jäätelötuutti. Juo itsekin kahvi jäätelötuutti niin viha hellittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIIPURIN RAKENSI RUOTSI SUOMI JA TAATUSTI SIELLÄ PUHUTTIIN RUOTSIA JA SUOMEA ! LATINAA KOSKA OLI VIRSIKIRJAT LATINAKSI . Latinan numerot myös oli aikojen alussa kuten C sata ja X kymmenen .
Höpsis. Viipuri oli Euroopan monrepos ja vaikutteet tulivat Pietarista, Saksasta ja Ranskasta. Ennen sotia oli vapaat rajat ja liikkuminen Fazer, Nokiat, Starckit suvut tulevat Pietarista ja Euroopasta.
Sotien välisenä aikana 1918-1939 rajat olivat valvottuja. Uskomatonta, että joku luulee Nokia-nimisen suvun tulleen Pietarista.
Pietarissa eli paljon suomalaisia keisarikunnan aikana. Pietarin edeltäjä oli Nyenin kaupunki. Vanhoissa kartoissa Nevan suiston saarilla on suomenkieliset nimet. Vasilin saaren nimi oli Hirvisaari. Inkeri on ollut suomea puhuvien aluetta. Se menettiin Venäjälle 1700-luvun alussa ja toisen maailmansodan seurauksena menetettiin suurin osa Viipurin lääniä.
Se on ollut tapana ympäri Suomen. Alkuperäinen syy on ollut laihan kahvin maun vahvistaminen ja siten kalliin kahvin säästäminen. Suolattuun kahviin sitten suu tottui.
Itse olen saanut suolattua kahvia kerran lapsuudessani 80-luvulla ja nielin kupillisen vain kohteliaisuudesta. Liemen keittäjä oli mummoni sisko. Pohjois-Pohjanmaalla, mummoni perhe oli lähtöisin Kainuusta.
t: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset muuten pitää suomalaisia saksalaisina vaikka ovat itse itäsaksasta.
Venäläiset on mongolien ja aasialaisten sekoitusta.
Vieläkö ukrainalaiset ja venäläiset laittaa maitoa vodkaan ja voita kahviin. Onko nokipannu käytössä.
Venäläiset tekee nyt TV ohjelmia älä lähde Ukrainaan sotimaan teemalla. Toimittajat urkkii ja kyselee kuin kylvää näytelmä propagandaa .
Kiero venäläinen tarjoo aina avustusruokia mitä ilmaiseksi kerjää.
Viipurissa tehtiin jäätelöä jo ennen sotia koska katoliset oli Italiasta. Venäläiset muuten pitää suomalaisia saksalaisina vaikka ovat itse itäsaksasta.