Olen Kuopiossa pariksi päiväksi tulin. Ensimmäinen kerta täällä. Mitä ajatuksia herättää?
Tulin junalla puksuttaen Kuopioon. Hotellissa täällä olen. Mitä vinkkejä suosittelet, kun ensimmäistä kertaa täällä. Kaunis ilma tänään.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painele vain takaisin isiesi maille Suomea pilaamasta.
Ei mulla muuta.
Maailma ei pyöri kuopion ympärillä.
Kuopiolaiset luulee, että mualima pyörii Puijon tornin ympärillä eivätkä pysty käsittämään, että se on se niiden ravintola joka pyörii.
Torille on merkitty Mualimannavan paikka. Se on siinä.
Sitäkään ne mulukerot ei ossoo tehä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättää sellaisia ajatuksia, että ompa köyhä elämä, kun ei ole ketään kaveria kenelle kertoa asiasta tai käydä kylässä tai tutkia yhdessä sitä Kuopiota. Ihminen matkustaa johonkin ja kirjoittaa siitä ekana vauva-palstalle. Surullista. Yhtä surullista kuin se, että ei minullakaan ole ketään kenelle jutella, joten täällä sitä ollaan palstailemassa.
Kavereita ei tarvita. Terv. kuopiolainen
Köyhällä ei ole muita kavereita ku kärpäset.
Ap on hyvin yksinkertainen ihmisolelettu.
Vierailija kirjoitti:
Kuopioon. Lausutaan Kuapijjoon.
Ei lausuta, savon murretta ei osaa kirjoittaa kuin aito pohjoissavolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osataan sitä oekeettenkin immeisten muakunnassa eli Etelä-Savossa. Viärät immeiset on siellä pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä pois sieltä junttilasta. Hyh.
Ahhah, yksi Suomen merkittävimpiä kulttuurikaupunkeja ja mm. lääketieteen keskuksia Suomessa. Hyvä vain jos pysyt poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osataan sitä oekeettenkin immeisten muakunnassa eli Etelä-Savossa. Viärät immeiset on siellä pohjoisessa.
Pohjois-Savossa sanovat että ovat paremmassa Savossa, eihän teillä ole edes hienoa puhekielistä murretta, vasta Mikkelissä savon kielen tulkit nousevat junaan kun jatketaan matkaa Suomein hienoimpaan maakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Lausutaaan Kuopijjoon! Katsasta kauppatori, kauppahalli, matkustajasatama, Väinölänniemi, Valkeisenlampi, tuomiokirkko, Puijon torni. Jos museot kiinnostavat, tutustu niihin. Jos haluat saunoa ja uida, suosittelen Löylyä tai Saanaa (tässä myös uima-allas, Löyly muuten paikkana parempi). Ajele saaristokatua.
Osta tok torilta huippuhyviä Irene Partasen suuria, maakkaita karjalanpiirakaisia ja kalakukkoo.
Toisena päivänä osta kahvi + lätyt kermavaaholla ja mansikkahilloa, on hyvvee!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lausutaaan Kuopijjoon! Katsasta kauppatori, kauppahalli, matkustajasatama, Väinölänniemi, Valkeisenlampi, tuomiokirkko, Puijon torni. Jos museot kiinnostavat, tutustu niihin. Jos haluat saunoa ja uida, suosittelen Löylyä tai Saanaa (tässä myös uima-allas, Löyly muuten paikkana parempi). Ajele saaristokatua.
Osta tok torilta huippuhyviä Irene Partasen suuria, maakkaita karjalanpiirakaisia ja kalakukkoo.
Toisena päivänä osta kahvi + lätyt kermavaaholla ja mansikkahilloa, on hyvvee!!!
Mitähän murretta tämäkin on olevinaan, tuskin olet edes ikinä käynyt Kuopiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopijoon on oikea muoto. Voi luntata vaikka Aaro Jalkasen Kallavesj-laulun sanoituksesta.
Käy kaupunginmuseossa ja korttelimuseossa. Kivoja paikkoja kumpikin.
Jospa siellä oppisit lisää kirjoitustaitoja, ettet munaisi jo lyhyessä tekstissä.
On varmaan eksoottista 🌲🥟🚂 olen kerran ollut, mutta olin niin nuori ja koko ajan humalassa, etten muista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painele vain takaisin isiesi maille Suomea pilaamasta.
Ei mulla muuta.
Maailma ei pyöri kuopion ympärillä.
Kyllä se vaan pyörii. Kuopion tori on muailman napa. Etkös tätä tiennyt?
Tanssii ja soi alkoi juuri.
Jos sellainen kiinnostaa? Torilla on varmasti ilmaistakin ohjelmaa.
Tässäpä vinkkejä ja tapahtumakalenteri:
Vierailija kirjoitti:
Mene baariin ja vedä lärvit...sopii hyvin sinne Kuopioon..joku v i t u n kalpakin on sieltä..
Satamaan kännäämään, mutta älä tipu Kallaveteen.
Jazz & Blues festari Matkustajasatamassa tänään ja huomenna.
Kavereita ei tarvita. Terv. kuopiolainen