Miksi miehet ottavat kesälomansa aivan väärään kohtaan?
Siis kesälomaa ei kuulu ottaa heinäkuuhun. Jokainen tuntemani mies tekee näin. Heinäkuussa on kaikkein kuuminta ja eniten hyttysiä sekä amppareita, kesäkuussa taas on kaunista, sopivan lämmintä ja raikasta.
Kommentit (22)
Jos hyttysten määrää mietitään, niin kesälomakuukausista järkeviä ovat touko- ja syyskuu.
Vierailija kirjoitti:
Trololooo.
Koko Suomi kaatuisi, jos kaikki miehet olisivat heinäkuun lomalla
Silloin on naisia, jotka järkevinä ottivat loman kesäkuuhun ja tekevät työt heinäkuussa kun miehet hikoavat ja kiroavat ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Trololooo.
Bussikuskit ja rekkakuskit heinäkuun lomalla. Siinä olisi Alepasta ituja etsivällä keloapinalla tilanne päällä, kun ei löydy syötävää, eikä julkisillakaan pääse kauemmaksi ostoksille.
Minä olen tehnyt niin nykyisessä työpaikassa kun se työnantajallekin sopii, että pidän kesällä vain viikon lomaa, mutta sitten jään jouluna lomalle ja palaan vasta tammikuun lopussa. Tuon ajan vietän etelän lämmössä.
M52
Naiset ymmärtävät ottaa kesäloman joulukuussa, koska silloin ei ole niin kuuma, eikä hyttysiäkään ole paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos hyttysten määrää mietitään, niin kesälomakuukausista järkeviä ovat touko- ja syyskuu.
Syksyllä on syysloma ja toukokuussa helatorstai ja vappu, tästä syystä kannattaa ottaa loma kesän kuukausiin - kesäkuuhun, heinäkuuhun ja elokuuhun. Mutta toisaalta, hyvä että miehet ottavat loman heinäkuuhun vähä-älyisesti, ei ainakaan tarvitse katsoa juopottelua.
Kesälomat otetaan siihen aikaan kuin se työnantajalle sopii. Missään firmassa ei ilmoiteta pomolle että olen kesälomalla ajalla x, yritä pärjäillä sen aikaa kun olen pois.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ymmärtävät ottaa kesäloman joulukuussa, koska silloin ei ole niin kuuma, eikä hyttysiäkään ole paljon.
Silloin on lunta. Naiset eivät ota lomaa silloin. Miehet saattavat ottaa. Sitten kirotaan "pimeää talvea".
Kuka haluaisi lämpimimmillä keleillä jossain toimistossa nököttää?
Itse otan aina jos vaan mahdollista kesäkuun lomaa.Kaikki on niin uutta ja vihreää vielä.Heinäkuussa luonto alkaa jo märäntymään...Ja diggaan olla Juhannuksena pois duunista saa rauhoittua kunnolla kun kaupunki hiljenee.
M53
Vierailija kirjoitti:
Hyttysiä on paljon just kesäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomat otetaan siihen aikaan kuin se työnantajalle sopii. Missään firmassa ei ilmoiteta pomolle että olen kesälomalla ajalla x, yritä pärjäillä sen aikaa kun olen pois.
Ehkä ap käy työttömille tarkoitetussa feikkitoimistossa, sieltä voi olla "lomalla" silloin kuin itselle sopii 🤣
Se on yksinkertaisempaa kaikille että esim tehdas on kiinni heinäkuun.
Kyllä niitä taitaa olla paljon työpaikkoja (niin nais- kuin miesvaltaisia kuin nitäkin, joissa on paljon molempia), joissa loma-ajankohtaansa ei saa itse valita.
Fiksu nainen tietää, että lain mukaan työnantaja määrää loman ajankohdan, eikä työntekijä "ota lomaa".
Monessa paikassa ollaan lomilla heinäkuussa ihan vaan siitä syystä kun sidosryhmien työpaikat ovat lomalla. Esim meillä pienessä raksafirmassa heinäkuu on lomakuukausi, koska kunnan tekninen toimisto on kesälomalla. Turha meidän olla töissä, jos tärkeä päivittäin tarvittava sidosryhmän edustaja on lomalla. Ei silloin työt etene.
Mä oon miesvaltaisella alalla ja nämä hallit ovat kiinni heinäkuun, joten ei ole yksittäisten duunareiden päätettävissä kesälomat.
Itse oon ainakin tottunut heinäkuun lomaoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuu on minun mielestäni hyttystilanteen osalta eriomainen vaihtoehto.
Trololooo.