Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lumihiutaleille rippileiri on liian rankka kokemus

Vierailija
05.06.2025 |

"Lyhennettyä leiriä suosivat etenkin nuoret, joilla on neuropsykiatrisia haasteita tai muita erityispiirteitä."

"leirillä ruokailu on joillekin nuorille hankalaa, mihin on eri syitä makumieltymyksistä alkaen"

"Moni nuori ei ole aiemmin ollut yötä pois kotoa eikä nukkunut vieraiden ihmisten kanssa pienissä tiloissa, minkä vuoksi nukahtaminen voi olla vaikeaa."

"Enää ei voi vedota auktoriteettiin, koska nuoret tiedostavat oikeutensa."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011281097.html

Eikö näitä asioita olisi nimenomaan hyvä mennä harjoittelemaan sinne leirille !?!?

Näistä lumihiutaleista kasvaa selvästikin jokaisen työantajan unelmatyöntekijöitä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rippikoulu ole mikään armeija, joka pitäisi käydä leirimuotoisena. Leirit sopivat toisille ja toisille eivät sovi.

Vierailija
22/25 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset tyhmenevät vuosi vuodelta enemmän.

Sanos muuta. Totta kai järjestävä taho taputtaa yhteen karvaisia käsiään, kun ei tarvitse järjestää kuin pieni viikonlopun kestävä ripari. Ja tyhmenevät suomalaiset nielaisee selityksen pureskelematta tuosta noin vaan. Ehkä vähän paheksuvat nuoria, toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaiset nuoret pärjää elämässä? Miten he aikuistuu ja itsenäistyy?

Vierailija
24/25 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään siellä rippileirillä viihtynyt kun samojen ilkeiden ihmisten kanssa piti viikko viettää, joista en tykännyt koulussakaan.

Unissaan puhelin kaikkea noloa ja siitäkin minulle naurettiin ja nälvittiin. Onneksi nykyään saa olla yksin rauhassa ilman ihmiskontakteja.

Vierailija
25/25 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin "lumihiutale" jo 1974. Rippikoulua siedin neljä tuntia. Ihan hyvin pärjäsin työelämässä ilman tuotakin kokemusta eläkeikään saakka. Armeijankin jätin väliin varmuuden vuoksi