Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä tapoja huomauttaa juhlissa miestä jolla ei ole pukua?

Vierailija
05.06.2025 |

Ärsyttää älyttömästi kun kaikissa juhlissa on aina joku mies joka kehtaa tulla paikalle ilman pukua tai bleiseriä vaikka kaikilla muilla olisi. Mikä olisi hyvä tapa näpäyttää puvutonta junttieinaria sanomatta kuitenkaan täysin suoraan?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla peruskoulun jälkeen duunipaikka tiedossa?

Vierailija
22/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaisissa juhlissa pyöritte?! Hautajaiset, häät, noissa nyt ainaki puku. Meillä oli yo-juhlat, emme odottaneet keneltäkään juhla-asua. Toki ylioppilaalla ja meillä vanhemmilla ja isovanhemmilla oli juhlatamineet. Kuulumme kastiin, metalli ja pukeutuminen sen mukainen. Minulla oli hieno juhla-asu, siinä oli ruusujen seassa pääkalloja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan juhliini mieluummin "alipukeutuneen", joka osaa käyttäytyä, kuin pukukoodia pilkuntarkasti noudattavan öykkärin.

Vierailija
24/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoat hänen kämmenelleen viidenkympin seteleitä ja kehoitat ostamaan puvun?

Vierailija
25/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani ylioppilasjuhliin tuli osa porukasta kuin mökkivaatteissa shortsit ja t-paita päällä :(

Vierailija
26/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna olla...nolaat vain itsesi.

Se puvuton on jo nolannut itsensä ja mahdollisen seuralaisensa.

Sekään ei ole sinun ongelmasi...

Vierailija
27/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksittäisen vieraan pukeutumattomuus niin ärsytä itseäni juhlien järjestäjänä tai vieraana, kyllä se alipukeutunut siellä joukon jatkeena menee kun suurimmalla osalla on kuitenkin juhlavat kamppeet eli näyttää kokonaisuutena väki kuitenkin juhlavalta. Jos vain ihminen on puhdas ja vaatteet siistit, niin ei se ole niin kamalaa jos asu on arkisempi. Onneksi moni kuitenkin pukeutuu ihan mielellään juhliin hienommin.

Mutta se haittaa, jos käytöstavat on hukassa, eli jos esimerkiksi rohmutaan tarjoiluja tai ei lainkaan huomioida muita vieraita. Ei tarvitse olla mikään valtavan taitava ja supliikki sosiaalisesti, mutta jos edes hymyilisi ja pari sanaa vaikka säästä tms kommunikoisi muiden kanssa ja muuten käyttäytyy huomaavaisesti juhlia, isäntäväkeä ja muita vieraita kohtaan.

Vierailija
28/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juhlan järjestäjän/kutsujan asia päättää, kuinka tarkasti pukeutumiskoodia tulee noudattaa.

Jos olet juhlassa kutsuttuna vieraana (tai kuokkavieraana), nolaat vain itsesi, jos menet aukomaan päätäsi muiden pukeutumisesta.

En oo ikinä ymmärtäny pukukoodia, mutta oonki -71 syntyny. Toki tuohon aikakauteen ja minun nuoruuteen kuului juhliin pukeutuminen, mutta että pukukoodi?! 

Vierailija
29/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaisesta juhlasta on kyse? Enemmän naisilla on ylilyöntejä, jotain todella rumia, rumalla naisella. Sori mutta liian pröystäilevä asu ei sovi rumalle. Kun on vielä äiti, sisko ja äidinäiti vietetty Halosella kaksi tuntia kaikilla sama ruma naama niin ei niitä pukuja tarvi niin kauheasti miettiä.

Vierailija
30/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpäytäpä itsellesi luunappi otsaan, AP!

Vierailija
31/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se toisille vieraille ilkeily ole suurempi etikettimoka kuin alipukeutuminen. Järjestävän tahon puolelta varmaan keskustellaan kys. henkilön kanssa jos vaatetus on oikeasti ongelma. Jos olet itse järjestävä taho, niin sitten voit sanoa ihan suoraan.

Vierailija
32/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se juhlavan näköistä kun torinlaidalla näkee rymän nuoria miehiä puvuissaan lorottelemassa pitkin poikin toria ja vähintään yksi oksentaa kumarassa.

Kyllä puku tekee miehen. 😆

Vierailija
33/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mies enkä omista pukua. Sano mulle.

Vierailija
34/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi bleiseri eli irtotakki on lähinnä arki- ja työpukeutumista, ei juhlapuku.  Jos nyt joku huomaa tulleensa juhliin alipukeutuneena eli ainoana ilman pukua, asia varmaan harmittaa häntä riittävästi ilman sinun veetuiluasikin vaikka hän yrittäkin esittää coolia.

Vierailija
35/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa on sopimatonta huomautella.

Vierailija
36/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon mies enkä omista pukua. Sano mulle.

Etkö edes hautajaisiin laita mustaa pukua?

Vierailija
37/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einaria tuskin kiinnostaa Pinja-Minjan piipitys.

Vierailija
38/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin varmistaa, ettei tämä "juntti" ole juhlien rikkain.

Trump nöyryytti Zelenskiä, kun kehtasi tulla toimistoon ilman pukua. Samaan aikaan Musk kekkuloi vieressä farkuissa, virttyneessä t-paidassa ja lippiksessä. Katsos, kun meille rikkaammille rennosti ottaminen on sallitumpaa kuin teille tavan työläisille.

Vierailija
39/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näpäytäpä itsellesi luunappi otsaan, AP!

9mm burana sopivassa kulmassa annosteltuna olisi sopivampi.

Vierailija
40/52 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva "juhla" on niin virallinen, että sinne oikein pukukoodi on. Pressan ip-vastaanotolla sellainen on, silti sitä aina joku rikkoo.

Sehän on täysin juhlan järjestäjän päätettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme