Hyviä tapoja huomauttaa juhlissa miestä jolla ei ole pukua?
Ärsyttää älyttömästi kun kaikissa juhlissa on aina joku mies joka kehtaa tulla paikalle ilman pukua tai bleiseriä vaikka kaikilla muilla olisi. Mikä olisi hyvä tapa näpäyttää puvutonta junttieinaria sanomatta kuitenkaan täysin suoraan?
Kommentit (52)
En tiedä millaisissa juhlissa pyöritte?! Hautajaiset, häät, noissa nyt ainaki puku. Meillä oli yo-juhlat, emme odottaneet keneltäkään juhla-asua. Toki ylioppilaalla ja meillä vanhemmilla ja isovanhemmilla oli juhlatamineet. Kuulumme kastiin, metalli ja pukeutuminen sen mukainen. Minulla oli hieno juhla-asu, siinä oli ruusujen seassa pääkalloja.
Minä haluan juhliini mieluummin "alipukeutuneen", joka osaa käyttäytyä, kuin pukukoodia pilkuntarkasti noudattavan öykkärin.
Pinoat hänen kämmenelleen viidenkympin seteleitä ja kehoitat ostamaan puvun?
Poikani ylioppilasjuhliin tuli osa porukasta kuin mökkivaatteissa shortsit ja t-paita päällä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla...nolaat vain itsesi.
Se puvuton on jo nolannut itsensä ja mahdollisen seuralaisensa.
Sekään ei ole sinun ongelmasi...
Ei yksittäisen vieraan pukeutumattomuus niin ärsytä itseäni juhlien järjestäjänä tai vieraana, kyllä se alipukeutunut siellä joukon jatkeena menee kun suurimmalla osalla on kuitenkin juhlavat kamppeet eli näyttää kokonaisuutena väki kuitenkin juhlavalta. Jos vain ihminen on puhdas ja vaatteet siistit, niin ei se ole niin kamalaa jos asu on arkisempi. Onneksi moni kuitenkin pukeutuu ihan mielellään juhliin hienommin.
Mutta se haittaa, jos käytöstavat on hukassa, eli jos esimerkiksi rohmutaan tarjoiluja tai ei lainkaan huomioida muita vieraita. Ei tarvitse olla mikään valtavan taitava ja supliikki sosiaalisesti, mutta jos edes hymyilisi ja pari sanaa vaikka säästä tms kommunikoisi muiden kanssa ja muuten käyttäytyy huomaavaisesti juhlia, isäntäväkeä ja muita vieraita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on juhlan järjestäjän/kutsujan asia päättää, kuinka tarkasti pukeutumiskoodia tulee noudattaa.
Jos olet juhlassa kutsuttuna vieraana (tai kuokkavieraana), nolaat vain itsesi, jos menet aukomaan päätäsi muiden pukeutumisesta.
En oo ikinä ymmärtäny pukukoodia, mutta oonki -71 syntyny. Toki tuohon aikakauteen ja minun nuoruuteen kuului juhliin pukeutuminen, mutta että pukukoodi?!
Minkähänlaisesta juhlasta on kyse? Enemmän naisilla on ylilyöntejä, jotain todella rumia, rumalla naisella. Sori mutta liian pröystäilevä asu ei sovi rumalle. Kun on vielä äiti, sisko ja äidinäiti vietetty Halosella kaksi tuntia kaikilla sama ruma naama niin ei niitä pukuja tarvi niin kauheasti miettiä.
Näpäytäpä itsellesi luunappi otsaan, AP!
Eiköhän se toisille vieraille ilkeily ole suurempi etikettimoka kuin alipukeutuminen. Järjestävän tahon puolelta varmaan keskustellaan kys. henkilön kanssa jos vaatetus on oikeasti ongelma. Jos olet itse järjestävä taho, niin sitten voit sanoa ihan suoraan.
Onhan se juhlavan näköistä kun torinlaidalla näkee rymän nuoria miehiä puvuissaan lorottelemassa pitkin poikin toria ja vähintään yksi oksentaa kumarassa.
Kyllä puku tekee miehen. 😆
Oon mies enkä omista pukua. Sano mulle.
Sitäpaitsi bleiseri eli irtotakki on lähinnä arki- ja työpukeutumista, ei juhlapuku. Jos nyt joku huomaa tulleensa juhliin alipukeutuneena eli ainoana ilman pukua, asia varmaan harmittaa häntä riittävästi ilman sinun veetuiluasikin vaikka hän yrittäkin esittää coolia.
Juhlissa on sopimatonta huomautella.
Vierailija kirjoitti:
Oon mies enkä omista pukua. Sano mulle.
Etkö edes hautajaisiin laita mustaa pukua?
Einaria tuskin kiinnostaa Pinja-Minjan piipitys.
Kannattaa ensin varmistaa, ettei tämä "juntti" ole juhlien rikkain.
Trump nöyryytti Zelenskiä, kun kehtasi tulla toimistoon ilman pukua. Samaan aikaan Musk kekkuloi vieressä farkuissa, virttyneessä t-paidassa ja lippiksessä. Katsos, kun meille rikkaammille rennosti ottaminen on sallitumpaa kuin teille tavan työläisille.
Vierailija kirjoitti:
Näpäytäpä itsellesi luunappi otsaan, AP!
9mm burana sopivassa kulmassa annosteltuna olisi sopivampi.
Vierailija kirjoitti:
Harva "juhla" on niin virallinen, että sinne oikein pukukoodi on. Pressan ip-vastaanotolla sellainen on, silti sitä aina joku rikkoo.
Sehän on täysin juhlan järjestäjän päätettävissä.
Oliko sulla peruskoulun jälkeen duunipaikka tiedossa?